آبشار کورشونلو آنتالیا


آنتالیا نهمین شهر بزرگ ترکیه، در جنوب غربی کشور و در امتداد ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته و حدود 3 میلیون جمعیت دارد. در سالهای اخیر آنتالیا با افزایش و بهبود کیفیت هتل ها، امکانات تفریحی و جاذبه های توریستی ، محبوبیت زیادی در بین گردشگران تور ترکیه پیدا کرده و در سال گذشته حدود 12میلیون گردشگر خارجی و 4میلیون گردشگر داخلی را به خود جذب کرده است. آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای با زمستانهای معتدل و مرطوب و تابستانهای گرم و خشک است و به این دلیل در تمام طول سال پذیرای توریست هایی از سرتاسر جهان می‌باشد. فصل توریستی آنتالیا مانند بسیاری دیگر از شهرهای ترکیه، تابستان است که هوا مناسب فعالیت ها و ورزش های آبی و شنا می‌باشد. بهترین زمان سفر با تور آنتالیا در بهار یا پاییز است؛ به خصوص در ماههای آپریل، می، سپتامبر و اکتبر که هوا گرم (نه به شدت تابستان) ، هزینه ها پایین و جاذبه های گردشگری آنتالیا خلوت هستند. 

آنتالیا به آب و هوای مناسب و قیمت های پایین اقامت، خرید و گشت و کذار نسبت به دیگر شهرهای ترکیه معروف است. جاذبه های گردشگری آنتالیا بسیار زیاد و متنوع هستند، به طوری که برای هر نوع سلیقه ای یک تجربه به یادماندنی رقم می‌زند. این شهر علاوه بر آثار تاریخی مهم، شانس خریدی آسان و عالی در مراکز خرید مدرن آنتالیا و سپس رفتن به بهترین سواحل را میدهد؛ اما جاذبه های طبیعی آنتالیا در سواحل آن خلاصه نمی‌شود و دارای مناطق بکر ، جنگلها و آبشارهای عالی نیز میباشد. آبشارها در هر مکان می توانند یک گردشگر را تحریک کنند تا آن را در بالای لیست بازدید خود قرار دهد؛ آبشارهای کورشونلو و پارک جنگلی اطرافش یکی از این موارد هستند.

آبشار کورشونلو Kursunlu Waterfalls


آبشار کورشونلو آنتالیا


پارک طبیعی آبشار کورشونلو Kursunlu Selalesi Tabiat Parki به مساحت 33 هکتار در منطقه آکسو در ناحیه ای که به باغ گیاه شناسی تبدیل شده قرار گرفته و از سال 1986 به مکان عمومی برای بازدید گردشگران تور آنتالیا تبدیل شده است. پارک جنگلی کورشونلو دارای ویژگی های منحصر به فرد طبیعی مانند بافت جنگلی سالم، نمونه های غنی از گیاهان که روند آب آنها را شکل داده و انواع گیاهان و میوه های کمیاب است که هر گردشگر تور آنتالیا را مجذوب خود میکند.

آبشار Kursunlu یک آبشار کوچک است که در جنگل های کاج پارک طبیعی قرار دارد. درحالیه که آبشار کورشونلو به اندازه آبشار دودن Duden Waterfalls شناخته شده و بزرگ نیست اما محیط اطراف این آبشار بسیار زیبا و بکرتر از آبشار دودن است. این آبشار در امتداد رود آکسو Aksu قرار دارد و با آب شفاف و فیروزه ای خود مکانی عالی برای تورهای یک روزه از آنتالیا را تشکیل داده است. آبشارهای کورشونلو در تنگه ای با 2 کیلومتر طول قرار دارد؛ ارتفاع آبشار اصلی به 18 متر می‌رسد و 7 دریاچه کوچک متصل به خود دارد که محل زندگی لاک پشت ها، قورباغه و آبزیان دیگری شده است. در تابستان به دلیل کم شدن آب رودخانه آکسو حجم آبشار کورشونلو نیز کم میشود اما در زمستان به پر آب ترین حالت خود میرسد. بهترین زمان بازدید از آبشار و پارک جنگلی ماههای آوریل و دسامبر هستند اما آبشار کورشونلو در تور زمستان آنتالیا نیز یکی از جاذبه های گردشگری اصلی به شمار میرود. در هر فصلی که به بازدید از پارک جنگلی آبشار کورشونلو بروید می‌توانید از محیط سرسبز و خنک، هوای تازه و عطر کاج  در محیط اطراف آبشار لذت ببرید.

در منطقه اطراف آبشار کورشونلو تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری آنتالیا قرار دارند، همچنین مسیر پیاده روی تا رسیدن به آبشار بسیار راحت است و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. تمام مسیر دارای پل های چوبی است و به صورت طبیعی تونل های گیاهی تشکیل شده اند که تحسین گردشگران تور آنتالیا را برمی‌انگیزد. همچنین در طول مسیر آبشار مناطقی برای پیک نیک، کافه ها، رستورانها، پارک کودکان و مغازه هایی برای خرید سوغات نیز وجود دارند. علاوه بر آبشار در این پارک طبیعی غارهایی وجود دارند که گردشگران تور آنتالیا می‌توانند از آنها بازدید کنند.


آبشار کورشونلو در آنتالیا


در دریاچه های اطراف آبشار کورشونلو و رودخانه اجازه شنا یا ماهیگیری ندارید. ورودی این پارک جنگلی برای بزرگسالان حدود 7 لیر ترکیه و ساعات بازدید از آن از هشت صبح تا 6.5 عصر می‌باشد. در سال 2018 بیش از 6 میلیون گردشگر تور ترکیه از این پارک جنگلی بازدید کرده اند که به نسبت سال قبل 34درصد افزایش داشته است. معمولا در بیشتر پکیج های تور آنتالیا برنامه ای برای بازدید از این آبشار در نظر نگرفته اند و در صورتی که تمایل به رفتن به پارک طبیعی آبشار کورشونلو دارید باید به صورت شخصی اقدام کنید.

آبشار کورشونلو در 20 کیلومتری شمال غرب آنتالیا در امتداد بزرگراه آنتالیا-آلانیا و در 8 کیلومتری پرگه قرار دارد و دسترسی از مرکز آنتالیا به این آبشارها به راحتی و از روش های مختلف انجام میگیرد. از طریق حمل و نقل عمومی، مینی بوس شماره 230 و 231 اتوبوس خط 79 با هزینه حدود 8 تا 10 دلار شما را در 30 دقیقه به آبشار میرساند. درصورتی که بخواهید برای بازدید از آبشار کورشونلو از تاکسی استفاده کنید حدود 12 تا 14 دلار هزینه دارد و رسیدن با آن 20 دقیقه طول میکشد. 


هتل های نزدیک آبشار کورشونلو :

گردشگران تور آنتالیا که در هتل های مرکز یا شمال شهر اقامت دارند در فاصله کمی از آبشار کورشونلو هستند و میتوانند راحت تر از سایر مسافرین به آبشار بروند. بهترین هتل های آنتالیا که در کوتاه ترین فاصله از پارک طبیعی آبشار کورشونلو قرار گرفته‌اند عبارتند از :

1.      Delphin BE Grand Resort

2.      Royal Wings Hotel

3.      Baia Lara Hotel

4.      Liberty Hotels Lara

5.      Hotel Akra Barut