قوانین ابطال به دلیل ویروس کرونا

قوانین ابطال خدمات در الماس نشان با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران

با شیوع پیدا کردن ویروس کرونا در ایران و در پس آن کنسل شدن بسیاری از پروازهای خارجی، هتل ها و بیشتر سفرها، مجموعه ی گردشگری الماس نشان قوانین استرداد را برای مسافران محترم اعلام می نماید. به استحضار می رساند با توجه به شیوع ویروس کرونا (Cov 2019) و درخواست های مسافرین مبنی بر ابطال خدمات ارائه شده توسط شرکت الماس نشان دستورالعمل زیر ارائه می شود.
در خصوص قوانین کنسلی هتل از الماس نشان این شرکت متعهد می گردد در خصوص درخواست های کنسلی با کارگزاران و هتل های مربوطه مذاکره نماید و جرایم مذکور را جهت همکاری با مسافرین به حداقل برساند. نتیجه مذاکرات انجام شده با کارگزاران و هتل ها قابل ارائه بوده و همچنین جریمه احتمالی بر حسب دلار روز محاسبه شده و در قراردادها درج می گردد.

قراردادهای شامل پرواز و قوانین استرداد از الماس نشان

پروازها با توجه به بخشنامه های ارسالی تاکنون از سمت ایرلاین های متعدد موجود، عمدتاً بدون جریمه به شما مسافران قابل استرداد خواهد بود. با شیوع ویروس کرونا مبلغ بلیط هواپیما بدون جریمه به مسافران بازگردانده خواهد شد. در این راستا کارشناس مربوطه در شرکت الماس نشان طبق بخشنامه ایرلاین مربوطه اقدام خواهد نمود.

قراردادهای شامل هتل برای قوانین کنسلی از الماس نشان

بنا به شرایط درج شده در واچر هتل درخواست کنسلی هتل اعمال خواهد شد. چنانچه قرارداد مذکور شامل جریمه کامل یا جریمه ذکر شده در واچر هتل باشد، در ابتدا باید طی اعلام به کارگزار یا هتل مربوطه قرارداد ابطال گردد. سپس برای مذاکرات بیشتر و کاهش جریمه استرداد هتل درخواست هایی ارسال شود؛ بنابراین پیش از کنسل کردن هتل، امکان تغییر یا حذف جرایم وجود ندارد.

قراردادهای شامل ویزا در جریان کنسلی سفرها با شیوع ویروس کرونا

در این میان برای سفر به بسیاری از کشورها مسافران نیاز به دریافت ویزا داشتند. بسیاری از افراد اقدام به اخذ ویزا نموده اند و منتظر نتیجه ویزا بودند. با لغو بیشتر سفرها طبعاً ویزاها نیز به کار نمی آید. قوانین استرداد ویزا از شرکت الماس نشان بر طبق قانون زیر خواهد بود:
چنانچه ویزای مسافری اقدام یا صادر شده باشد، ضمن ارائه ویزای صادر شده به مسافرین محترم، مبلغ آن ویزا از مسافر اخذ و از مبلغ استردادی آن کسر خواهد شد.

قراردادهای پکیج تور از الماس نشان همزمان با لغو سفرها

در خصوص هتل ها درخواست کنسلی به کارگزاران مربوطه اعلام شده و حتی الامکان بدون جریمه و یا با حداقل میزان جریمه، کنسل و به مسافرها اطلاع رسانی خواهد شد.
در قراردادهای تور خارجی چنانچه قرارداد شامل پرواز داخلی بین دو شهر در کشور مقصد باشد و پرواز مذکور صادر شده و شامل جریمه باشد، باید طی استعلام از کارگزار جریمه پرواز مذکور محاسبه و در جرایم قرارداد درج شود. این موضوع قوانین استرداد بلیط هواپیما بخصوص برای مقاصدی همچون کوالالامپور-لنکاوی، بانکوک-پوکت و دیگر مسیرهای دارای پرواز داخلی صدق می کند.

قوانین استرداد از الماس نشان برای دیگر خدمات در تورها، بلیط و هتل

به تمامی مسافران اطمینان خاطر داده می شود که در این مورد نیز مطابق باقی موارد، مجموعه ی گردشگری الماس نشان تمامی تلاش خود را برای کاهش یا حذف احتمالی جرایم خواهد نمود.
خدماتی شامل ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی و گشت های شهری در کشور مقصد بدون جریمه برگشت داده شده و شامل کسر هزینه در کنسلی نخواهد شد.
ویزای مسافران مطابق آنچه که در بالای متن گفته شد، در صورتی که اقدام یا صادر شود، ضمن ارائه ویزای صادر شده به مسافرین محترم، مبلغ آن از مسافر اخذ و از مبلغ استردادی کسر خواهد شد.
در مورد قوانین کنسلی بلیط هواپیما در شرایط ایجاد شده و شیوع ویروس کرونا با توجه به بخشنامه های ارسالی از سمت ایرلاین های متعدد موجود، عمدتاً بدون جریمه قابل استرداد هستند. در این رابطه می توانید با کارشناسان مربوطه در شرکت الماس نشان و با شماره تلفن ۰۲۱25712-02154171 صحبت کنید. کارشناسان پرواز در شرکت الماس نشان طبق بخشنامه ایرلاین مربوطه برای شما مسافران اقدام خواهند نمود.
به طور کلی هدف مجموعه ی گردشگری الماس نشان در راستای اجرای درخواست مسافران با حداقل جرایم خواهد بود. لذا خواهشمندیم در راستای بررسی قراردادها، توسط همکاران ما شکیبا باشید. بعد از بررسی های لازم محاسبات جرایم احتمالی در قراردادها انجام شده و مبلغ استرداد نهایی به مسافرین در قرارداد به روز رسانی خواهد شد.

نکته ی مهم: کلیه مبالغ استرداد تورها از تاریخ اعلام کنسلی طی حداقل ۳۰ روز کاری به مسافران محترم پرداخت خواهد شد.