تور کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

انتخاب تور کوش آداسی و یا تور آنتالیا یکی از سئوالاتی است که برای بسیاری از مسافران و علاقه مندان به تور ترکیه پیش می آید و با توجه به تعطیلات تابستانی در کشورمان و وجود جاذبه های توریستی در هر یک از این دو شهر ساحلی ترکیه و همچنین تورهای لحظه آخری کوش آداسی و آنتالیا، بد نیست که مقایسه ای بین امکانات و جاذبه های این دو شهر داشته باشیم تا در نهایت بتوانید در هر زمانی که تصمیم داشتید به شهرهای ساحلی غرب ترکیه سفر کنید، براحتی اقدام به رزرو تور مسافرتی مورد نظر خود کنید.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی خوشبختانه دارای تنوع زیادی هستند، بطوری که هر شخصی با هر سلیقه و دیدگاهی می تواند روزها و حتی هفته ها سرگرم شود. وجود آثار باستانی و تاریخی فراوان، بازارهای محلی با قیمت های مناسب، رستوران ها و کافه های بزرگ و کوچک در سطح شهر و به خصوص کنار سواحل، چهار پارک آبی کوش آداسی بزرگ و مجهز، تور کشتی کوش آداسی، ورزش های آبی و شنا و ده ها تفریح و سرگرمی مختلف دیگر که موجب سرگرمی و آسایش هر چه بیشتر توریست ها از سراسر جهان می شوند.

از طرف دیگر آنتالیا هم یکی از شهرهای دیگر توریستی ترکیه است که دارای شهرت جهانی است و بسیاری از توریست های جهان از جمله هموطنان خودمان و یا گردشگران اروپایی حداقل یکبار با تور آنتالیا سفر کرده اند و به دلیل تعداد بسیار زیاد هتل ها و امکانات توریستی مختلف نسبت به تور کوش آداسی معروف تر است. بطوری که در بسیاری از کشورهای دیگر نیز هرگاه صحبت از تور ترکیه می شود، بسیاری از مردم تور استانبول و تور آنتالیا را به یاد می آورند.

اما با این وجود تور کوش آداسی هم دارای جاذبه های بسیار مناسبی برای جوانان و خانواده ها می باشد. آنقدر که امروزه بسیاری از جوانان با انواع تورها و جاذبه های کوش آداسی ترکیه آشنا شده و بعضی از آنها حتی بیشتر از یکبار به این شهر زیبا سفر کرده اند. به خصوص کسانی که شیفته کشتی های تفریحی، شنا و غواصی و یا دیدن آثار تاریخی و قدیمی هستند.

به همین جهت اگر شما هم قصد سفر به ترکیه و استفاده از امکانات تورهای آنرا دارید، با مطالعه این مقاله و نکات مهم آن شاید بهتر بتوانید در خصوص سئوالاتی مانند "تور کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟" و یا "کوش آداسی برویم یا آنتالیا؟" به جواب مورد نظرتان برسید و در اولین فرصت اقدام به رزرو تور مسافرتی مورد نظر خود از بین تور کوش آداسی و یا آنتالیا کنید:


- آب و هوا:

هر دو شهر کوش آداسی و آنتالیا دارای آب و هوایی مدیترانه ای هستند و میانیگن دمای هوا در این دو شهر نیز بسیار شبیه هم است. اما معمولا کوش آداسی حداقل یک یا دو درجه سانتی گراد خنک تر است و از طرف دیگر میزان رطوبت و شدت وزش باد هم در آن کمتر است. از این رو چه در تابستان و چه در بهار و به خصوص تعطیلات نوروز (لطفا نگاه کنید به دیدنی های تور نوروز کوش آداسی) برای کسانی که به گرما و رطوبت زیاد حساس هستند، تور کوش آداسی انتخاب مناسب تری است.

در ایام نوروز تور کوش آداسی به دلیل متعادل تر بودن هوا نسبت به آنتالیا انتخاب مناسب تری است. بطوری که اگر شما می خواهید در یکسال هم با تور کوش آداسی و هم با استفاده از تور آنتالیا سفر کنید و هر دو را تجربه کنید، توصیه می کنیم که اگر مهمترین عامل تصمیم گیری شما آب و هوا است  در فصل های بهار، پاییز یا زمستان به کوش آداسی و در تابستان به آنتالیا سفر کنید.


- مراکز خرید:

آنتالیا دارای مراکز خرید بزرگ و جدیدی است و تنوع فروشگاه ها در آن بیشتر از کوش آداسی است. اما همانطور که در بخش مراکز خرید در تور کوش آداسی نیز توضیح دادیم، با اینکه کوش آداسی دارای مراکز خرید کمتر و محدودتری است ولی بازارهای محلی آن بسیار مفصل و گسترده هستند و گاهی با تخفیف هایی که در برخی اوقات سال فروشندگان به مشتریان می دهند می توانید اجناس و کالاهای مورد نظر خود را با حداقل قیمت خریداری کنید. از این لحاظ در حالت کلی می توان گفت که اگر قیمت اجناس چندان برای شما مهم نیست آنتالیا جهت خرید از برندهای معروف و همچنین گشت و گذار در پاساژهای بزرگ بهتر است ولی تور کوش آداسی از لحاظ امکان خرید در بازارهای مختلف این شهر و قیمت های ارزان تر لباس، کیف و کفش های معمولی و حتی چرم مناسب تر است.


- سواحل:

از اواخر بهار تا اواخر تابستان بسیاری از توریست ها به سواحل ترکیه می روند. انواع تفریحات از جمله ورزش های آبی، شنا، آفتاب گرفتن در ساحل، غواصی، ورزش هایی مانند والیبال ساحلی که بسیار جذاب و هیجان انگیز هستند همگی موجب می شوند که توریست ها از سفرشان لذتی دوچندان ببرند به ویژه جوانان و یا زوج های جوان. اما نکته جالب و یکی از مزایای تور کوش آداسی و همچنین تور آنتالیا این است که در هر دو شهر می توانید از این امکانات گسترده استفاده کنید. به خصوص آنتالیا که بیشتر هتل های پنج ستاره کنار آب که دارای محوطه بزرگ و یا ساحل اختصاصی هستند. البته بهترین هتل های ساحلی در تور تابستان کوش آداسی را نیز نباید از نظر دور نگه داشت که با داشتن امکانات بسیار مناسب برای توریست ها از هر لحاظ مناسب هستند.

اما در یک جمع بندی نهایی می توان گفت که هر چند انتخاب وقعا کار دشواری است اما تقریبا سواحل آنتالیا (از جمله ساحل لارا، ساحل کمر و ...) با توجه به تنوع بیشتر هتل ها از این نظر مناسب ترند.


- پارک آبی:

یکی از مهمترین مزایای تور کوش آداسی نسبت به تور آنتالیا، پارک های آبی آن است. همانطور که در مقاله معروفترین پارک های آبی که تور کوش آداسی باید ببینید نوشتیم، کوش آداسی دارای چهار پارک آبی بزرگ و مجهز می باشد که البته از همه معروفتر به ترتیب پارک های آبی "آدالند" (Adaland aqua park) و پارک آبی "تورتوگا" (Tortuga) می باشند. البته شهر آنتالیا نیز دارای پارک آبی است ولی به گفته کسانی که پارک های آبی هر دو شهر را امتحان کرده اند، دو پارک آبی نام برده در کوش آداسی بهترند. دارای تنوع بیشتر سرسره های آبی و بازی های مختلف برای کودکان، نوجوانان و جوانان هستند. لذا هنگام سفر به ترکیه اگر فرزند کوچک به همراه دارید و تمایل به استفاده از یک پارک آبی بزرگ و مناسب را دارید، تور کوش آداسی انتخاب بهتری است.


- آثار تاریخی:

هر دو منطقه و شهرهای آنتالیا و کوش آداسی جزو مناطق تاریخی کشور ترکیه هستند که دارای قدمت طولانی بوده و امروزه بسیاری از آثار باستانی و تاریخی بجا مانده از سلسله هایی مانند امپراطوری روم، یونان باستان، بیزانس (روم شرقی)، سلجوقیان و عثمانی ها را می توان هنوز مشاهده کرد و از دیدن معماری باشکوه و جذاب بعضی از این بناها لذت برد. اما با وجود تعداد قابل توجه آثار تاریخی بجا مانده در درون و یا نواحی اطراف این دو شهر، تور کوش آداسی برای طرفداران و عاشقان تاریخ و دنیای گذشته بهتر است چرا که در کوش آداسی می توانید از بسیاری از بناهای تاریخی معروف و بسیار مهم مانند خانه حضرت مریم کوش آداسی، کلیسا سنت جان کوش آداسی، معبد آرتمیس کوش آداسی، کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی دیدن کنید. البته آنتالیا نیز آثار تاریخی جالبی دارد از جمله: حمام رومی آنتالیا، آسپندوس آنتالیا، پرگه آنتالیا و... اما در نهایت توصیه می کنیم که اگر شما هم طرفدار آثار تاریخی و باستانی هستید، تور کوش آداسی را در اولویت قرار دهید. در این شهر زیبا و نواحی اطراف آن، تنوع آثار تاریخی و دیدنی بیشتر است.


- سفر خانوادگی:

اگر می خواهید بطور خانوادگی سفر کنید و به خصوص با داشتن کودکان کم سن و سال به دنبال تور مسافرتی با امکانات تفریحی مناسب و خلوت تر هستید، باز هم تور کوش آداسی انتخاب مناسب تری است. چرا که فضایی آرام تر نسبت به آنتالیا دارد، سواحل بزرگ و وسیعی دارد و برای کودکان و نوجوانان مناسب تر است. از این رو با داشتن امکانات تفریحی مناسب برای کودکان، سفر خانوادگی به کوش آداسی مناسب تر است. 


- مقایسه هتل های کوش آداسی و آنتالیا:

در هر دو شهر می توانید با رزرو هتل های پنج ستاره لوکس و شیک با امکانات مناسب از تور خود لذت ببرید. بسیاری از هتل های آنتالیا و کوش آداسی دارای ساحل اختصاصی، استخر، پخش موسیقی ملایم در محوطه، امکانات بازی و تفریحی (زمین فوتبال، والیبال ساحلی، دستگاه های بازی)، کافی شاپ و فست فود هستند و برخی از آنها حتی دارای امکانات پارک آبی و یا فروشگاه هستند (مانند هتل آکوافانتزی کوش آداسی و یا هتل ریکسوس پریمیوم یا بلک در آنتالیا).

تقریبا جهت رزرو هر دو تور کوش آداسی و آنتالیا می توانید با قیمت های مناسب و همچنین تورهای لحظه آخری براحتی اقدام به رزرو بهترین هتل ها با قیمت ها و آفرهای مناسب کنید. البته ناگفته نماند که در کل کیفیت سرویس دهی و امکانات هتل های آنتالیا از هتل های کوش آداسی کمی بهتر است و بعضی از هتل های آنتالیا (مانند هتل "آدام و هوا" و یا "مردان پالاس") جزو بهترین هتل های ترکیه و حتی اروپا بشمار می روند.

در هر دو حالت می توانید با رزرو هتل های Uall از کلیه امکانات هتل به رایگان استفاده کنید.


- ورزش ها و تفریحات هیجان انگیز:

اگر شما جوان هستید و طالب هیجان و علاقه مند به ورزش هایی مانند کواد سواری در کوه و جنگل، قایق سواری در روخانه وحشی و تفریحات و ورزش های دیگری از این قبیل شاید آنتالیا مکان مناسب تری بنظر برسد ولی از طرف دیگر پاراگلایدر سواری، گردش با جیپ های سافاری در جنگل های کوش آداسی، ورزش های آبی هیجان انگیز و همچنین امکان غواصی در آبهای کوش آداسی را نیز فراموش نکنید. آب های زلال و پاک سواحل کوش آداسی هر ساله میزبان بسیاری از توریست هایی هستند که جهت شنا و یا غواصی (بطور حرفه ای و یا آماتور) و در مجموع تفریحات آبی در تور کوش آداسی، سفر به کوش آداسی را انتخاب می کنند.


- قیمت تورها:

آخرین معیار ما در این میان جهت سنجش و مقایسه کوش آداسی و آنتالیا، قیمت تورهای این دو شهر است. قیمت تور کوش آداسی در مقایسه با قیمت تور آنتالیا بطور میانگین کمی ارزان تر است و از این رو رزرو تورهای لحظه آخری کوش آداسی آسان تر و به صرفه تر است.

البته با همه این تفاصیل چنانچه باز هم به جواب نهایی مورد نظر خود بطور کامل نرسیدید، می توان در یک جمع بندی گفت که آنتالیا برای جوانان و افرادی که طالب هیجان های زیاد هستند و سواحل شلوغ را بیشتر می پسندند و یا بدون هیچ مشکلی می توانند اقدام به رزرو بهترین هتل های پنج ستاره تاپ و یا uall با کلیه امکانات و بهترین سرویس دهی کنند، بهتر بوده و سفری خاطره انگیز و البته لوکس تر را می توان در آنتالیا تجربه کرد.

در مقابل کوش آداسی برای کسانی که به دنبال رزرو هتل های پنج ستاره با قیمت های ارزان تر هستند، بصورت خانوادگی سفر می کنند، طرفدار پارک های آبی، علاقه مند به دیدن آثار تاریخی و یا مکان های دیدنی شگفت انگیز (مانند پاموک کاله کوش آداسی، جزیره کبوتر کوش آداسی و ...) هستند و یا گردش و تفریح در فضایی بزرگ تر و سرسبز و در عین حال خلوت تر را ترجیح می دهند، مناسب تر است.


با آرزوی سفری خوش برای شما مسافران تورهای کوش آداسی و آنتالیا.