پارک آبی آکوالند آنتالیا

یکی از منابع اصلی درامد در کشور ترکیه ، صنعت گردشگری و توریسم می باشد. سالانه تعداد زیادی گردشگر برای تعطیلات خود به ترکیه سفر می کنند و بخش اعظمی از آنها در فصلهای گرم سال برای لذت بردن از آفتاب گرم و سواحل زیبای ترکیه می باشد. از جمله شهرهای ساحلی که گردشگران زیادی را به سمت خود روانه می کند، میتوان آنتالیا را نام برد که تورهای آنتالیا از پرطرفدارترین تورهای تفریحی ترکیه می باشد.

پارک های آبی از جمله جاذبه های گردشگری آنتالیا به حساب می آید که یکی از آنها آکوا نام دارد و به آن آکواپارک یا آکوالند می گویند. آکواپارک بزرگترین پارک آبی آنتالیا می باشد و در ساحل کنیاآلتی (منطقه ساحلی بین آنتالیا و لارا)  واقع شده است و راه های دسترسی به آن آسان هستند.در پارک آبی آکوا انواع وسایل و اتفاقات سرگرم کننده و مهیج وجود دارد. از سرسره های آبی گرفته تا نمایش و مسابقه و شو دلفین ها. اگر می خواهید در فصل تابستان و حتی در تور نوروزی آنتالیا ساعاتی خوش در خارج از هتل محل اقامتتان داشته باشید می توانید یکی از 3 پارک آبی آنتالیا را انتخاب کنید.


پارک آبی آکوالند آنتالیا


امکانات پارک آبی (آکوالند) آنتالیا

از وسایل بازی می توان به سرسره های روباز و سرپوشیده، تونلی، با و بی تیوپ، یو شکل و چاله فضایی اشاره کرد. هر سرسره به استخری کاملا امن منتهی می شود. پارک آبی آکوا استخرهای متفاوتی دارد. از جمله استخری برای استراحت ، تماشای موسیقی زنده، مخصوص کودکان. گردشگرانی که با تور آنتالیا سفر می کنند از امکانات مناسبی که در کنار این استخرها برای آفتاب گرفتن و انواع ماساژ ترکی فراهم شده است، لذت بسیاری می برند.

از دیگر امکانات آکوالند می توان به رودخانه و استخر موج مصنوعی اشاره کرد. گردشگران می توانند در این رودخانه 300 متری به ورزش رفتینگ بپردازند. این رودخانه به استخری سرازیر می شود که در آن با پمپ های بزرگ آبی، موج تولید می شود. همچنین در ساعاتی از روز در این مکان موسیقی اجرا می شود و گردشگران می توانند در محیطی شاد به تفریح و شنا بپردازند.

هیجان انگیزترین بخش آکوالند آنتالیا جامپینگ می باشد. اگر مسافر تور آنتالیا در تابستان هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما امتحانش کنید. برای آکواجامپینگ باید بر فراز تراسی که 70 متر ارتفاع دارد رفت. پس از بالا رفتن به کمک راهنمایان لباس و وسایل ایمنی مخصوص را به تن می کنید و بعد از بستن طناب ایمنی به پایین می پرید یا پرتاب می شوید. زمانی که پرش را انجام دادید تا نیمه های بدن در آب استخر فرو رفته و دوباره به بالا برمیگردید. تجربه این تفریح به بیماران قلبی و افراد باردار توصیه نمی شود.


پارک آبی آکوالند آنتالیا


از جمله امکانات دیگر این پارک می توان به وسایل بازی مختلف، استخرهای مخصوص سنین گوناگون، موسیقی و مسابقات تفریحی و رستوران و کافی شاپ و فروشگاه لوازم ورزشی اشاره کرد. انواع غذاهای ترکی، فست فود و کباب به هنگام ظهر از ساعت 11:30 تا 13:30 در رستوران پارک آبی آکوا سرو می شود.

قسمتی دیگر از پارک آبی آکوا سرزمین دلفین ها می باشد. در این مجموعه دلفین های باهوش با راهنمایی مربیان و انجام بازی هایی که آموزش دیده اند، اوقات خوشی را برای شما رغم می زنند. برای بازدید از این قسمت می بایست از قبل بلیط تهیه کرده و هزینه جداگانه ای پرداخت کنید.

در ادامه می بایست خاطرنشان کرد که به گردشگران تور آنتالیا پیشنهاد می شود ، در هنگام رفتن به این مجموعه مایو و حوله و وسایل مورد نیاز را همراه داشته باشند زیرا اگر بخواهند این وسایل را از پارک آبی تهیه نمایند، مجبور به صرف هزینه ی بسیار زیادی در حدود 200 دلار می شوند.


هزینه ها و رفت و آمد به پارک آبی آنتالیا

بلیط ورودی پارک آبی آکوا آنتالیا را می توانید به دو صورت تهیه کنید:

1- اگر بلیط خود را از تورلیدر تور آنتالیا و یا راهنماهای هتل خریداری نمایید، می بایست 50 لیر برای هر نفر هزینه کنید که استفاده از رستوران در زمان نهار نیز همراهش می باشد.

2- برای صرفه جویی می توانید بلیط پارک آبی آکوپارک را از وبسایت آکواپارک و یا به صورت حضوری از باجه بلیط پارک آبی آکوا تهیه نمایید که هزینه آن حدود 30 لیر می باشد.

شما می توانید بلیط را برای نصف روز و با هزینه کمتر خریداری کنید. همچنین برای کودکان 7 تا 12 سال بهای بلیط نصف می باشد.

ساعات کاری پارک آبی آکوا 9 صبح تا 5 عصر بوده و سرویس رفت و آمد مخصوص دارد که بین ساعت 8 تا 9 صبح مسافران تور آنتالیا را از هتل هایشان به این پارک آبی می آورد. همچنین از طریق اتوبوس و تاکسی و سایر وسایل نقلیه نیز می توانید به راحتی به آکواپارک بروید که ارزانترین آنها اتوبوس است و تا این پارک 2 لیر هزینه دارد.

وبسایت پارک آبی آکوالند : www.antalya-aqualand.com

آدرس پارک آبی آکوالند : Meltem, Dumlupınar Blv., 07030 Muratpaşa/Antalya, Turkey