مراکز خرید در تور بانکوک

تور تایلند سرشار از فرصت ها و جاذبه هاست. یکی از این فرصت ها که نباید در سفر به این کشور از دست داد، گشت و گذار در مراکز خرید بانکوک است که یکی از بهترین جنبه های تور بانکوک به شمار می رود.

یکی از مزایای تور بانکوک تایلند این است که علاوه بر گردش و دیدن جاذبه های گردشگری بانکوک شما می توانید با گردش در مراکز خرید و بازارهای این شهر براحتی اقدام به خرید سوغاتی و یا لوازم مورد نیاز خود کنید. تنوع برندهای موجود در بازارهای بانکوک، کیفیت مناسب، زیبایی معماری برخی از این مراکز و همچنین قیمت های مناسب این امکان را به خریداران داده است تا بتوانند خرید مناسبی در بازارهای این شهر داشته باشند.

به همین جهت بسیاری از علاقه مندان به تور بانکوک حتی ممکن است پیش از سفر به این کشور اقدام به برنامه ریزی جهت خرید در بازارها و مراکز خرید این شهر کنند. به همین جهت اطلاع از جدیدترین و ارزان ترین قیمت کفش، کتونی و لباس در تایلند برای بسیاری از گردشگران - به خصوص هموطنان مان - به نوعی اولویت دارد.

خرید در بانکوک البته مزایای دیگری نیز دارد از جمله امکان خرید در اغلب اوقات شبانه روز بطوری که برخی از بازارها و مراکز خرید این شهر بطور 24 ساعته باز هستند.

به همین جهت با توجه به اهمیت مراکز خرید و فروشگاههای این شهر در این بخش تلاش داریم تا بهترین مراکز خرید بانکوک تایلند را به شما معرفی کنیم:


1) مرکز خرید MBK بانکوک (MBK Center) :

این مرکز خرید یکی از معروفترین و بزرگترین مراکز خرید بانکوک است بطوری که حتی بسیاری از توریست ها و گردشگرانی که با تور بانکوک تایلند سفر کرده اند ولی قصد خرید نداشته اند، احتمالا نام آنرا شنیده اند. نام مرکز خرید در اصل "Mahboonkrong" (به زبان تایلندی: มาบุญครอง) است که بطور مخفف MBK خوانده می شود.

مرکز خرید MBK در مرکز بانکوک واقع شده و دسترسی از نقاط مختلف این شهر به آن آسان است. این مرکز دارای حدودا 2000 مغازه و فروشگاه است که گفته می شود بطور روزانه چیزی در حدود 100000 نفر از آن دیدن و خرید می کنند. تقریبا از این تعداد چیزی در حدود یک سوم آنها توریست ها و گردشگران خارجی هستند که با تور تایلند به این کشور سفر کرده اند. چیزی در حدود نیمی از بازدیدکنندگان و خریداران مرکز خرید MBK نیز از جوانان تایلندی هستند. شاید همین نکته به خودی خود نشان دهنده اهمیت این مرکز جهت خرید در بانکوک برای همگان باشد.


مرکز خرید MBK بانکوک


تنوع بالای کالاها، استقبال فراوان توریست ها و جهانگردان ، قیمت های مناسب، فضای مناسب، امکانات بالای رفاهی، تنوع بالای برندها و اجناس، دسترسی مناسب از نقاط مختلف شهر بانکوک و ... موجب شده تا از مرکز خرید MBK به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید تایلند نام برده شود. این مرکز در سال 1985 میلادی تاسیس شده و جالب است که بدانید در آن زمان بزرگترین مرکز خرید در آسیا بوده. این مرکز در ناحیه "پاتوم وان" (Pathum Wan) قرار گرفته و دارای 8 طبقه است. در کنار مرکز خرید MBK و یا در نزدیکی آن بسیاری از مراکز خرید و بازارههای معروف دیگر را می توانید پیدا کنید. همچنین "استادیوم سوپاچالاسی" (Supachalasai National Stadium) که در کنار این مرکز قرار دارد و استادیوم تیم ملی فوتبال تایلند است.


آدرس: 444 Phayathai Rd, Khwaeng Wang Mai, Khet Pathum Wan, Krung Thep Maha Nakhon 10330, Thailand

ساعت های کاری: 10AM–10PM

شماره تماس: +66 2 620 9000

وب سایت: http://www.mbk-center.co.th/en


2) مرکز خرید پلاتینیوم (Platinum Fashion Mall) :

مرکز خرید پلاتینیوم در بانکوک، دومین مرکز خریدی است که در سالهای گذشته مورد استقبال و توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور بانکوک تایلند قرار گرفته است. این مرکز نیز در مرکز شهر بانکوک قرار دارد و در سال 2000 میلادی با هزینه ای در حدود پنج میلیارد "بات" (واحد پول تایلند) معادل 100 میلیون یورو (euro) در 7 طبقه بزرگ ساخته شده و یکی از بهترین مراکز خرید بانکوک جهت خرید لباس و پوشاک است.

چنانچه علاقه مند به خرید کیف، کفش، لباس (به خصوص شلوار جین) زنانه، مردانه و یا کودک برای خود و اعضای خانواده باشید این مرکز مکان بسیار مناسبی است. محل مرکز خرید پلاتینیوم در منطقه "پراتونام" (Pratunam) بانکوک قرار دارد. استقبال مردم و توریست های علاقه مند به خرید لباس و کیف و کفش از این مرکز به حدی زیاد بوده که پس از مدتی فاز دوم این مرکز به نام پلاتینیوم 2 (Platinum 2) ساخته و در ماه مارچ سال 2011 میلادی افتتاح شد.

مرکز خرید پلاتینیوم به سه بخش یا "Zone" تقسیم بندی شده (Zone 1,2&3) و همچنین هر طبقه دارای بخش راهنمایی و کمک به خریداران دارد که به آنها "Information Counter" گفته می شود. دستگاه های ATM در سراسر این مرکز خرید قرار دارند و در صورت نیاز می توانید از آنها استفاده کنید.


آدرس: 222 Phetchaburi Rd, Khwaeng Thanon Phetchaburi, Khet Ratchathewi, Krung Thep Maha Nakhon 10400, Thailand

ساعت های کاری: 9AM–8PM

شماره تماس: +66 2 121 8000

وب سایت:   http://ww1.platinumfashionmall.com


3) بازار پراتونام (Pratunam Market) :

بازار پراتونام (به تایلندی: ประตูน้ำ) بزرگترین بازار لباس در بانکوک و بلکه تایلند است. بازاری ساده و بدون زرق و برق بازارها و سایر مراکز خرید بانکوک است اما به دلیل تنوع بالا و قیمت های ارزان مورد توجه بسیاری از توریست ها قرار گرفته است. البته در این بازار صنایع دستی و ساعت و اقلام دیگر را نیز می توانید با قیمت های ارزان و مناسب خریداری کنید.

دیدن مغازه های این بازار از نزدیک و گشتن در آنها می تواند به شما نه تنها جهت خرید لباس، ساعت، صنایع دستی و یادگاری های بانکوک کمک کند بلکه مغازه داران مهربان و خوش برخورد این بازار نیز به گرمی از توریست ها استقبال می کنند و گاهی حتی در فصل حراج به شما تخفیف هم می دهند. به همین جهت بسیاری از توریست های تور تایلند هنگام سفر به بانکوک، از این بازار نیز دیدن و خرید می کنند.

این بازار یکی از بهترین بازارها جهت چانه زنی بر سر قیمت است. ضمنا در صورتی که می خواهید بصورت کلی خرید کنید، باز هم بهتر است بازار پراتونام را انتخاب کنید. خوشبختانه اطراف این بازار تاکسی و وسایل نقلیه به آسانی می توانید کرایه کنید و همچنین بیشتر مغازه ها خودشان خریدهای شما را بسته بندی کرده و به محل اقامت شما (هتل و یا خانه) می فرستند. اگر قصد خرید لباس با قیمت های مناسب در سفر با تور بانکوک را دارید، این بازار را فراموش نکنید.

نام پراتونام در زبان تایلندی به معنای "دریچه سد" است.


آدرس: Ratchaprarop Rd, Khwaeng Thanon Phaya Thai, Khet Ratchathewi, Krung Thep Maha Nakhon 10400, Thailand

ساعت های کاری: 10AM–6PM

وب سایت: http://www.bangkok.com/pratunam/shopping.htm


4) مرکز خرید سنترال ورلد (Central World) :

مرکز خرید سنترال ورلد بانکوک (به تایلندی: เซ็นทรัลเวิลด์) یازدهمین مرکز خرید بزرگ جهان است. این مجموعه علاوه بر مغازه ها و فروشگاه ها در داخل مجموعه آن یک مرکز اداری بزرگ و همچنین یک هتل نیز قرار دارد.

این مجموعه خرید آنقدر بزرگ است که بخش های مختلف آن در چند مرحله ساخته و بعدا مورد بازسازی قرار گرفته اند. از جمله در سالهای 1990، 2001 و 2006 میلادی. امروزه مساحت بخش تجاری این مجموعه حدود 430,000 متر مربع و کل مجموعه حدودا 1,024,000 متر مربع مساحت دارد.


مرکز خرید سنترال وورد بانکوک


مجموعه سنترال ورلد بانکوک در 7 طبقه ساخته شده و دارای بیش از 495 مغازه و فروشگاه است. این مرکز خرید اخیرا مورد بازسازی قرار گرفته و تغییرات و اصلاحات بسیار مثبتی در دکوراسیون و فضاسازی آن انجام شده است. مرکز خرید سنترال ورلد بانکوک یکی از بهترین مراکز خرید این شهر است که به مسافرانی که با تور بانکوک عازم این شهر زیبا می شوند، توصیه می کنیم جهت خرید به آن مراجعه کنند.


آدرس: 999/9 Rama I Rd, Khwaeng Pathum Wan, Khet Pathum Wan, Krung Thep Maha Nakhon 10330, Thailand

ساعت های کاری: 10AM–10PM

شماره تماس: +66 2 640 7000

وب سایت: http://www.centralworld.co.th/index.php


5) سیام سنتر (Siam Center) :

مرکز خرید سیام سنتر (به تایلندی: สยามเซนเตอร์) در بانکوک شاید به اندازه مجموعه های خرید دیگر نام برده بزرگ یا مجهز نباشد اما در نوع خود یکی از بهترین مراکز در بانکوک از دید توریست ها و همچنین مردم محلی است. این مرکز در کنار ایستگاه "Siam BTS Station" قرار دارد.

مرکز خرید سیام سنتر در سالهای گذشته به دلایل متعددی مورد توجه توریست ها و گردشگران تور بانکوک قرار گرفته. از جمله دسترسی مناسب، قدمت آن، امکانات مناسب و قیمت های نسبتا ارزان. مجموعه سیام سنتر در سال 1973 میلادی تاسیس شده و از آن زمان تاکنون چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته. این مرکز دارای 400 مغازه و فروشگاه است که در چهار طبقه قرار دارند. سیام سنتر امروزه یکی از مجموعه هایی است که جهت خرید در بانکوک می توانید به آن بروید. وب سایت زیبا و کامل این مرکز نیز به زبان انگلیسی کلیه اطلاعات لازم را در اختیار شما می گذارد.

اصولا خرید در سفر با تور تایلند می تواند از بسیاری جهات به صرفه و مناسب باشد، به ویژه خرید از مراکزی مانند سیام سنتر بانکوک.


آدرس: 989 Rama I Rd, Khwaeng Pathum Wan, Khet Pathum Wan, Krung Thep Maha Nakhon 10330, Thailand

ساعت های کاری: 10AM–10PM

شماره تماس: +66 2 658 1000

وب سایت: http://www.siamcenter.co.th


6) بازار چاتوچاک (Chatuchak Weekend Market) :

بازار چاتوچاک (به تایلندی: ตลาดนัดจตุจักร) یکی از بازارهای آخر هفته در بانکوک است. این نوع بازارها آخر هفته بر پا می شوند و برای مردم محلی و همچنین توریست هایی که در سفر با تور تایلند قصد خرید اجناس ارزان قیمت و مختلفی (از جمله لباس و یا سوغاتی) را دارند، بسیار مناسب است.

این بازار در واقع بزرگترین بازار محلی در تایلند است و نام دیگر آن "JJ Market" است. بازار چاتوچاک دارای بیش از 15000 مغازه و دکه های کوچک و بزرگ است که انواع اجناس در آنها به فروش می رسد. کل این بازار به 27 بخش (section) تقسیم می شود و در هر بخش کالاها و اجناس کاملا متنوع و متفاوتی را می توانید از فروشندگان خریداری کنید. اجناسی از قبیل: لوازم الکترونیک، لباس، گیاهان، اشیاء عتیقه، حیوانات خانگی، یادگاری ها و صنایع دستی، کتاب، کیف و کفش، ساعت، مبلمان، لوازم خانگی و... در این بازارها همچنین بسیاری از فروشندگان نوشیدنی و غذاهای محلی با طعم های لذیذ و متنوع را به مردم می فروشند.

بازار چاتوچاک بانکوک در سال 1942 میلادی تاسیس شده است.


آدرس: Lat Yao, Chatuchak  Bangkok 10900, Thailand    Kamphaeng Phet Road

ساعت های کاری: 8:00 AM - 9:00 PM

وب سایت: http://www.chatuchakmarket.org


امیدواریم با این توضیحات در سفر با تور تایلند بتوانید خرید مناسبی در شهر بانکوک پایتخت این کشور داشته باشید. دیدار با شما در تور بانکوک. با آژانس هواپیمایی و مسافرتی الماس نشان همراه باشید.