مراکز خرید تفلیس


بسیاری از مسافرین تور گرجستان به خصوص تور تفلیس، تمایل دارند که در مورد بهترین مراکز خرید تفلیس بدانند و هنگام سفر به این شهر و دیدن جاذبه های گردشگری تفلیس، سری هم به مراکز خرید آنجا زده و سوغاتی و یا اجناس مورد نظرشان را خریداری کنند. 
از این رو در اینجا اقدام به معرفی بهترین مراکز خرید تفلیس کردیم و توصیه می کنیم اگر خواستید روزی با تور تفلیس از این شهر زیبا دیدن کنید، رفتن به این مراکز را فراموش نکنید:
1)  ( Tbilisi Mall) :
مرکز خرید "تفلیس مال" در حال حاضر یکی از مدرن ترین و جدیدترین مراکز خرید تفلیس است و در سه طبقه ساخته شده. این مرکز خرید حدودا 16 کیلومتر از شهر تفلیس فاصله دارد اما بدلیل امکانات مناسب ، تنوع مغازه ها و فروشگاه ها و فضای بسیار مناسبی که در آن ایجاد شده، بسیاری از مسافرین تفلیس از آن دیدن کرده و خرید می کنند. داشتن بیش از صد و ده فروشگاه بزرگ و کوچک و همچنین فضای بازی و سرگرمی های کودکان، سالن های مجهز سینما و استخر شنا، موجب رضایت بسیاری از بازدیدکنندگان آن شده است. جالب است که بسیاری از برندهای معروف لباس و پوشاک جهان را می توانید در این مرکز خرید پیدا کنید از جمله: Zara ، Banana Republic ، Gap ، Massimo Dutti ، Pull & Bear ، Marks & Spencer  و...

در کنار این امکانات چندین رستوران و کافی شاپ مناسب در این مرکز هستند که می توانید در آنجا استراحت کرده و از غذاهای مختلف و متنوع گرجی و یا بین المللی در آنها لذت ببرید. همچنین در صورت نیاز می توانید از "هایپرمارکت کارفور" که در واقع سوپرمارکتی زنجیره ای و بین المللی است، مواد غذایی، برخی پوشاک و یا لوازمی که تمایل دارید را با قیمت مناسب خریداری کنید. فضای پارکینگ این مجموعه نیز گنجایش بیش از 3000 جای پارک برای اتومبیل ها را دارد.



مرکز خرید تفلیس مال    مرکز خرید تفلیس مال    



برای دسترسی و رفتن به "تفلیس مال" چند راه دارید: با استفاده از خط اتوبوس شماره 121 در ایستگاه Didube و یا مینی بوس شماره 51 که از Suburtalo  و میدان "قهرمانان" (Heroes Squer) عبور می کند می توانید خودتان را به این این مکان برسانید. همچنین مانند بسیاری از شهرهای جهان براحتی می توانید تاکسی پیدا کنید و با پرداخت مبلغی در حدود 10 لاری (پول گرجستان) به تفلیس مال برسید. گفته شده که در آینده بعضی از فست فودها و ستوران های معروف بین المللی مانند  Burger King  وVilla Pizza در این مرکز خرید می خواهند شعبه تاسیس کنند. در نهایت توصیه می کنیم که اگر قصد خرید در تفلیس را دارید، این مرکز خرید را فراموش نکنید.
ساعت های کاری: از 10 صبح الی 10 شب
آدرس: 16th km, 16th km Davit Aghmashenebeli Ave, Tbilisi 0131, Georgia
شماره تماس: +995 322 50 55 56
وب سایت: tbilisimall.com/en

2) درای بریج مارکت (Dry Bridge Market) :

بر خلاف چیزی که شاید در ابتدا از اسم آن بنظر بیاید، این یکی مرکز خرید نیست و در واقع یکی از بازارهای محلی تفلیس است که بسیاری از فروشندگان بساط فروش خود را پهن کرده اند و انواع اقسام یادگاری ها را به فروش می رسانند. به این بازار محلی " Dry Bridge Bazaar " نیز گفته می شود. از جمله انواع ظروف مسی و یا نقره ای با طرح های متنوع، صنایع دستی، بشقاب، تبر و خنجرهای قدیمی، اشیاء مختلف قیمتی (مانند دوربین های قدیمی، موبایل های قدیمی) و یادگار های جالب قدیمی که برخی از آنها متعلق به دوران قدیم روسیه تزاری و شوروی سابق هستند، تابلوهای زیبای نقاشی، جواهرات و...  



مرکز خرید درای بریج مارکت تفلیس    مرکز خرید درای بریج مارکت تفلیس



محل این بازار در ساحل غربی  رودخانه معروف "متکواری" در قلب تفلیس است. نزدیک ترین خیابان به آین مکان، خیابان "زویاد گامساخوردیا" (zviad gamsakhurdia) است. پس از خرید، در صورت امکان می توانید از پارک "دداعنا" (Dedaena Park) که در نزدیکی آن واقع شده نیز دین کنید. بد نیست بدانید که بسیاری از توریست ها، تور تفلیس و در واقع تور گرجستان را از این جهت برای سفر انتخاب می کنند که علاوه بر تفریح، برای خرید جواهرات و اشیاء عتیقه زیبا و با کیفیت با قیمت ارزان از بازارهای تفلیس اقدام کنند. این بازار یکی از بهترین جاهایی است که می توانید در آن انواع سوغاتی و یادگاری های تفلیس را با قیمت های مناسب، خریداری کنید.  
ساعت های کاری: معمولا از ظهر تا هنگام 5 بعدازظهر
مکان: Dry Market, Zviad Gamsakhurdia Right bank, Tbilisi,Georgia

3) ایست پوینت (East Point) :

مرکز خرید ایست پوینت (به معنای نقطه شرقی) یکی از بهترین مراکز خرید تفلیس است که دارای امکانات مناسب و فروشگاه ها و مغازه های متنوعی است. این مرکز دارای یک حیاط بزرگ و زیبا است که در وسط آن یک حوضچه ای قرار دارد که دارای چندین فواره است و دور آن نیمکتی دایره ای شکل گذاشته شده تا مردم جهت رفع خستگی بر رو آن نشسته و استراحت کنند. 



مرکز خرید ایست پوینت تفلیس    مرکز خرید ایست پوینت تفلیس



نظافت و پاکیزگی این مکان نیز در نوع خود مثال زدنی است. بیش از 150 مغازه و فروشگاه های مختلف و متنوع در این مرکز خرید هستند و از طرف دیگر وجود محل بازی مخصوص کودکان و نوجوانان، سالن های سینمایی (از جمله یک سالن IMAX ) و همچنین وجود چندین کافی شاپ، رستوران های با کیفیت و حتی فست فود (مانند شعبه MC Donald) موجب رونق بیش از پیش و محبوبیت این مرکز خرید نزد توریست های تور تفلیس گرجستان شده است. دستگاه های بازی های این مرکز انقدر متنوع و مجهز هستند که می توانند ساعت ها کودکان و نوجوانان را سرگرم کنند. فاصله این مرکزخرید تا مرکز شهر حدود 12 کیلومتر است اما ارزش آنرا دارد که به همراه خانواده ساعت ها در آن به تفریح و یا خرید بپردازید. 
ساعت های کاری: از 10 صبح الی 10 شب
مکان: 2 Aleksandre Tvalchrelidze Street, Tbilisi 0179, Georgia
تلفن: +995 322 93 00 07
وب سایت: eastpoint.ge/en

4) مرکز خرید مرانی (Merani) :

این مرکز دارای چهار طبقه بوده و در حال حاضر یکی از بهترین مراکز خرید شهر تفلیس است. مرکز خرید مرانی در مرکز تفلیس ساخته شده و علی رغم داشتن فضای نسبتا محدود، دارای بوتیک ها و فروشگاه های مختلفی است که مسلما توریست ها و گردشگران تور تفلیس که طرفدار خرید از برندهای معروف هستند (مانند Massimo Dutti ، Zara ، Bata و غیره) را راضی نگه می دارد. همچنین وجود رستوران ها و کافی شاپ ها در این مرکز نیز می تواند به رفع خستگی شما بعد از خرید، کمک کند. از جمله کافه رستوران معروف Pomodorissimo  که پیتزا و استیک های خوشمزه آن، بسیار محبوب و معروف هستند و به شما توصیه می کنیم در صورتی که به خوردن چنین غذاهایی علاقه مند هستید، حتما یکبار امتحان کنید.



مرکز خرید مرانی تفلیس    مرکز خرید مرانی تفلیس



 تراس ساختمان این مرکز بسیار نمای زیبایی – به خصوص هنگام شب – دارد که می توانید از آنجا به تماشای مناظر کوچه و خیابان های اطراف آنجا هنگام شب بپردازید و برای دقایقی آنرا تجربه کنید. یکی از مزایای این مرکز این است که دسترسی به آن آسان است و از هر نقطه شهر تفلیس می توانید براحتی خودتان را به مرکز شهر و این نقطه برسانید.  
ساعت های کاری: 10 صبح الی 10 شب
آدرس: Shota Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia
تلفن: +995 322 99 81 68

5) تفلیس سنترال (Tbilisi Centrall) :

مرکز خرید تفلیس سنترال یکی از مراکز خرید مهم این شهر است که دارای مغازه ها و فروشگاه های معتبر و مختلف پوشاک و کیف و کفش و ساعت است که بسیاری از مردم محلی و همچنین گردشگران تور تفلیس در آن به گشت و گذار مشغول و در صورت تمایل خرید می کنند.



مرکز خرید تفلیس سنترال    مرکز خرید تفلیس سنترال



محل این مرکز خرید در منطقه "واگزالی" (Vagzali) شهر تفلیس واقع شده که از لحاظ جغرافیایی، در سمت ساحل شرقی رودخانه "متکواری" قرار دارد. در یان مرکز نیز چند رستوران و کافی شاپ هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.  


ساعت های کاری: 10 صبح الی 10 شب
آدرس: Station Square, Tbilisi, Georgia
تلفن:  +995 592 70 57 70
سایت: tbilisicentral.ge

6) مرکز خرید کارواسلا (Karvasla) :

این مرکز خرید شاید به اندازه مراکز نام برده قبلی، نزد توریست ها و مسافرین تور تفلیس، معروف نباشد اما با داشتن 8 طبقه و دارا بودن بیش از 700 مغازه مسلما از دید کسانی که به خرید و چرخ زدن در بوتیک های لباس و کیف و کفش علاقه مندند، مکان مناسبی است.



مرکز خرید کارواسلا تفلیس    مرکز خرید کارواسلا تفلیس



از طرف دیگر خوشبختانه مانند بسیاری از مراکز دیگر این شهر، مرکز خرید کارواسلا هم دارای امکانات تفریحی مختلفی جهت سرگرم کردن کودکان است. داشتن فضای شیک و مدرن، تنوع زیاد فروشگاه ها ، وجود دو طبقه پارکینگ برای خودروها، تنوع اجناس و امکانات مناسب از جمله مزایای این مرکز است. 

ساعت های کاری: 10 صبح الی 10 شب
آدرس: Dadiani St, Tbilisi, Georgia
تلفن: +995 322 66 88 31
سایت: karvaslamall.ge

7) مرکز خرید لیلو (Lilo Mall) :

این مکان که در نزدیکی فرودگاه بین المللی تفلیس واقع شده بر خلاف بیشتر مراکز خرید نام برده شده در تفلیس، فضای نسبتا سنتی و کمتر مدرنی دارد. اما با وجود امکانات رفاهی کمتر، اگر می خواهید اجناسی از قبیل پوشاک، لوازم آرایشی و غیره را با قیمت مناسب و ارزان تهیه کنید، بد نیست در این بازار هم چرخی بزنید.



مرکز خرید لیلو تفلیس    مرکز خرید لیلو تفلیس



ضمنا با وجود اینکه این مرکز خرید حدود 30 کیلومتر از شهر تفلیس فاصله دارد، اما با استفاده از تاکسی های ون و حتی مترو نیز می توانید به آنجا رفت و آمد کنید. سبک معماری و چیدمان مغازه ها و اجناس در کنار هم ، ناخودآگاه بسیاری را به یاد بازار بزرگ تهران می اندازد. 


8) مرکز خرید GTC:

GTC مخفف کلمات Georgian Trading Center است و در واقع نام یکی از مراکز خرید تفلیس است که دارای دو طبقه بوده و در خیابان "وکوا" (Vekua) و در نزدیکی خیابان های "آنتون پورتسلادزه" (Anton Purtseladze) و "آنتونلی" (Antoneli) در ساحل غربی رود "متکواری" قرار دارد. این مرکز هم یکی از مراکز خرید مناسب شهر تفلیس است که در ناحیه مرکزی تفلیس قرار گرفته و به دلیل موقعیت خوبی که از لحاظ دسترسی دارد، می تواند برای خرید توریست های تور تفلیس گرجستان، یکی از انتخاب های خوب باشد.



مرکز خرید GTC در تفلیس    مرکز خرید GTC تفلیس



اگر می خواهید در مرکز شهر به این مرکز خرید بروید می توانید براحتی از ایستگاه های اتوبوس و یا مترو که اطراف و یا نزدیکی آن قرار دارند، استفاده و خودتان را به مرکز خرید GTC برسانید. داشتن فضای بزرگ و پرنور زیبای داخل این مرکز و همچنین تنوع زیاد محصولات و کیفیت مناسب آنها از قبیل ساعت، کیف و کفش و لباس و انواع لوازم و تجهیزات سنتی و مدرن موسیقی است. 


ساعت های کاری: 11 صبح الی 8 شب
آدرس: Tbilisi, Vekua st., 3
تلفن:  +995 32 2 98 92 67 
وب سایت:  www.gtc.com.ge

9) مرکز خرید مگالین (Megaline) :

این مرکز خرید در ساحل شرقی رود متکواری ساخته شده و نسبت به سایر موارد نام برده در این لیست دارای فضا و امکانات کمتری است اما برای آن دسته از مسافرین تورتفلیس که از بخش قدیمی این شهر دیدن می کنند، می تواند جذاب باشد.  دنج و آرام بودن محیط این مرکز خرید و همچنین مناسب بودن قیمت های اجناس (به خصوص لباس، کفش و عطر و ادکلن) همه موجب شده گردشگران و مردم محلی از این مرکز نیز خرید کنند.



مرکز خرید مگالین تفلیس    مرکز خرید مگالین تفلیس



خوشبختانه چند کافه رستوران و همچنین یک صرافی در مرکز خرید مگالین هستند که در صورت نیاز می توانید به آنها مراجعه و از خدماتشان استفاده کنید. 


ساعت های کاری: 10 صبح الی 8 شب
آدرس: 26/5 Rafael Agladze St, Tbilisi, Georgia
شماره تماس: +995 322 35 70 00
وب سایت: megaline.ge

10) مرکز خرید میدان بازار(Meidan Bazaar) :

در وهله اول اسم این مرکز خرید برای بسیاری از ایرانیان جالب است چرا که از دو اسم فارسی تشکیل شده. نکته جالب توجه دیگر در مورد این مرکز این است که با بقیه مراکز خرید معرفی شده در این لیست یک تفاوت اساسی دارد: اینکه این یک مرکز خرید زیرزمینی است. 



مرکز خرید میدان بازار در تفلیس    مرکز خرید میدان بازار در تفلیس



مرکز خرید "میدان بازار" در زیرزمین ساخته شده و شامل چندین راهرو می شود که مغازه ها در دو طرف آن قرار گرفته اند. فضاسازی و معماری سنتی گرجی و استفاده جالب از مصالح ساختمانی، این بازار نیز خود مثال زدنی است. از آنجایی که فروشندگان این مجموعه (که بسیاری از آنها اجناسی مانند صنایع دستی، چای، عطر، لباس های محلی و غیره می فروشند) بیشتر اجناس محلی را به فروش می رسانند، نرخ قیمت ها معمولا چندان بالا نیست و در مواردی حتی ممکن است بتوانید با چانه زدن از آنها تخفیف بگیرید. در این بازار تونل مانند می توانید انواع سوغاتی ها و یا یادگاری های تفلیس را خریداری و به دوستان و یا خانواده هدیه دهید.
ساعت های کاری: از 10 صبح الی 10 شب
آدرس: Tbilisi, Georgia Gorgasali Square, 

11) مرکز خرید اوراسیا (Eurasia Shopping Mall) :

کلمه "اوراسیا" مخفف کلمات اروپا و آسیا است و دقیقا اشاراه به محل جغرافیایی سرزمین های قفقاز (شامل بخش هایی از روسیه و گرجستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان) است که بین این دو قاره قرار گرفته اند.



مرکز خرید اوراسیا تفلیس    مرکز خرید اوراسیا تفلیس



این مرکز دارای تعداد زیادی فروشگاه های پوشاک و نمایندگی فروش چندین برند مختلف را دارد. محل این مجموعه در بخش شرقی تفلیس می باشد و هنگام دیدار از این قسمت شهر با تورتفلیس می توانید از این مرکز خرید هم دیدن کنید.
ساعت های کاری: 10 صبح الی 8 شب
آدرس: 15 Omar Khizanishvili St, Tbilisi 0167, Georgia
شماره تماس: +995 322 65 38 83

12) مرکز خرید سیتی مال گلدانی (city mall gldani) :

این مجموعه دارای 7 طبقه است و در آن تعداد زیادی مغازه ها و فروشگاه های مختلف و متنوع به چشم می خورند. اگر قصد خرید لباس را دارید این محموعه می تواند یکی از جاهایی باشد که انتخاب های فراوانی جهت خرید لباس (به خصوص لباس های تابستانی) مورد نظرتان را خواهید داشت. از امکانات این مجموعه همچنین چندین کافی شاپ و رستوران و مرکز سرگرمی های کودکان است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از وب سایت زیبای این مجموعه دیدن کنید و اطلاعات بیشتر را از آنجا نیز بدست آورید.



مرکز خرید سیتی مال گلدانی تفلیس    مرکز خرید سیتی مال گلدانی تفلیس



این مجموعه نیز در سمت شرقی رودخانه متکواری تفلیس و در نزدیکی ایستگاه مترو akhmeteli theatre قرار دارد اما با این وجود فضای بسیار مدرن و شیکی دارد و حتی لوگوی این مرکز خرید نیز بسیار جالب و زیبا طراحی شده. خوشبختانه دسترسی به مرکز خرید گلدانی از نقاط مختلف تفلیس، آسان است. 


ساعت های کاری: 9:30 صبح الی 10 شب
آدرس: 27 Omar Khizanishvili St, Tbilisi, Georgia
شماره تماس: +995 322 98 75 89
وب سایت: www.gldanimall.ge/en