معرفی بهترین سواحل در تور آنتالیا

ترکیه از لحاظ اقلیمی کشوری ست که صنعت گردشگری در تمام فصول سال در آن جریان دارد. در زمینه ی گردشگری ساحلی آنتالیا یکی از پربازدیدترین شهرها محسوب می شود و چهارمین شهر پرجمعیت ترکیه به حساب می آید. بهترین سواحل این شهر در حومه ی جنوبی آن واقع شده اند که پذیرای مسافران تور آنتالیا می باشند. طول ساحل در این شهر 640 کیلومتر است و در هر سطح و مطابق هر سلیقه ای هتل های مناسب در آن وجود دارند. از آنتالیا به عنوان پایتخت توریسم در ترکیه نام برده می شود و دارای سواحل محلی و تاریخی نیز می باشد. جالب است بدانید که در هر فصلی از سال به دنبال هرچه که باشید بهترین سواحل آنتالیا قطعا برای هر نوع سلیقه ای پیشنهاد خوبی خواهد داشت. آنتالیا منتظر شماست!

در اینجا چند نمونه از بهترین سواحل آنتالیا را باهم بررسی می کنیم:

کنیا آلتی (Konyaaltı )

ساحل کنیا آلتی آنتالیا


ساحل کُنیا آلتی در نزدیکی مرکز شهر آنتالیا واقع شده است. این ساحل تا اواخر ماه اکتبر شلوغ بوده و یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می شود که در راستای ساحل آبهای مدیترانه گردشگران را در حال شنا کردن و گرفتن حمام آفتاب می توان دید. محلی ها نیز بعد از ظهرهای خود را در این ساحل می گذرانند. همچنین پیشنهادات زیادی برای سرگرمی خانواده هایی که تصمیم دارند در مرکز شهر مستقر باشند وجود دارد. برخی از فعالیتهای تفریحی که در پارک ساحلی واقع هستند عبارتند از :

·   بازی پینتبال

·   گلف

·   اسب سواری

·   پارک آبی

·   سرزمین دلفین ها و نهنگ های سفید

همچنین جاذبه های تفریحی برای کودکان نیز در پارک ساحلی کنیا آلتی وجود دارد. از رستوران ها و کافه ها در امتداد ساحل می توان نام برد و علاقه مندان تور آنتالیا در تابستان مطلع باشند که در طول روز تمامی این موارد باز بوده و شبها کنسرت ها و اجراهای زنده و نمایشهای خیابانی برقرار می باشند.


لارا بیچ  (lara beach)

ساحل لارا بیچ آنتالیا


ساحل لارا در 11 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا واقع شده و برای گردشگران محلی و علاقمندان بین المللی تور آنتالیا  بسیار محبوب می باشد. آبهای شفاف و ماسه های طلایی رنگ بخشی از جاذبه های این منطقه محسوب می شوند و قسمت جذابتر برای گردشگران نمایشگاه قلعه ی ماسه ای می باشد که مجسمه هایی از شن و ماسه های سفید و بی نهایت زیبا در آن به بازدید عموم گذاشته شده اند. برخی از جاذبه های گردشگری آنتالیا در این ساحل عبارتند از :

·   کلوب های ساحلی

·   رستوران ها و کافه ها

·   زمین فوتبال

·   فضای بازی های خلاق برای کودکان

·   زمین والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی

·   بازی های آبی

·   اسکیت و فضای دوچرخه سواری


الیمپوس بیچ (Olympos Beach)

ساحل الیمپیوس آنتالیا


الیمپوس یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا به حساب می آید که در نزدیکی تپه های الیمپوس قرار گرفته است. این ساحل در امتداد جاده هایی قدیمی و تاریخی است و با طبیعتی بسیار سبز و جذاب پوشیده شده. نیازی به دانش تاریخی زیادی نیست تا بدانیم که در دوران تاریخی لیکیه این منطقه درواقع شهری ثروتمند بوده که از قرن 17 به بعد تبدیل به محیطی آرامش بخش برای بازدیدکنندگان و مسافران تور آنتالیا در تابستان شده است. البته دلیل جذابیت این منطقه تنها پیشینه ی غنی تاریخی آن نیست بلکه آبهای بسیار شفاف میترانه است. به طوری که سنگریزه های کف دریا کاملا واضح دیده می شوند و خیلی نزدیک و در عمق کم به نظر می رسند. در صورتی که در عمق واقعی 7 تا 8 متر قرار گرفته اند. در انتها باید گفت که ساحل الیمپوس بیشتر انتخاب زوج های جوان و نوجوانها می باشد. در صورت انتخاب این ساحل اوقات بسیار خوشی را تجربه خواهید کرد.


پاتارا بیچ (patara beach)

ساحل پاتارا آنتالیا


ساحل پاتارا در نزدیکی شهر تاریخی پاتارا در حومه ی  آنتالیا قرار گرفته است. زمانی که به این منطقه وارد می شوید چیزی که با آن روبرو خواهید شد تنها درخشش خیره کننده ی خورشید و ماسه های سفید بینهایت زیبا نیست. بلکه شما منطقه ای کاملا جدید از تاریخ را بازدید می کنید. ساحل پاتارا از جمله جاذبه های توریستی آنتالیا بوده که دارای طبیعت بسیار جذابی می باشد. از ماسه های یادآور بیابان گرفته تا آبهای آبی تیره میترانه با موجهای بلند که بهترین مکان برای ورزشهای آبی مثل جت اسکی یا موج سواری می باشد. این ساحل دارای هوای بسیار تازه و سبک می باشد که با بوی کاج معطر شده است. از تور آنتالیا به مقصد ساحل پاتارا نمی توان صرف نظر کرد.

اگر هنوز از انتخاب این ساحل برای گذراندن تعطیلات خود در آنتالیا مطمئن نشده اید باید گفت که جذابیت های پاتارا ادامه دارد:

·   لاکپشت هایی که برای تخم گذاری به ساحل می آیند.

·   ماسه هایی که خاصیت درمانی دارند.

·   شباهت ساحل ماسه ای به بیابان که بسیاری مواقع لوکیشن فیلمبرداری می باشد.

·   اسب سواری در طول ساحل زیبای دریای آبی.

·   در فاصله ی بیست دقیقه پیاده روی از کوههای تئوروس (Taurus)

·   انواع بازی های آبی مثل پاراگلایدرو قایق سواری و همچنین غواصی.

پاتارابیچ ساحلی محافظت شده می باشد که به همین دلیل فاقد امکان حمل و نقل با وسائل نقلیه ی موتوری می باشد. اما این مساله رفت و آمد به این ساحل را دشوار نمی کند. با تور آنتالیا شما با پروازی به شهر آنتالیا و بعد استفاده از مینی بوس های محلی می توانید به راحتی به پاتارا دسترسی داشته باشید.


دامالاتاش بیچ (Damlataş beach)



این ساحل عریض در پایین یک شبه جزیره قرار گرفته و با ماسه های طلائی رنگ پوشیده شده است.همه روزه قایق های غواصی امکان دایو در آبهای تمیز و شفاف دریای مدیترانه را می دهند. غار فوق العاده زیبایی در منطقه ی دامالاتاش وجود دارد که کاملا تصادفی کشف شده . این غار تنها چند قدم با ساحل دامالاتاش فاصله دارد و یکی از مکانهای پربازدید مسافران تور آنتالیا می باشد. گفتنی است که این مکان تنها ساحلی در منطقه ی آلانیا می باشد که تماما دارای صندلی های چرخدار و دسترسی آسان و دوشهای مخصوص ناتوان های جسمی است. دریای دامالاتاش به دلیل آبهای شفاف و امکان شنا کردن در طول شبه جزیره ی دارای غارهای متعدد جاذبه ی گردشگری شناخته شده ای می باشد.

این چند مورد از تفریحات در ساحل دامالاتاش را از دست ندهید:

·   کافه و رستوران های ساحلی

·   زمین والیبال و تنیس و بسکتبال

·   مرکز بدنسازی در فضای آزاد

·   زمین بازی بزرگ برای کودکان

·   فضاهای سبز دارای چشمه های زیبا در امتداد ساحل


آژانس الماس نشان برگزار کننده بهترین تورهای ترکیه ، از جمله تور آنتالیا در خدمت مسافران عزیز می باشد.