8 دلیل برای سفر با تور تفلیس

برای سفر به تفلیس گرجستان، بسیاری از توریست ها اقدام به رزرو تور تفلیس کرده و در ایامی مانند نوروز و یا تابستان به این شهر سفر می کنند. جاذبه های گردشگری تفلیس، می تواند هر توریست و گردشگری که علاقه مند به دیدار از این شهر زیبای تاریخی است را به خود جذب کند. 

بسیاری از توریست هایی که عازم تفلیس گرجستان هستند، در ابتدا ممکن است اطلاعات کمی درباره این شهر و نقاط محبوب تفلیس داشته باشند، با ورود به این شهر و دیدن نقاط معروف و جاذبه های توریستی تفلیس، شگفت زده می شوند و بسیاری از آنها در همان ابتدا به این نتیجه می رسند که تفلیس همان شهری است که باید به آن سفر کنند و از نزدیک ببینند.

گرجستان کشوری رویایی است و تفلیس هم قلب این رویاست. تفلیس مجموعه ای از شگفتی هاست. از نظر ما شهر تفلیس مجموعه ای از جاذبه ها، دیدنی ها و نقاط شگفت انگیز است که با تور تفلیس بخشی از آنها را می توانید ببینید و از نزدیک تجربه کنید. اما جادوی تفلیس در چیست؟ دلیل محبوبیت روزافزون این شهر، نزد توریست های جهان چیست؟ در پاسخ باید گفت که عوامل متعددی در این زمینه نقش دارند. از جمله: داشتن مردمی خونگرم و مهمان نواز، داشتن طبیعت زیبا، آثار تاریخی متعدد (به خصوص در شهر قدیمی تفلیس)، امکان تجربه هیجان در تور تفلیس برای جوانان و نوجوانان، امکان رزرو و اقامت در بهترین هتل های تفلیس، ارزان بودن قیمت ها، جاذبه های متعدد گردشگری (از جمله پارک آبی، دریاچه های اطراف شهر، شهربازی تفلیس)، مراکز خرید بزرگ و مجهز و...

گرجستان در ناحیه اوراسیا (بین دو قاره اروپا و آسیا) قرار دارد ولی جالب است که بدانید مردم گرجستان، می گویند که کشورشان بر روی بالکن اروپاست. بسیاری از توریست ها در ابتدا با انتظارات کمی اقدام به رزرو تور تفلیس می کنند ولی پس از رسیدن به این شهر و دیدن نقاط محبوب و دیدنی های تفلیس، سفری درجه یک و بسیار جذاب را در پیش خواهند داشت.

تاکنون توریست هایی که با تور تفلیس سفر کرده اند، همگی از این سفر لذت برده و هر یک به نوبه خود از سفر به این شهر لذت برده اند. مطمئن باشید که نه تنها از سفر به تفلیس، پشیمان نخواهید شد بلکه لذت سفر به این شهر را نیز فراموش نخواهید کرد و جزء خاطرات خوش زندگی شما خواهد شد.

در اینجا هشت دلیل برای سفر با تور تفلیس را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما آورده ایم تا به اهمیت هر چه بیشتر تور تفلیس و دیدار از این شهر زیبا، پی ببرید:


1) طبیعت زیبای اطراف تفلیس:

شاید هنگام سفر با تور تفلیس از دیدن طبیعت زیبای اطراف این شهر شگفت زده شوید. برای مثال زمانی که برا یاولین بار کوه های قفقاز را از نزدیک می بینید. به خصوص مسافرینی که با تور تفلیس باتومی (تور ترکیبی گرجستان) سفر کرده اند، از دیدن زیبایی این کوه ها به وجد آمده اند. هر نقطه از اطراف تفلیس که بروید، این طبیعت زیبا را می بینید که زیبایی آن، وصف نشدنی است. بسیاری از مکان های بکر و زیبایی در اطراف تفلیس قرار دارند که توریست ها حتی فرصت بازدید کردن و رفتن به آنها را نداشته اند. جالب است که بدانید کوه "البروس" (Elbrus) یکی از بلندترین کوه های اروپاست که در میان کوه های قفقاز قرار دارد.

زمانی که با تور تفلیس در این شهر اقامت دارید، می توانید به دیدن کوه های زیبای اطراف این شهر هم بروید. به خصوص اگر به طبیعت و کوهنوردی علاقه دارید. شاید فقط یکبار فرصت سفر به تفلیس گرجستان را داشته باشید بنابراین توصیه می کنیم که طبیعت اطراف این شهر و کوهستان های زیبا و سرسبز آنرا از دست ندهید.


2) مردم مهربان تفلیس، قلب شما را تسخیر خواهند کرد:

بسیاری از توریست ها از تجربه بسیار خوبی که از برخوردهای مردم تفلیس داشته اند، گفته و تعریف کرده اند. مردم این شهر مهمان نواز و خونگرم هستند بطوری که با بسیاری از آنها ظرف چند دقیقه می توانید سر صحبت را باز کنید و حتی با آنها دوست شوید. خاطره خوش این برخوردهای گرم و دوستانه مردم این شهر تا مدتها در ذهن مسافران باقی خواهد ماند.


3) بازارهای محلی کوچک تفلیس :

در گوشه و کنار تفلیس، پر است از بازارها و مغازه های محلی که لبنیات، میوه و سبزیجات رنگارنگ و خوشمزه را به مشتریان می فروشند. حتی اگر قصد خرید ندارید، باز هم دیدن این بازارها و محصولات رنگارنگ و متنوع آنها، خالی از لطف نیست. جالب است که معمولا قیمت ها بر روی میوه ها چسبانده نمی شود و برای خرید آنها باید با فروشنده صحبت کنید. برخی از آنها به خصوص سالمندانی که فروشنده هستند، افرادی جالب و بامزه هستند که حتی سر و کله زدن با آنها و روحیه شاد آنان، اغلب برای توریست های خارجی جالب است.

در مجموع بازارهای محلی تفلیس در نوع خود بی نظیرند و بسیاری از محصولاتی که در این بازارها به فروش می رسند را در بازارهای بزرگی مانند wallmart و یا Tesco نمی توانید پیدا کنید. از این جهت در زمان سفر با تور تفلیس مسلما از دیدن و حتی خرید از چنین مراکز خرید محلی در سطح این شهر، می توانید به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

تمام این محصولات به فروش رفته، به ویژه سبزیجات و میوه ها همه محصول گرجستان هستند و دارای کیفیت و طعمی بی نظیر. 

خرید از بازاراهای محلی در تور تفلیس


4) تفلیس یکی از بی نظیرترین پایتخت های جهان است:

به عقیده بسیاری از توریست هایی که از این شهر دیدن کرده اند، در مقایسه با پایتخت های کشورهای دیگر جهان، تفلیس یک پایتخت بی نظیر و بسیار جذاب است. شاید دلیل آن هم موقعیت جغرافیایی آن و همچنین کشور گرجستان است که از شمال با روسیه، از جنوب غربی با ترکیه، از جنوب با ارمنستان و آذربایجان همسایه است و قرنها جزئی از خاک کشورمان ایران بوده. طبیعتا المان های مثبت فرهنگی و هنری زیادی را در این کشور و به خصوص شهر تفلیس می توانید پیدا کنید که حاصل تاثیر این کشورها و فرهنگ های آنان بر روی مرد گرجستان و شهر تفلیس بوده است.

رفتار مهربانانه مردم تفلیس و برخوردهای گرم و محبت آمیز آنها با توریست های خارجی و همچنین بافت کلاسیک شهر به خصوص در نواحی شرقی تفلیس، موجب جذب بسیاری از توریست ها و جهانگردان به این شهر شده است. هر گوشه از شهر اگر کمک احتیاج داشتید، با کمال میل مردم این شهر به شما یاری خواهند رساند.

جالب است که بافت این شهر و معماری و فضاسازی های آن در برخی نقاط تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند به طوری که در محله های مختلف می توانید سبک های مختلف معماری بازمانده از دوران قدیم (زمانی که گرجستان بخشی از ایران بود) ، معماری دوران تزاری، معماری دوره کمونیستی (شوروی سابق) و همچنین معماری جدید و مدرن را ببینید و این مسئله برای توریست های علاقه مند به آثار تاریخی و علم معماری می تواند جالب باشد. تفلیس شهری است رنگارنگ، با پل های متعدد، خیابان بزرگ و کوچک و نقاط دیدنی مختلف. به ویژه نقاط زیادی در این شهر هستند که شب ها و یا روزها جوانان در آنها به گردش و تفریح می پردازند.


5) خیابان های کوچک و زیبای تفلیس:

زمانی که برای اولین بار با تور تفلیس سفر می کنید، از دیدن خیابان های زیبای این شهر، تعجب خواهید کرد. خیابان هایی امن، خلوت و زیبا با سبک های معماری متفاوت که می توانید با آرامش ساعتها در آن قدم بزنید. تفلیس به حدی زیباست که بسیاری از توریست ها به آن لقب "پاریس اوراسیا" را داده اند. کافی است که یک روز از هتل محل اقامت خود بیرون بزنید و در سطح خیابان های شهر قدم بزنید و با دورین خود شروع به عکس گرفتن کنید. مطمئن باشید که عکس های بسیار عالی و کم نظیری را می توانید ثبت کنید.

خیابان های تفلیس


6) غذاهای بسیار لذیذ گرجستان :

غذاهای تفلیس بسیار ارزان و با کیفیت هستند. با رفتن به بهترین رستوران های تفلیس می توانید طعم درجه یک و مناسب این غذاها را امتحان کرده و با فرهنگ غذایی گسترده و متنوع این کشور آشنا شوید. غذاهای گرجستان از غذاهای اروپایی و خاورمیانه تاثیر گرفته اند. یکی از غذاهای ملی گرجستان که براحتی در گوشه و کنار تفلیس می توانید در اغلب رستوران ها پیدا کنید "خینکالی" است. غذاهای متنوع این کشور را می توانید در رستوران های تفلیس امتحان کنید. در صورت تمایل توریست های تور تفلیس حتی می توانند از رستوران های حلال که تعداد آنها هم کم نیست استفاده کنند.


7) سفر به کازبگی:

کازبگی در نزدیکی مرزهای گرجستان و روسیه است. از تفلیس می توانید خودتان را به این ناحیه برسانید. کوه "کازبگی" (Kazbegi) در حدود 2170 متر بالاتر از سطح دریاهاست و برخی از توریست های تورتفلیس که به گردش در طبیعت زیبای گرجستان علاقه مندند، خودشان را به این ناحیه و این بخش از خاک گرجستان می رسانند که بسیار زیبا و دیدنی است. درست مانند کوه های سرسبز اروپا. چمنزارهای سرسبز و کوهستان های پوشیده از جنگل و روستاهایی با معماری بسیار زیبا و کلاسیک گرجی همه در کنار هم موجب محبوبیت این کوهستان و نواحی اطراف آن نزد توریست ها و جهانگردان شده است.

جالب است که بدانید برخی از توریست های اروپایی تور تفلیس، زیبایی این ناحیه را در حد سرزمین هایی مانند اسکاتلند و یا سوئیس دانسته اند.

منطقه کازبگی در اطراف تفلیس


8) امکان رزرو تور ترکیبی تفلیس باتومی:

تور تفلیس به تنهایی می تواند هفته ها شما را سرگرم کند و اوقات خوشی را برای شما ایجاد کند. حتی اگر چندان اهل رفتن به جاهای مختلف نباشید. اما جالب تر اینکه با رزرو تور تفلیس باتومی که بهترین تور ترکیبی گرجستان است، می توانید با یک تیر دو هدف را بزنید: هم دیدن جاذبه های گردشگری تفلیس (مانند: باغ وحش تفلیس، تله کابین تفلیس، حمام گوگردی تفلیس، شهربازی تفلیس، باغ بوتانیکال تفلیس، دریاچه های تفلیس، موزه ملی گرجستان وغیره) دیدن کنید و هم از جاذبه های گردشگری باتومی و سواحل زیبای این شهر دیدن کرده و از طبیعت باتومی و شنا و ورزش های آبی در سواحل باتومی نهایت استفاده را ببرید.

باتومی یک از شهرهای بندری گرجستان است که آب و هوایی نیمه استوایی داشته و در فصل های بهار و تابستان هر ساله میزبان صدها هزار توریست و جهانگرد می باشد.

در پایان این نکته را هم ذکر کنیم که تور تفلیس یکی از بهترین تورهای خارجی آژانس مسافرتی الماس نشان است که هم در ایام نوروز و هم در تابستان می توانید از امکانات آن استفاده و از جدیدترین آفرها و تور لحظه آخری تفلیس گرجستان با قیمت ارزان، بهره مند شوید.