آکواریوم آنتالیا

اگر به دیدن زندگی زیر آب علاقه دارید این مجموعه بی نظیر را از دست ندهید. آکواریوم آنتالیا یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در این شهر است و از جمله مکانهایی می باشد که گردشگران و متقاضیان تور آنتالیا به بازدید از آن بسیار علاقه مند هستند.


درباره آکواریوم آنتالیا

این آکواریوم یکی از بزرگترین های جهان است و در سال 2001 به روی علاقه مندان بازگشایی شده است. در مرکر شهر آنتالیا قرار گرفته وعلاوه بر فعالیت اصلی آن، دارای بخش های سرگرم کننده ی بسیاری نیز هست. طولانی ترین تونل آکواریوم در جهان به طول 131 متر در این مجموعه و در بخش مرکزی آن قرار دارد. کل آب موجود در این بخش به 5 میلیون لیتر می رسد. در این قسمت لاشه هواپیمایی در ابعاد واقعی، کشتی و لاشه های زیردریایی دیده می شود که اثری هنری از "بندتی" ، مجسمه ساز ایتالیایی ، می باشد. در بالای این آکواریوم هوای آزاد در جریان است و فرصت را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا با لباس غواصی در آن شنا کنند و به ماهی ها غذا بدهند و با کوسه های کوچک شنا کنند. هدف اصلی طراح، ایجاد نوعی هارمونی بین محیط و جانوران دریایی و خود دریا بوده است.همچنین در طراحی این مجموعه توجه ویژه ای به کودکان نیز شده است و گردشگران تور آنتالیا در هر سنی می توانند از انتخاب و بازدید این آکواریوم لذت ببرند. اگر مسافر تور آنتالیا هستید، حتما در مرکز شهر آنتالیا یعنی کنیالتی به بازدید این آکواریوم رفته و تجربه های نادری بدست آورید.


آکواریوم آنتالیا


بخش های مختلف مجموعه آکواریوم آنتالیا


راه روی آکواریوم آنتالیا


آکواریوم :

مراحل بازدید برای گردشگران تور آنتالیا از این آکواریوم به صورت موضوعی دسته بندی شده است. در ابتدا با دریاها و اقیانوسهای جهان و همچنین زندگی دریایی در مناطق اطراف آنتالیا آشنا می شوید.

بعد از گذشتن از غارهای زیر آب ، با بخشی که رودخانه های جهان را نمایش می دهد مواجه می شوید. روهای آسیایی ، رود نیل و رودخانه های آمازون.

در ادامه زندگی گیاهی زیر دریا همراه با مارماهی ها و دلفین ها را تجربه می کنید. قسمت بعدی مکانی برای رفع خستگی دارد که می توانید همزمان خرچنگ های نعل اسبی را نیز مشاهده کنید.

در بخش بعدی آکواریوم های بزرگی وجود دارند و بعد از آنها تپه های شبیه سازی شده زیر آبی مناطق گرمسیری را مشاهده می کنید.

قسمت آخر آکواریوم مربوط به کوسه ها می باشد و کل آب موجود در آن حدود 7.5 لیتر است. صدها عدد کوسه در این بخش وجود دارند که اگر برنامه بازدید از این آکواریوم در سفر خود با تور آنتالیا را تنظیم کنید می توانید برنامه غذا دادن به کوسه ها را نیز در آن بگنجانید.


دنیای برفی :

این موزه مساحتی در حدود 1500 متر مربع دارد و بزرگترین سالن برفی دنیاست. هر شب در این مکان بارش برف به شکل طبیعی انجام می شود. دمای این بخش همواره 5 درجه سانتیگراد زیر صفر است و شما می توانید از لباسهای مخصوص زمستانی که در اختیارتان قرار می دهند استفاده کنید.


پارک حیات وحش :

 این بخش از مجموعه با نام وایلد پارک (wild park) دکوری همانند جنگل های گرمسیری دارد و با استفاده از سیستم های صوتی ، صدای این مناطق نیز در محیط پخش می شود. در اینجا می توانید جالب ترین و سمی ترین حیوانات گرمسیری جهان مانند مارهای سمی بزرگ، عقرب، آفتاب پرست و همچنین پرندگان مناطق گرمسیری را از نزدیک ببینید. تجربه ای که گردشگران تور آنتالیا را در این بخش محصور خود می کند، دریانوردی توسط تکنولوژی سه بعدی فیلم در سینمای Ocean XD Cinema می باشد.


موقعیت و دسترسی به آکواریم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا در مرکز شهر و در بخش شرقی ساحل کنیالتی بین مرکز خرید میگروس و مینی سیتی قرار دارد. اگر شما به همراه یک گروه تور آنتالیا به این شهر سفر کرده اید خوب است بدانید که فاصله این مجموعه تا فرودگاه آنتالیا حدود 15 کیلومتر می باشد. اگر با وسایل نقلیه عمومی قصد رفتن به این مجموعه را دارید، مقصد نهایی شما ایستگاه 5M Migros می باشد. همچنین اتوبوس های شماره 600 و 800 شما را از فرودگاه به این ایستگاه می رساند. و از سطح شهر می توانید از یکی از خطوط TK02 یا VF02 که به مقصد این ایستگاه حرکت می کنند استفاده کنید.