آبشار دودن آنتالیا

آنتالیا، تفریحگاه اصلی تعطیلات ترکیه در منطقه مدیترانه (Pamphylia باستان)، یک شهر جذاب با بلوارهای مملو از درختان نخل در سواحل دریای مدیترانه است. آنتالیا نهمین شهر بزرگ ترکیه می باشد که تعطیلاتی حرفه ای، متنوع و با کیفیت را به گردشگران تور ترکیه با هر سلیقه ای ارائه می کند. این شهر با جاذبه های گردشگری فراوان از جمله زیبایی های طبیعی، تاریخی و تنوع زیادی از سبک زندگی محلی، میزبان بیش از 12.4 میلیون مهمان خارجی ، از سراسر جهان به صورت سالانه است. به عنوان دهمین شهر پر بازدید جهان، تور آنتالیا یکی از مقاصد مهم گردشگری در بین ایرانیان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که تجربه های بی نظیر را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای با زمستان های معتدل و بارانی و تابستان های گرم و خشک می باشد؛ به طوری که زمستان ها مانند بهار و بهار مشابه تابستان هستند. اواخر بهار تا پایان تابستان فصل توریستی آنتالیا محسوب می شود اما در ماه های مارس، آوریل، اکتبر و نوامبر نیز هوای خوبی و دلپذیری در آنتالیا برقرار است. تور نوروز یا تور پاییز آنتالیا هم می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب باشند؛ زیرا علاوه بر آب و هوای معتدل می توانید تور ارزان آنتالیا را تهیه کنید و از امکانات توریستی آن با قیمت مناسب استفاده کنید. در فصول سرد (غیر از تعطیلات ژانویه و سال نوی مسیحی) سفر به شهرهای ترکیه تا مقدار قابل توجهی با کاهش هزینه همراه می باشد اما طبیعتا در فصل تابستان قیمت تورهای ترکیه بسیار بالاتر است. علاوه بر سواحل شگفت انگیز، مراکز خرید، پارک دلفین ها، آکواریوم، پارک آبی، مناطق تاریخی مانند پرگه، آسپندوس و حمام رومی و آبشارهای دودن ، کورشونلو و ماناوگات از جمله دیگر جاذبه های مهم گردشگری در آنتالیا هستند.


آبشارهای دودن Duden Waterfalls

اگر در حالی که در آنتالیا اقامت دارید به دنبال تجربه ای بی نظیر از دنیای طبیعی هستید و نمی خواهید مسیری طولانی تر به سمت تنگه Köprölü یا آبشار کورشونلو بروید، آنگاه آبشار فوق العاده دودن یک گزینه عالی است. آبشار و منطقه پیک نیک اطراف آن، هم مردم محلی و هم بازدیدکنندگان خارجی تور آنتالیا را به خود جلب می کند. در یک پارک کوچک که دارای باغ های زیبا و مرتفع است ، بدون شک این آبشار با 15 متر ارتفاع و 20 متر عرض که به صخره های زیر پاشیده می شود یکی از جاذبه های برتر آتالیا محسوب می شود. دودن تنها یک آبشار نیست؛ حتی بهتر غار طبیعی که در پشت آن وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند از طریق یک راه پله باریک وارد شوند و زیبایی حاکم بر محیط را از نزدیک مشاهده کنند. از آنجا که در این پارک طبیعی کارهای دیگری برای انجام دادن وجود دارد، به گردشگران تور آنتالیا پیشنهاد می کنیم که برای شنا کردن و عکس گرفتن در کنار آبشار مدتی توقف کنید.


آبشار دودن آنتالیا


آبشارهای آرامش بخش و زیبای آنتالیا یک راه عالی برای خنک شدن در بعدازظهرهای گرم آناتولی ایجاد می کنند؛ راه دیگر برای لذت بردن از این آبشارها، اجاره یک قایق موتوری و سپس شنا در داخل آبشار است. آبشار دودن منبع خود را از نیروگاه برق آبی Kepez می گیرد و دو سرچشمه آبشار که به اندازه یک رودخانه آب دارد ، Kirkgozler و Pinarbasi نامیده می شوند؛ آنها پس از طی یک مسیر کوتاه به هم میرسند و حفره Biyikli را تشکیل می دهند و در آن ناپدید می شوند. کلمه Duden به معنی سوراخی است که منابع آب را بلعیده، برخی از این حفره ها می توانند آنقدر بزرگ باشند که بتوانند یک رودخانه و دریاچه کامل را درگیر خود کنند. آبشار شگفت انگیز دودن از جایی پدید می آید که به آن Düdenbaşı می گویند، پس از آن به جویبارهایی تقسیم می شود و در نهایت از سمت شرقی یک صخره سنگ آهک سفید به طول بیش از 40 متر که آبشار را تشکیل می دهد به دریای مدیترانه می ریزد.


نکته جالب توجه گردشگران تور آنتالیا این است که در واقع دو آبشار مختلف برای این سیستم وجود دارد که به آبشارهای دودن بالایی Duden Upper و دودن پایینی Lower Duden معروف هستند.

1- آبشار بالایی دودن که در رودخانه دودن ، در فاصله کمتر از 10 کیلومتری شمال مرکز شهر واقع شده به عنوان آبشار اسکندر نامیده می شود. هنگام ورود به آبشار دودن بالایی باید مبلغ کمی به عنوان هزینه ورودی بپردازید تا امکاناتی مانند رستوران، کافه، میزها و نیمکتهای روباز برای پیک نیک در یک فضای سبز زیبا داشته و در باغ گیاه شناسی قرار بگیرید. قیمت بلیط های آبشارهای دادن کاملاً منطقی است و آن را به مکانی مناسب برای یک استراحت خوب و ارزان در تور آنتالیا تبدیل می کند.

2- آبشار پایینی دودن در مسیر رسیدن به منطقه لارا در جنوب شرقی مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و ارتفاع آن به 40 متر می رسد. آبشار پایین فرصت های عکس برداری شگفت انگیزی را فراهم می کند و یک پارک دوست داشتنی با کافه هایی که غذاهای خوشمزه را در اطراف ساحل ارائه می کننند دارد. آبشار پایین دودن در واقع در مناطق شهری آنتالیا قرار گرفته به طوری که تنها 8 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد؛ نزدیک به ساحل Karpuzkaldiran. در حالی که در طبیعت زیبای آبشار دودن آنتالیا قرار گرفته اید، می توانید احساس کنید که در یک بهشت پنهانی به دور از هوای غافلگیرکننده و جمعیت زیاد تور آنتالیا قرار دارید. آبشار دودن پایینی از صخره ای سقوط می کند و مستقیماً وارد دریای مدیترانه می شود.


آبشارهای دودن آنتالیا


رستوران های محوطه آبشارهای دودن :

•        Degirmen

•        Arkadaş Alabalık

•        Kucuk Ev

•        Duden Waterland

•        Waterfalls

•        Duden cafe


دسترسی به آبشارهای دودن در تور آنتالیا

آبشار بالایی دودن در حدود 8 کیلومتری خارج از شهر آنتالیا در تفرجگاه Kepez واقع شده است که از وارساک Varsak  یک کیلومتر فاصله دارد. این آبشارها توسط ایستگاه چرخه آب شکل گرفته و از جاذبه های گردشگری پر طرفدار آنتالیا هستند. آبشار بالایی دودن در حدود 15 متر ارتفاع و 20 متر عرض در استخری سقوط و آبشارهای باشکوهی ایجاد می کند. یک پارک سبز زیبا با نیمکت های زیادی برای استراحت وجود دارد؛ همچنین یک راه پله کوچک وجود دارد که به شما امکان می دهد در کنار رودخانه قدم بزنید. آبشار بالایی دودن در 13 کیلومتری آبشار کورشونلو قرار دارد و رسیدن به آنجا به راحتی انجام می شود بنابراین ارزش بازدید دارد. دسترسی به آبشار دودن در تور آنتالیا علاوه بر حمل و نقل عمومی، توسط ماشین های شخصی نیز تنها با 25دقیقه رانندگی امکان پذیر است؛ پارکینگ از 8 صبح تا 8شب وجود دارد. آبشار پایینی دودن در فاصله 10 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته و به راحتی از منطقه ساحلی لارا قابل دسترسی می باشد. اتوبوس های عمومی و مینی بوس های dolmus وسیله های حمل و نقل عمومی هستند که به آبشار دودن می روند. همچنین می توانید سوار یکی از قایق هایی شوید که بندر آنتالیا را ترک می کند و به آبشار پایینی دودن بروید. در زمان استفاده از تاکسی یا قایق در تور آنتالیا همیشه باید چانه بزنید تا از پرداخت بیش از حد جلوگیری کنید.