بهترین زمان سفر با تور آنتالیا

تور آنتالیا و همچنین جاذبه های گردشگری آنتالیا کلماتی هستند که بسیاری از توریست ها و جهانگردان علاقه به کسب اطلاعات در مورد آنها دارند. سفری جالب، هیجان انگیز و پر از تفریحات و سرگرمی های مناسب، اولین چیزی است که با شنیدن این عبارات در ذهن افراد تداعی می شود. به خصوص برای کسانی که قبلا سفر با تور آنتالیا را تجربه کرده اند و خاطرات خوشی از این سفر دارند. 

اما تور آنتالیا نیز مانند بسیاری از تورهای ترکیه در بیشتر ایام سال برگزار می شود و شما در هر یک از چهار فصل سال و هر ماه که تمایل داشته باشید می توانید با استفاده از یکی از انواع تور آنتالیا به این شهر زیبا سفر کرده و در بهترین هتل های آن اقامت کنید. از ورزش های آبی، شنا، امکانات تفریحی شهر (از جمله آکواریوم آنتالیا، پارک آبی آکوالند، پارک دلفین ها و...) و یا مراکز خرید آنتالیا استفاده کرده و می توانید سفری پربار به این شهر ساحلی را تجربه کنید.

اما زمان سفر با تور آنتالیا نیز در این میان اهمیت زیادی دارد. بطوری که برای مثال اگر در فصل هایی که هوا سردتر است (غیر از ایام ژانویه و سال نوی مسیحی) می خواهید به این شهر سفر کنید، می توانید با تورهای ارزان آنتالیا سفر کنید اما طبیعتا در فصل تابستان معمولا بطور میانگین قیمت تورها بالاتر است. البته در عوض تابستان بهترین فصل توریستی این شهر است و در این فصل می توانید از تمام امکانات و جاذبه های گردشگری آنتالیا استفاده کنید.

به همین جهت آب و هوای آنتالیا در فصل های مختلف سال را در این بخش جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با بهترین زمان سفر با تور آنتالیا و بهره گیری از امکانات توریستی این شهر بررسی و شرح می دهیم. در نهایت امیدواریم از سفر به آنتالیا لذت ببرید:


- آب و هوای آنتالیا در زمستان:

آنتالیا شهری است با آب و هوایی ملایم و مرطوب. معمولا در بخش های اصلی این شهر و نواحی ساحلی آنتالیا دمای هوا چندان سرد نمی شود و حتی در زمستان هم می توان با پوشیدن کمی لباس گرم براحتی در بیشتر مناطق شهر تردد کرد. زمستان در آنتالیا سردترین و در واقع خنک ترین فصل سال است و به همین جهت معمولا توریست ها و گردشگران کمتر با تور زمستانی آنتالیا سفر می کنند. معمولا بین ماه های دسامبر (آذر - دی) و آپریل (فروردین - اردیبهشت) تعداد توریست ها و گردشگران تور آنتالیا کاهش می یابد چرا که در این دوره زمانی هوا سرد است و ریزش باران در سراسر این منطقه مانع از بهره مندی توریست ها از بسیاری از امکانات تفریحی و رفاهی شهر می شود. البته در مقابل اگر اهل گشت و گذار در مراکز خرید، دیدن آثار تاریخی، بازدید از موزه ها و یا سایر اقداماتی اینچنین هستید، حتی تورهای زمستان آنتالیا هم می توانند برای شما مفید باشند.

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "دسامبر" (آذر- دی) : 7 درجه سانتی گراد / 14 درجه سانتی گراد

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "ژانویه" (دی - بهمن) : 5 درجه سانتی گراد / 13 درجه سانتی گراد

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "فوریه" (بهمن - اسفند) : 7 درجه سانتی گراد / 15 درجه سانتی گراد


- آب و هوای آنتالیا در بهار:

بهار فصلی است که وضعیت جوی و آب و هوای آنتالیا در طول آن متغیر است. معمولا نیمه اول بهار هوا بسیار خنک تر و از اواخر بهار یعنی خرداد ماه فصل توریستی آنتالیا آغاز می شود که تقریبا تا انتهای تابستان ادامه دارد. در فروردین ماه هوای آنتالیا خنک و گاهی همراه با ریزش باران های ملایم است و به همین جهت بسیاری از هموطنان مان از دهه های گذشته با انواع تور نوروز آنتالیا به این شهر سفر می کنند. به این ترتیب حتی آغاز سال نوی ایرانی را هم می توانید در هتل های آنتالیا جشن بگیرید و حتی در مراسمی که هموطنان مان در برخی هتل های این شهر برگزار می کنند، شرکت کرده و لذت ببرید.

با این حال اگر به فکر شنا و آفتاب گرفتن در سواحل این شهر در تورهای بهار آنتالیا هستید، توصیه می کنیم هنگام خرداد ماه عازم سفر به آنتالیا شوید.

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "مارچ" (اسفند - فروردین) : 10 درجه سانتی گراد / 18 درجه سانتی گراد

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "آپریل" (فروردین - اردیبهشت) : 13 درجه سانتی گراد / 21 درجه سانتی گراد

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "می" (اردیبهشت - خرداد) : 17 درجه سانتی گراد / 24 درجه سانتی گراد


- آب و هوای آنتالیا در تابستان:

آنتالیا نیز مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان، در تابستان گرم ترین فصل سال را تجربه می کند. هوایی گرم و مرطوب. میزان گرما تا 34 درجه سانتی گراد (و حتی در مواردی بیشتر از دما) می رود. تابستان فصلی است که توریست ها و جهانگردان از سراسر جهان به ترکیه و به خصوص آنتالیا سفر می کنند. به همین جهت بسیاری از مسافران و به خصوص جوانان از اواخر فصل بهار جهت رزرو تورهای تابستان آنتالیا اقدام می کنند. طبیعتا به همین جهت در این فصل شاهد افزایش نرخ بلیط ایرلاین ها (خطوط هواپیمایی) و همچنین هتل های آنتالیا هستیم. اما در عوض به دلیل مساعد بودن هوا براحتی می توانید در سواحل این شهر و یا مراکز توریستی و گردشگری آنتالیا تردد کرده و از انواع تفریحات و سرگرمی ها بطور روزانه و شبانه لذت ببرید. خلاصه اینکه تور آنتالیا در تابستان بهترین زمان سفر به این شهر است. البته اگر قیمت تورها برای شما چندان مهم نباشد. هرچند در زمینه قیمت تورهای آنتالیا در تابستان نیز می توانید با سفر با تورهای لحظه آخری آنتالیا باز هم در هزینه ها صرفه جویی کرده و با نرخ ارزان تر از تفریحات و سرگرمی های این شهر زیبای ساحلی لذت ببرید.

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "ژوئن" (خرداد - تیر) : 21 درجه سانتی گراد / 28 درجه سانتی گراد

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "جولای" (تیر - مرداد) : 25درجه سانتی گراد / 34 درجه سانتی گراد

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "آگوست" (مرداد - شهریور) : 25درجه سانتی گراد / 34 درجه سانتی گراد


- آب و هوای آنتالیا در پاییز:

در آنتالیا پاییز فصلی است نسبتا خنک تر از تابستان و با کمی ریزش باران و هرچه به فصل زمستان نزدیک تر می شویم این میزان افزایش پیدا می کند. غیر از مهرماه که هوا هنوز کمی گرم است، معمولا شمار توریست ها در ماه های آبان و آذر با توجه به خنک تر شدن هوا کاهش پیدا می کند. البته نگران نباشید چون اگر با تورهای آنتالیا در نیمه اول پاییز سفر کنید، هنوز هم می توانید از بسیاری از امکانات توریستی و حتی ساحلی این شهر استفاده کنید. خوشبختانه در این فصل قیمت تورهای آنتالیا به مرور کاهش پیدا می کند و از این لحاظ پاییز یکی از بهترین زمان های سفر با تورهای ارزان آنتالیا به شمار می رود.

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "سپتامبر" (شهریور - مهر) : 21درجه سانتی گراد / 30 درجه سانتی گراد

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "اکتبر" (مهر - آبان) : 18درجه سانتی گراد / 27 درجه سانتی گراد

کمترین و بیشترین دمای هوای آنتالیا در ماه "نوامبر" (آبان - آذر) : 12درجه سانتی گراد / 20 درجه سانتی گراد


- کی به آنتالیا سفر کنیم؟

حال به پرسشی می رسیم که در واقع برای بسیاری از علاقه مندان به سفر با تور آنتالیا یک سئوال مهم است. آن هم اینکه بالاخره با این توصیفات چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟ در پاسخ باید گفت همانطور که اشاره کردیم معمولا فصل توریستی آنتالیا از اواخر بهار تا پایان تابستان است. فصلی که بیشتر توریست ها به آنتالیا می روند و با توجه به گرم بودن هوا و برگزاری مراسم مختلف (از جمله فستیوال ها، کنسرت های موسیقی و یا برنامه های سرگرم کننده مختلف در هتل ها) چنانچه علاقه مند هستید که از سفر خود به این شهر نهایت لذت را ببرید، بهتر است در این زمان سفر کنید.

اما تورهای نوروز آنتالیا و یا تورهای پاییز آنتالیا را هم فراموش نکنید. چرا که در دو فصل بهار و یا پاییز هم می توانید با قیمت های مناسب به این شهر سفر کنید و از امکانات توریستی آن بهره مند شوید.


جهت رزرو تورهای لحظه آخری آنتالیا و سفری خوش به این شهر با آژانس مسافرتی الماس نشان همراه شوید.