معبد آرون بانکوک

تایلند از جمله کشورهایی است که شهرهای مختلف آن در جذب گردشگران تور تایلند با هم رقابت دارند و از نظر تفریحات، جاذبه های گردشگری و هتل ها در سطوح عالی بین المللی هستند. آب و هوای تایلند در بیشتر زمان سال گرم است و با توجه به شهر مقصدتان در هر زمان از سال میتوانید از بهترین تورهای تایلند لذت ببرید. بانکوک، پایتخت تایلند یکی از مهمترین شهرهای توریستی کشور محسوب میشود و با جاذبه های توریستی و سرگرمی های فراوانش هر گردشگر تور تایلند را به خود جذب میکند. در این شهر عجیب، معابد فراوانی قرار دارند که علاوه بر جنبه مذهبیشان، با معماری بینظیر و باشکوه خود توانسته اند در لیست برترین جاذبه های گردشگری بانکوک قرار بگیرند.


معبد آرون Wat Arun Ratchawararam

به طور باور نکردنی، بیش از 31200 معبد بودایی در اطراف تایلند وجود دارد! در تایلندی به معابد بودایی وات Wat گفته میشود و در واقع اشاره به گروهی از ساختمان های مذهبی که عموما توسط یک دیوار با چند دروازه محصور شده اند دارد. یکی از معروف ترین معابد در تور تایلند ، وات آرون یا معبد سحر (سپیده دم)، به نام Aruna، خدای سپیده هندی نامگذاری شده است. معبد آرون افسانه ای یکی از برجسته ترین جاذبه های نوریستی تایلند است که در سمت غربی رودخانه چائو فرایا درست روبه روی معبد بودای خوابیده قرار دارد.


معبد آرون بانکوک


معبد آرون صدها سال است که در مکان فعلی خود قرار دارد، اما نام و طراحی آن چندین بار در طول سالها تغییر کرد. در این معبد نیز مانند سایر معابد تایلند، بازدیدکنندگان باید لباس مناسب به تن داشته باشند. در اکثر برنامه های تور بانکوک بازدید از این معبد قرار دارد ، اما اگر اینطور نیست توصیه میشود حتما از آن بازدید کنید. برای دیدن معبد آرون همراه با مهمترین جاذبه های گردشگری بانکوک مانند Chinatown، معبد بودا زمردین (Wat Phra Kaew)، موزه ملی، کاخ پادشاهی و معبد بودای خوابیده (Wat Pho) که در نزدیکی هم قرار دارند، یک تور نیم روزه با قایق را انتخاب کنید.

ساده ترین راه برای رسیدن به معبد آرون، توسط تاکسی های دریایی از بندر Tha Tien در نزدیکی Wat Pho است. از مرکز شهر، توسط جاده به سمت غرب رودخانه چائو پرایا از طریق پل Phra Pin-klo بروید، سپس به سمت آبراهه جنوبی در جاده آروم امارین بروید.


تاریخچه معبد آرون

در سال 1768، پادشاه تاکسین قبل از شروع پادشاهی اش از Ayutthaya به Thonburi سفر کرد تا یک سلسله جدید در اطراف رودخانه چائو پرایا ایجاد کند؛ با توجه به افسانه ها، او در سپیده دم به محل معبد آرون رسید. این معبد در دوران Ayutthaya (قرن 14 تا 18) ساخته شده و از محدود بقایای باقی مانده از سلسله چاکری Chakri است. معبد آرون برای مدتی به کلیسای سلطنتی تبدیل شد و مجسمه بودای زمردین در آن قرار داشت تا اینکه در سال 1785 به معبد Phra Kaew انتقال یافت. با این حال، در زمان سلطنت راما دوم (قرن نوزدهم)، طراحی فعلی معبد شکل گرفت و نام آن را به وات آرون راچاتارام تغییر داد. در زمان سلطنت راما سوم معبد گسترده تر شد و برج مرکزی به ارتفاع فعلی که امروزه دیده می شود گسترش یافت. نام اصلی این معبد Wat Makok Nok بوده و امروزه توسط محلی ها به اسم معبد Chaeng شناخته میشود.


معبد آرون در بانکوک


معماری معبد آرون

معماری وات آرون به سبک خمر Khmer میباشد، با چهار برج (prangs) در اطراف و بزرگترینشان در مرکز که بر روی کوه مرو Meru قرار گرفته است. ارتفاع برج مرکزی معبد 79 متر و با شیشه های رنگی و سرامیک های چینی تزئین شده است. برای گردشگران تور بانکوک این امکان وجود دارد که از برج مرکزی بالا روند، اما پله های برج بسیار شیبدار هستند. در سالن انتصاب یک تصویر بودای طلایی قرار دارد و نقاشی های دیواری که زیبایی معبد را دوچندان میکنند. یکی از بهترین زمانها برای مشاهده معبد وات آرون از طرف شرق رودخانه در هنگام غروب آفتاب یا طلوع خورشید است، زمانی که نور از برج مرکزی توسط شیشه ها و سرامیک های چینی برگشت داده میشود. با توجه به زیبایی معماری و ساخت و ساز خوب، تعجب آور نیست که وات آرون توسط بسیاری به عنوان یکی از زیباترین جاذبه ها در تور بانکوک در نظر گرفته شده است.


ساعات کاری : هرروزه 8.5 صبح تا 5.5 عصر

هزینه ورودی : 30 بات برای توریست های خارجی

آدرس : 158Wang Doem Road, Bangkok, Thailand

وب سایت : www.watarun.net