نقاط محبوب تفلیس


تور تفلیس برای طرفداران سفر به گرجستان بسیار آشناست. از این جهت که تفلیس پایتخت این کشور است و در حال حاضر دارای جاذبه های متعددی می باشد. بسیاری از توریست ها هم برای بازید از دیدنی های تفلیس به این شهر سفر می کنند که بسیاری از آنها را در مقالات گذشته شرح دادیم. اما با وجود تنوع و تعداد زیاد جاذبه های توریستی و گردشگری این شهر، شاید علاقه مند باشید که بدانید که نقاط محبوب تفلیس کدام ها هستند؟
در اینجا سعی می کنیم محبوب ترین و پرطرفدارترین نقاط توریستی شهر تفلیس را جهت آشنایی شما عزیزان معرفی کنیم تا زمانی که با تور تفلیس به این شهر سفر کردید، بازدید از چنین مراکزی را در اولویت برنامه خود گذاشته و تجربه یک سفر بی نظیر به گرجستان را بدست آورید:
 
- شهربازی تفلیس :

این شهربازی بزرگ و مجهز بر روی کوه متاتسمیندا تفلیس ساخته شده و یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری تفلیس است که به جوانان، نوجوانان و کسانی که با تور تفلیس سفر می کنند رفتن و تجربه کردن آنرا توصیه می کنیم.



شهربازی تفلیس



شهربازی تفلیس دارای بهترین و پیشرفته ترین امکانات بازی است که از یک شهربازی انتظار دارید. جالب اینجاست که بخش های مختلف آن بنا به مناسب بودن برای سنین پایین و یا بالا کاملا جدا شده و طیف های مختلفی از کودکان، نوجوانان و جوانان می توانند در آن با هزینه کم و بلیط ارزان قیمت، از امکانات آن استفاده کنند. همچنین منظره زیبای شهر تفلیس که از این ناحیه قابل رویت است هم خود یکی از نکات جالب و مثبت این کوه و این شهربازی به شمار می رود. برای رفتن به این شهربازی می توانید از قطارهای جالبی بنام Funicular استفاده کنید. اگر هم اهل پیاده روی هستید، می توانید این مسافت را پیاده طی کنید.

- پل صلح تفلیس :

این پل زیبا، به جرات می توان گفت که یکی از زیباترین و محبوب ترین پل های کشور گرجستان و حتی جهان است. این پل امروزه به حدی محبوب شده که به نوعی تبدیل به یکی از نمادهای شهر تفلیس شده است. نام این پل به زبان گرجی " mshvidobis khidi" است. بر روی بدنه پل صلح تفلیس هزاران قطعه لامپ LED نصب شده و هر شب تا صبح این لامپ ها روشن می شوند که باعث می شود منظره بسیار زیبا و رویایی را بر روی رودخانه کورا در قلب شهر تفلیس ایجاد کند.



پل صلح تفلیس



این پل البته در روز هم منظره بسیار جالبی را ایجاد می کند و بسیاری از توریست ها و مسافرین تور تفلیس بر روی آن می روند و عکس های یادگاری می اندازند. جالب اینجاست که در هنگام شب چندین بار رنگ نورهای این پل عوض می شود و همین هم جلوه خاصی به آن می دهد. 

همچنین در طول روز هنگام ایستادن بر روی پل صلح تفلیس، می توانید بعضی از نقاط جالب و مهم توریستی این شهر را از دور ببینید مانند نارین قلعه  ، مجسمه "وختانگ گورگاسالی" ، کلیسای متخی و چند مکان دیگر.

- پارک آبی تفلیس (Aquapark) :

این پارک آبی بسیار مجهز است و دارای انواع سرسره ها و استخرهای شنا می باشد. ساعت های کاری آن از 9 صبح تا 5 بعدازظهر است و اگر در ایام تابستان با تور تفلیس سفر می کنید می توانید از امکانات تفریحی و انواع سرگرمی های آبی این مکان استفاده کنید. هزینه ورودی آن هم به پول ما چندان زیاد نیست و بسیار ارزان و به صرفه است.



پارک آبی تفلیس



این پارک آبی از سال 2006 تاکنون هر ساله پذیرای هزاران علاقه مند اعم از جوانان و یا خانواده ها شده و امروزه به یکی از قطب های توریستی این شهر تبدیل شده است. محل این پارک آبی در مرکز شهر تفلیس است و براحتی از هر نقطه شهر می توانید به آنجا بروید. 


- مراکز خرید تفلیس :

این مراکز بسیار نزد هم مردم محلی و هم توریست ها معروف و محبوب هستند. به خصوص برخی از مراکز خرید جدید و مدرن این شهر از قبیل Tbilisi Mall ، ایست پوینت (East Point) ، مرانی (Merani) ، سیتی مال گلدانی (City Mall Gldani) . در این مراکز خرید تفلیس، می توانید از بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها دیدن کرده و اقدام به خرید بسیاری از اجناس مورد نظرتان به خصوص لباس، کیف و کفش برندهای مشهور جهان با قیمت مناسب کنید. از جمله این برندهای مشهور بین المللی می توان به Adidas ، Zara ، Massimo Dutti ، Banana Republic ، Gap  و ... اشاره کرد. در بعضی از مراکز خرید تفلیس همچنین بخش های خاصی برای سرگرمی و تفریحات کودکان و نوجوانان هم در نظر گرفته شده که آنها می توانند ساعت ها به بازی با دستگاه های بازی و کنسول های بازی های ویدئویی مشغول شوند. همچنین وچود رستوران ها و کافی شاپ های مختلف با کیفیت بالا می توانید هنگام خرید به استراحت پرداخته و از خوردن غذاها و یا خوردنی ها و نوشیدنی های کافی شاپ ها به همراه خانواده و دوستان تان لذت ببرید.



مرکز خرید تفلیس مال



البته بازارهای محلی و یا مراکز خرید کوچک تری هم هستند که امکانات تفریحی و تنوع برندهای مراکز خرید نام برده را ندارند اما در عوض دارای اجناس مختلف (مانند لباس، صنایع دستی، اشیاء یادگاری و...) با قیمت های ارزان هستند و حتی در بعضی از این بازارها می توانید با کمی چانه زدن، از فروشندگان تخفیف بگیرید. مانند درای بریج مارکت  (Dry Bridge Market)،  تفلیس سنترال (Tbilisi Centrall)، مرکز خرید کارواسلا (Karvasla) ، مرکز خرید لیلو (Lilo Mall) و یا مرکز خرید میدان بازار(Meidan Bazaar) . سر زدن و خرید از این مراکز خرید و بازارهای تفلیس را به شما مسافرین تور تفلیس توصیه می کنیم.

- تراموای هوایی تفلیس :

تله کابین تفلیس که به آن تراموای هوایی گفته می شود، یکی از پربازدیدترین تله کابین های این کشور است. تور تفلیس با داشتن چنین جاذبه هایی قطعا معنای دیگری برای توریست ها به خصوص جوانان علاقه مند به گردش و تفریح، پیدا می کند. این تله کابین در سال 2012 افتتاح شده و ظرفیت هر یک از اتاقک های آن 8 نفر است. بدین ترتیب براحتی می توانید با کل اعضای خانواده و یا دوستان و همراهانتان در هر اتاقک سوار شوید.



تراموای هوایی تفلیس



پس از سوار شدن در طول مسیر براحتی می توانید شهر تفلیس را از بالا تماشا کنید و عکس و فیلم بگیرید. دیدن رودخانه متکواری، خانه ها و ساختمان های زیبا، تپه های سرسبز و کوهستان های اطراف تفلیس از دور، خالی از لطف و هیجان نخواهد بود. به جوانان و کلیه علاقه مندان تور تفلیس پیشنهاد می کنیم که حتما تله کابین تفلیس را در برنامه های بگنجانند.

- موزه های گرجستان :

کشور گرجستان دارای تاریخی غنی و از طرف دیگر مردمانی عاشق فرهنگ و هنر است. از این رو در این کشور موزه های مختلفی بر پا شده که هر کدام به نوعی در برگیرنده بخشی از تاریخ، هویت و فرهنگ غنی این کشور است. از جمله این موزه ها می توان به "موزه ملی گرجستان" ، "موزه هنرهای زیبا" ، "موزه تاریخ تفلیس" و "موزه ابریشم" اشاره نمود.دیدن این موزه ها بسیار جالب است و حاوی آثار هنری، فرهنگی و اشیاء مختلف تاریخی این کشور هستند. خوشبختانه بلیط بیشتر این موزه ها ارزان بوده و برای کودکان زیر 6 سال بازدید از برخی از آنها رایگان است.



موزه های تفلیس گرجستان



با رفتن به این موزه می توانید بسیاری از اشیاء قدیمی، مجسمه ها، تخته سنگ های حکاکی شده، عکس ها، لباس های قدیمی و سنتی مردم گرجستان، نقاشی ها و سایر آثار فرهنگ و تاریخ این کشور را از نزدیک ببینید. بیشتر این موزه ها در بخش های مرکزی و یا غربی تفلیس واقع شده اند و دسترسی به آنها برای مسافران تور تفلیس از طریق خطوط مترو براحتی امکان پذیر است.

- میدان آزادی تفلیس :

این میدان یکی از میدان های بسیار معروف و زیبای کشور گرجستان بوده که در ایام گذشته نامش "میدان لنین" بوده و پس از فروپاشی اتحاد شوروی سابق و استقلال جمهوری گرجستان، نامش به میدان آزادی تغییر یافته و در سال های گذشته اتفاقات زیادی در اطراف آن افتاده از جمله تظاهرات مردم تفلیس علیه سلطه اتحاد شوروی، مراسم شصتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در سال 2005 میلادی و انقلاب رز که منجر به تغییر دولت و سقوط دیکتاتور سابق این کشور شد.



میدان آزادی تفلیس



میدان آزادی تفلیس در خیابان روستاولی قرار دارد و بنای زیبایی که در وسط آن قرار دارد، تبدیل به یکی از نمادهای شهر تفلیس و کشور گرجستان شده است. بسیاری از توریست هایی که با تور تفلیس سفر کرده اند از این میدان از نزدیک دیدن کرده و عکس های یادگاری به یاد ماندنی انداخته اند.

- دریاچه های تفلیس:

دو دریاچه در اطراف شهر تفلیس هستند که هر دو از نقاط محبوب تفلیس به شمار می روند و بسیاری از توریست های تفلیس از آنها دیدن کرده اند. حیف است از جاذبه های گردشگری و سایر امکانات تور تفلیس سخن گفتن و اشاره ای به این دو دریاچه زیبا نکرد.



دریاچه های تفلیس



"دریاچه لاک پشت های تفلیس" و "دریاچه لیسی تفلیس" که در نزدیکی تفلیس هستند بسیار مناسب خانواده ها و کسانی است که می خواهند در آنها به ماهیگیری و یا قایق سواری پرداخته و آرامش و سکوت و هوای دلپذیر آنجا به همراه مناظر زیبای طبیعت اطراف این دو دریاچه را تجربه کنند. به خصوص دریاچه لاک پشت ها که دارای تله کابین بوده و شهر تفلیس را می توانید از کنار آن تماشا کنید.

- حمام گوگردی تفلیس : 

 یکی از دیگر نقاط محبوب تفلیس برای گردشگران تور تفلیس، حمام های گوگردی آن است. شاید در وهله اول بپرسید که حمام گوگردی به چه دردی می خورد اما اگر یکبار رفتن به چنین حمام هایی را تجربه کنید، از آن لذت خواهید برد و برای شما خاطره انگیز خواهد بود. حمام های گوگردی تفلیس عمدتا در بخش شرقی و قدیمی تفلیس هستند ولی به حدی محبوب هستند که در سالهای اخیر بسیاری از مردم گرجستان و توریست ها از آن استفاده کرده اند.



حمام گوگردی تفلیس



آب گرم این حمام ها از چشمه های آب گرم طبیعی تامین می شود. ضمنا حمام گوگردی خواص درمانی زیادی دارد به خصوص برای کسانی که ناراحتی های تنفسی و یا پوستی دارند بسیار مفید است. بنابراین علاوه بر لذت بردن از فضای جالب این حمام ها، به سلامتی خودتان نیز کمک می کنید.

- آثار تاریخی تفلیس : 

در این شهر می توانید بسیاری از کلیساها و بناهای قدیمی دوره های گذشته را ببینید. از جمله "کلیسای کاشوتی تفلیس" ، "مجسمه کارتلیس ددا" ، "کلیسای سامبا" و "نارین قلعه".



آثار تاریخی تفلیس



هر کدام از این بناها علاوه بر زیبایی خیره کننده و معماری شگفت انگیزشان، می تواند ساعت ها بازدید کنندگان را سرگرم کرده و از طرف دیگر موجب آشنایی هر چه بیشتر توریست های تور تفلیس با بخش هایی از تاریخ و فرهنگ کشور گرجستان و به خصوص پایتخت آن، یعنی تفلیس شود.