کارتلیس ددا تفلیس


بر روی تپه ای با نام سولالاکی در تفلیس پایتخت کشور گرجستان مجسمه ی بسیار بزرگ یک زن به چشم می خورد که نام آن ددا می باشد.مردم کشور گرجستان به آن مادر گرجستان نیز می گویند.

این مجسمه در سال 1958 میلادی توسط مجسمه ساز گرجستانی به نام الگوجا آماشوکلی به مناسبت 1500 سالگی شهر تفلیس بنا گردیده است.البته شبیه این مجسمه در شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان ساخته شده است که معروف به مجسمه مادر ارمنستان است.

ارتفاع این مجسمه 20 متر و جنس آن آلومینیوم است و دارای لباس محلی گرجی ها است.در دست چپ این زت جامی قرار دارد که نشان مهمان نوازی است و در دست دیگر شمشیری در دست دارد که نشان دهنده مبارزه با دشمنان می باشد.این مجسمه از همه جای شهر تفلیس پیدا است و شما را مجذوب خود خواهد کرد.همونطور که تصاویر این مجسمه را می بینید می توان گفت لبخندی که بر صورت این زن است نشانی از مهربانی مادرانه می باشد.

اگه با تور تفلیس به این شهر سفر کرده اید و اهل پیاده روی هستید از سمت حمام گوگرد می توانید خود را به این مجسمه برسانید اما اگر علاقمند هیجان هستید می توانید با تله کابین از کنار آن و میدان اروپا گذر کنید.مسیر اتومبیل روی آن هم خیابان سولالاکی است که انتهای آن به مجسمه مادر گرجستان خواهد رسید.

هنگام بازدید از جاذبه های شهر تفلیس دیدن این مجسمه از نزدیک را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 


کارتلیس ددا تفلیسکارتلیس ددا تفلیس کارتلیس ددا تفلیس