کاخ پادشاهی بانکوک

کاخ پادشاهی بانکوک شلوغ ترین جاذبه گردشگری شهر است که هرروزه با گردشگران تور تایلند که از اقصی نقاط جهان برای بازدید تاریخ و فرهنگ تایلند سفر میکنند پر میشود. پادشاه فعلی تایلند، پادشاه Bhumibol Adulyadej (راما نهم) در حال حاضر در کاخ چیترالادا Chitralada سکونت دارد، اما کاخ بزرگ هنوز برای وقایع رسمی استفاده می شود و هر ساله چندین مراسم سلطنتی و دولتی در درون کاخ برگزار می شود. مانند سایر جاذبه های توریستی بانکوک ، در فصل اوج گردشگری ( نوامبر تا آوریل) کاخ پادشاهی نیز مملو از گردشگران تور بانکوک میشود، بهترین راهکار در این دوره حضور اول وقت در کاخ است تا علاوه بر توریست کمتر با گرمای هوا نیز روبرو نشوید.


کاخ پادشاهی بانکوک


تاریخچه کاخ پادشاهی

پس از شروع سلطنت پادشاه راما اول در سال 1782، این کاخ ساخته شد که پیش از این، کاخ سلطنتی و مرکز مدیریت در منطقه Thonburi واقع در ساحل غربی رودخانه چائوپرایا بود. به دلایل مختلف ، پادشاه جدید پایتخت سابق را نامناسب دانست و تصمیم به ایجاد پایتخت جدید در آن طرف رودخانه گرفت. به دستور وی، کاخی ساخته شد تا نه تنها به عنوان محل زندگی او، بلکه به عنوان محل دفاتر اداری نیز خدمت کند. این مجموعه سلطنتی از آن زمان به عنوان کاخ پادشاهی (کاخ بزرگ) شناخته شده است. دو ساختمان اولیه که در این مجموعه بنا شدند Dusit Haha Prasat Throne Hall و Phra Maha Monthian بودند؛ این منطقه 218هزار متر مربع مساحت داشته و با چهار دیوار به طول 1900 متر احاطه شده است.


بخش های مختلف کاخ پادشاهی بانکوک

1- معبد بودای زمردین Wat Phra Kaew : این معبد نیز به همراه مجموعه کاخ بزرگ در سال 1782 در محوطه کاخ بیرونی ساخته شده و گردشگران بسیاری را در تور بانکوک به بازدید از بودای زمرد رنگ خود جذب میکند.

2- کلیسای بودای زمردین Phra Ubosot : این ساختمان با معماری تایلندی سبک آیودایا به عنوان محل انتصاب راهبان بودایی مورد استفاده قرار میگیرد.

3- موزه نساجی ملکه Sirikit : ساختمان Ratsadakorn-bhibhathana که توسط شاه راما پنجم ساخته شد توسط ملکه سیریکیت در سال 2003 برای احداث موزه نساجی به کار گرفته شد.

4- گنبد طلایی Phra Siratana Chedi : این گنبد توسط پادشاه راما چهارم در سال 1855 ساخته شده و به شکل یک ناقوس با پایه مدور میباشد.

5- Phra Mondop : این ساختمان، کتابخانه بودایی است که کتاب مقدس بودا از سال 1789 در یک قفسه مشکی پوشیده از مروارید قرار گرفته است و بازدید از آن برای گردشگران تور بانکوک آزاد است.

6- گروه Phra Maha Montian : این مجموعه اقامتگاهی بزرگ است که از 7 ساختمان متصل به هم تشکیل شده ، سالن اول این گروه همزمان با احداث اولیه کاخ ساخته شده و امروزه برای مناسبت های ایالتی و مراسمات خاص مورد استفاده قرار میگیرد.

7- Hor Phra Naga : ساختمان اصلی توسط شاه راما اول به عنوان ضریحی برای Phra Naga ساخته شد، پادشاه راما سوم ساختمان اصلی را از بین برد و بنای جدیدی با همان نام اصلی احداث کرد.

8- تالار Chakri Maha Prasat : این ساختمان یک اقامتگاه سلطنتی بود که به دستور پادشاه راما پنجم در سال 1877 توسط معمار انگلیسی John Clunish ساخته شد و اکنون برای ضیافت های دولتی از آن استفاده میشود.


کاخ بزرگ بانکوک


9- سالن Dusit Maha Prasat : این سالن یک سالن بزرگ مخروطی شکل است که توسط پادشاه راما اول به عنوان جایگزین Phra Thinang Amarintharaphisek ساخته شد.

10- The Ramakien  gallery : در این گالری نقاشی های دیواری بسیاری وجود دارد که داستان راماکیان را به تصویر میکشد و شامل 178 بخش است که بارها بازسازی شده است.


اطلاعات کاخ پادشاهی

ورود به کاخ و املاک Trianon برای تایلندی ها با نشان دادن کارت شناسایی در ورودی کاخ بزرگ رایگان است. برای گردشگران خارجی تور بانکوک ، دسترسی به معبد Phra Kaew ، موزه کاشی و ورودی کاخ 500 بات هزینه دارد. برای اجاره راهنمای صوتی شخصی به زبان های انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، اسپانیایی ، روسی ، ژاپنی ، ماندارین و تایلندی باید 200 بات اضافه پرداخت کنید. گردشگران تور بانکوک که به بازدید از کاخ پادشاهی میروند باید بدانند که تنها در ساعات 8.5 تا 3.5 بلیط فروخته میشود. برنامه ها و خدمات متنوعی ارائه می شود تا همه افراد بتوانند از کاخ بازدید کنند، حتی افراد ناتوان میتوانند از درب ورودی کاخ صندلی خای چرخدار اجاره کنند.

در محوطه کاخ پادشاهی فروشگاه کالاهای زیادی مانند پیراهن، شلوار، ساعت، جاکلیدی، پد موس، کتاب، قلم و لوازم التحریر با طراحی ویژه فقط برای نمایشگاه کاخ وجود دارد که گردشگران تور بانکوک میتوانند سوغاتی های فراوانی از آنجا تهیه کنند. از آنجا که در کاخ بزرگ معابد بسیاری وجود دارند، پوشیدن لباس در بازدید از کاخ قوانین مخصوص خود را دارد، به این صورت که نباید لباس های بسیار باز، دامن یا شلوارک کوتاه، شلوار پاره یا بسیار تنگ، لباس های حریر و یا بدون آستین به تن کنید. اگر لباس شما ویژگی های بالا را داشته باشد مسئولان ورودی از شما میخواهند که یک سارونگ به تن کنید که در غرفه هایی در محل ورودی کاخ اجاره داده میشوند.


دسترسی به کاخ بزرگ بانکوک

دسترسی به کاخ پادشاهی از طریق تمامی وسایل نقلیه عمومی برای گردشگران تور بانکوک امکان پذیر است؛ توسط قطارهای هوایی، مترو، توک توک، ماشین شخصی و اتوبوس میتوانید به کاخ بروید. اتوبوس ها مستقیم ترین مسیر برای دسترسی به کاخ پادشاهی هستند که از هر نقطه شهر گردشگران تور بانکوک را به مجموعه کاخ میرسانند. علاوه موارد ذکر شده محبوب ترین مسیر برای رسیدن به کاخ بزرگ توسط قایق های سریع السیر است، توسط این قایق ها در رودخانه چائوپرایا به Tha Tien  بروید و پس از خروج از اسکله در سمت راست خود کاخ پادشاهی را خواهید دید.

وب سایت : www.royalgrandpalace.th

آدرس : Na Phra Lan Road, Phranakorn (Rattanakosin) Bangkok 10200


کاخ پادشاهی در بانکوک


جاذبه های گردشگری بانکوک در نزدیکی کاخ پادشاهی

شهر بانکوک هر آنچه که از یک پایتخت انتظار دارید را دارد، از آثار باستانی و موزه ها، تا مکان های تفریحی و مراکز خرید متنوع. در تور بانکوک بازدید از کاخ پادشاهی نیمی از یک روز زمان میبرد و میتوان مابقی روز را صرف تفریح و بازدید از سایر جاذبه کرد. کاخ بزرگ بانکوک با فاصله کمی پیاده روی به دیگر جاذبه های گردشگری بانکوک احاطه شده و گاهی میتوان با کوتاه ترین سواری اتوبوس یا تاکسی به سایر دیدنی های شهر رسید. از نزدیک ترین جاذبه های توریستی به کاخ پادشاهی میتوان موارد زیر را نام برد:

•         معبد بودای خوابیده Wat Pho

•         Wat Mahathat

•         منطقه توریستی Khao San

•         پارک Saranrom

•         موزه شاه راما ششم

•         بازار Tha Tien

•         معبد آرون Wat Arun

•         موزه سیام