کلیسای کاشوتی تفلیس

 یکی از چندین کلیسای قدیمی و با شکوه شهر تفلیس که در صورت سفر با تور تفلیس به این شهر می توانید از آن دیدن کنید کلیسای کاشوتی است. از آن جا که بیشتر اوقات شهر تفلیس محل سکونت ادیان مسیحی بوده است، دور از ذهن نیست که کلیساهای شهر تفلیس از بیشتر از سایر اماکن آن مورت توجه گردشگران قرار گیرد.

این کلیسا با نمای منحصر به فرد و سفید رنگش جلوه ی روحانی و آرامش عجیبی را به بیننده منتقل می کند.آرامشی که این کلیسا به خاطر نمای آن به بیننده می دهد در عکس های این کلیسا هم پیداست.

در شب نمای این ساختمان با نور زرد رنگی روشن می شود که زیبایی آن را دو چندان می کند.

این کلیسا در مرکز شهر تفلیس و در خیابان اصلی شهر ، رو به روی ساختمان پارلمان قرار دارد که زمان ساخت آن بین سال های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۰ به وسیله " لئوپولد بیلفلد"و بر اساس طرح هایی از دوره های قرون وسطی ساخته شد.

طرح های زیبایی از نقاشی های خاص و متفاوتی نیز داخل این کلیسا وجود دارد که از  آثار هنری ، تاریخی مردم کشور گرجستان می باشد. اگر به کلیسا و چنین مکان های مذهبی با قدمت طولانی علاقه مند هستید بازدید از این کلیسا را در تور تفلیس و جاذبه های گردشگری شهر تفلیس فراموش نکنید.

نام این کلیسا از 2 کلمه ی گرجی با معانی سنگ و زاییدن آمده است و حکایت آن این است که در قرن شش میلادی زنی ادعا داشت از مرد کشیشی به نام دیوید باردار است اما آن کشیش این داستان را رد کرد و گفت زمانی که آن زن به جای بچه سنگ بزاید بی گناهی اش به اثبات می رسد.پس از مدتی همین اتفاق روی داد و به این دلیل نام این کلیسا را کاشوتی گذاشتند.البته کلیسایی که در آن زمان در این مکان بنا بود به مرور زمان تخریب شد و این کلیسا را به جای آن ساختند.

  • کلیسا کاشوتی ترکیبی از همکاری و معماری کشور های گرجستان ، آلمان و ایتالیا است.

کلیسای کاشوتی تفلیس

کلیسای کاشوتی تفلیس کلیسای کاشوتی تفلیس