تور تایلند در پاییز

تور تایلند به معنای یک تور هیجان انگیز، جذاب، آرامش بخش و خاطره انگیز است. چرا که با استفاده از این تور به کشوری سفر می کنید که نه تنها مردمانی مهربان و زحمتکش دارد بلکه دارای  هزاران جاذبه گردشگری مختلف و دیدنی است که بسیاری از آنها را در بخش جاذبه های گردشگری تایلند و بخش های دیگر، به شما معرفی کردیم.

اما بسیاری از توریست ها و گردشگران معمولا پیش از رزرو تور تایلند سعی می کنند درباره نکات مهم دیگری از جمله بهترین زمان سفر با تور تایلند، نیز تحقیق و بررسی کنند تا در زمان سفر به این کشور زیبا بتوانند بهترین و بیشترین استفاده را ببرند.

البته تور تایلند یکی از بهترین تورهای خارجی است که تقریبا در تمام فصل های سال می توان با آن سفر کرد و از جاذبه ها و امکانات این کشور استفاده کرد اما بد نیست که بدانید همانند بسیاری از کشورهای دیگر جنوب شرقی آسیا در فصل های مختلف سال آب و هوای تایلند نیز تا حدودی متغیر است بطوری که در برخی فصل ها (مانند تابستان) ریزش باران بیشتر و در برخی فصل ها (از جمله زمستان و نیمه دوم پاییز) کمتر است.

به همین جهت امروزه بسیاری از توریست ها سعی می کنند که طوری برنامه ریزی کنند که با تورهای پاییزی و یا زمستانی تایلند بتوانند رهسپار این کشور شوند. این نکته شاید برای بسیاری از هموطنان ما جالب باشد. در واقع وضعیت آب و هوای این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیک بودن بیشتر نقاط توریستی آن به خط استوا به گونه ایست که بهترین فصل های سفر به تایلند معمولا سه فصل پاییز، زمستان و بهار است.

سفر با تور تایلند در فصل پاییز می تواند فرصت بسیار مناسبی برای شما، خانواده و یا دوستان تان باشد. با توجه به اینکه ریزش باران در این فصل کاهش پیدا می کند و از طرف دیگر قیمت و نرخ تورهای تایلند نیز تا حدودی کاهش یافته و ارزان تر می شوند و همچنین فصل پاییز زیبایی های خاص خود را دارد و در بسیاری از کشورهای جهان در این فصل فستیوال ها و جشن های متعددی برگزار می شود، لذا تورهای تایلند در پاییز را می توانیم به علاقه مندان به سفر به این کشور توصیه کنیم.

در واقع شما می توانید بهترین تورهای تایلند را در بهترین بازه زمانی (یعنی از پاییز تا نیمه اول بهار) رزرو کنید. به ویژه فصل پاییز که کشور تایلند در این فصل براستی دیدنی است.


به همین جهت در این بخش وضعیت تور تایلند، آب و هوای این کشور و جشن ها و فستیوال هایی که در پاییز برگزار می شوند را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما معرفی می کنیم:

- وضعیت آب و هوای تایلند در پاییز:

پیشتر در بخش های دیگر به مسئله آب و هوای این کشور و میزان ریزش باران در فصل های مختلف سال (از جمله پاییز) پرداخته ایم. اما بطور خلاصه یادآوری می کنیم که نیمه اول فصل پاییز در تایلند هوا رو به خنک تر شدن می رود و البته ریزش باران در برخی نقاط از جمله بانکوک همچنان ادامه دارد. در مجموع نیمه اول پاییز در تایلند مرطوب و خنک است.

در ماه سپتامبر (از نیمه شهریور الی نیمه مهر ماه) معمولا بادهای موسمی به اوج خود می رسند اما از ماه اکتبر (مهر و آبان) وزش این بادها کمتر شده و روزهای آفتابی و زیبا را از این ماه ببعد در سفر با تور تایلند خواهید دید. البته حتی میزان ریزش باران در ماه سپتامبر نیز معمولا به گونه ای نیست که موجب اختلال چندانی در برنامه های تفریحی جهانگردان و مسافران تور تایلند شود. نکته جالب اینجاست که اوج باران های این ماه در تایلند در نواحی جنوبی این کشور اتفاق می افتد و در نواحی شمالی تایلند (از جمله چیانگ مای) ریزش باران و یا وزش باد بسیار کمتر است. تنها مشکل شاید این باشد که هنگام سفر با تور بانکوک در ماه سپتامبر به دلیل ریزش باران در این بخش از تایلند، ممکن است ترافیک کمی بیشتر شود لذا زمانی که می خواهید به نقاط مختلف این شهر از جمله فرودگاه بانکوک بروید، بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید.


پاییز در تایلند


معمولا از ماه نوامبر (از نیمه آبان تا نیمه آذر) فصل توریستی تایلند آغاز می شود و هر چه به ایام ژانویه و سال نوی مسیحی (دهم دی ماه) نزدیک تر می شویم تورهای تایلند شلوغ تر می شوند و تعداد توریست ها و جهانگردان نیز بیشتر.

در این بخش برخی آمارهای مربوط به میزان دمای هوا و همچنین ریزش باران در تایلند هنگام پاییز را مرور می کنیم:

حداکثر/حداقل دما در ماه سپتامبر:

·         بانکوک: 37.2C  / 25C

·         چیانگ مای: 31.7C / 23.2C

·         پوکت: 31.5C / 24.6C

·         ساموئی: 31.7C / 24.8C


میزان ریزش باران در ماه سپتامبر:

·         بانکوک: 13.16 اینچ با میانگین 21.2 روز بارانی

·         چیانگ مای: 8.32 اینچ با میانگین 17.8 روز بارانی

·         پوکت: 14.22 اینچ با میانگین 22.1 روز بارانی

·         ساموئی: 4.79 اینچ با میانگین 16.2 روز بارانی


حداکثر/حداقل دما در ماه اکتبر:

·         بانکوک: 32.6C  / 24.8C

·         چیانگ مای: 31.4C / 22.2C

·         پوکت: 31.5C / 24.5C

·         ساموئی: 30.5C / 24.3C


میزان ریزش باران در ماه اکتبر:

·         بانکوک: 11.5 اینچ با میانگین 17.7 روز بارانی

·         چیانگ مای: 4.63 اینچ با میانگین 11.7 روز بارانی

·         پوکت: 12.6 اینچ با میانگین 22.5 روز بارانی

·         ساموئی: 12.2اینچ با میانگین 19.6 روز بارانی


حداکثر/حداقل دما در ماه نوامبر:

·         بانکوک: 32.4C  / 23.9C

·         چیانگ مای: 30.1C/ 19.2C

·         پوکت: 31.7C / 24.5C

·         ساموئی: 29.6C / 24.3C


میزان ریزش باران در ماه نوامبر:

·         بانکوک: 1.95 اینچ با میانگین 5.8 روز بارانی

·         چیانگ مای: 2.12 اینچ با میانگین 4.9 روز بارانی

·         پوکت: 6.98 اینچ با میانگین 15.4 روز بارانی

·         ساموئی: 19.95اینچ با میانگین 19.2 روز بارانی


همانطور که مشاهده می کنید بنابر آمارهای رسمی مربوط به آب و هوای تایلند در پاییز، هر چه از ماه سپتامبر به نوامبر می گذرد، میزان ریزش باران کمتر ولی کاهش دما صرفا در حد چند درجه است. معمولا توصیه می شود که جهت سفر با تورهای تایلند در پاییز لوازمی مانند چتر و یا بارانی با خود به همراه ببرید (به خصوص اگر در نیمه اول پاییز سفر می کنید)


فستیوال ها و جشن های تایلند در پاییز:

در تایلند نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان در فصل پاییز می توانید بسیاری از جشن ها، مراسم و فستیوال های محلی را از نزدیک ببینید و با فرهنگ غنی و کهن مردم تایلند بیشتر آشنا شوید. فراموش نکنید که یکی از جاذبه های توریستی تور تایلند همین جشن ها و فستیوال های جالب و دیدنی آن هستند:


- جشن های لو کراتونگ و یی پنگ (Loi Krathong and Yi Peng) :

جشن های پاییزی تور تایلند

این دو جشن یعنی جشن های لو کراتونگ و جشن یی پنگ هر دو در ماه نوامبر برگزار می شوند و در سطح جهان معروف هستند. به ویژه جشن لو کراتونگ. در هنگام برگزاری این جشن ده ها هزار شمع روشن می شوند و با استفاده از استوانه های نازک و بسیار سبک به هوا پرتاب می شوند. منظره زیبایی که این شمع های روشن در آسمان شهرهای تایلند ایجاد می کنند، بسیار جالب و دیدنی است. در این فستیوال همچنین راهب های بودایی را می توانید از نزدیک ببینید که به اجرای مراسم و آیین های مذهبی خود می پردازند که عمدتا در کنار رودخانه ها و یا دریا انجام می شوند.


هزاران قایق (کراتونگ) نیز در رودخانه های این کشور رها می شوند که در آنها معمولا شمع و گاهی مواد غذایی قرار داده می شود. جشن لو کراتونگ آنقدر جذاب و جالب است که بسیاری از توریست های تور تایلند که در پاییز به این کشور سفر کرده اند، در این جشن شرکت کرده و حتی عکس های به یاد ماندنی نیز ثبت کرده اند. جشن لو کراتونگ به تنهایی یکی از بهترین جاذبه های تایلند در پاییز است. به خصوص در نواحی شمالی این کشور از جمله چیانگ مای.

یی پنگ نیز که به جشن فانوس ها معروف است در واقع ایام تعطیل در همین دوره است.


- جشن گیاهخواری در پوکت (Phuket Vegetarian Festival) :

جشن گیاهخواری در تور پاییز تایلند


این جشن که یکی از جالب ترین فستیوال هایی است که هر ساله در پوکت برگزار می شود، بین ماه های سپتامبر و اکتبر در پوکت برگزار می شود و کسانی که با تور پوکت در این ایام عازم سفر به این کشور هستند، می توانند در آن شرکت کنند. به خصوص علاقه مندان به سفرهای شگفت انگیز.

در طول برگزاری این فستیوال که گفته می شود ریشه در سنت های تائویسم دارد و در اصل به یاد یکی از پادشاهان قدیم این کشور برگزار می شود، افراد زیادی را می توانید در خیابان ها مشاهده کنید که کارهای خارق العاده انجام می دهند از جمله رد کردن شمشیر، زنجیر یا چاقو از پوست صورت و حتی زبان شان بدون اینکه حتی یک قطره خون ریخته شود و یا راه رفتن با پاهای برهنه از روی آتش. در حقیقت می توان گفت که این افراد به نوعی خود را در برابر هر گونه درد و خونریزی، مصون نگه داشته و با توان بالای روحی که بدست آورده اند، انگار که خود را در برابر هر آسیبی هیپنوتیزم کرده اند.

تماشای چنین برنامه ها و افرادی برای بسیاری از کسانی که در سفر با تور تایلند مایلند هر چیز جالب و عجیبی را از نزدیک ببینند و تجربه کنند، می تواند تجربه استثنایی و بی نظیر باشد. (البته غیر از کودکان و یا افراد مسن که احتمالا برای آنها مناسب نیست)


- جشن هالووین در تایلند (Halloween) :

هالووین در تور تایلند در پاییز


جشن هالووین نیز مانند بسیاری از آداب و رسوم دیگر از غرب وارد فرهنگ تایلندی ها شده و امروزه در بسیاری از نقاط این کشور مانند بانکوک و یا چیانگ مای می توانید برگزاری این جشن زیبا و جالب را از نزدیک شاهد باشید. آنقدر این جشن در سالهای گذشته مورد استقبال توریست ها و مردم محلی این کشور قرار گرفته که معمولا توصیه می شود در صورت سفر به تایلند در این ایام و علاقه به شرکت در این جشن از چند روز قبل اقدام به خریداری لباس و لوازم مورد نیاز جشن هالووین شود. چرا که به دلیل استقبال زیاد مردم معمولا این اجناس در مراکز خرید بانکوک و یا شهرهای دیگر به فروش می رسند.

زمان برگزاری این جشن 31 اکتبر است. در این جشن معمولا در تایلند بسیاری از افراد با سنین مختلف شرکت می کنند حتی کودکان و نوجوانان که معمولا اوقات خوشی را در این شب می گذرانند.


در پایان امیدواریم سفر با تور تایلند در پاییز تجربه ای فراموش نشدنی و دلپذیر برای شما و همراهانتان باشد. جهت رزرو تورهای تایلند با آژانس مسافرتی الماس نشان تماس بگیرید.