سواحل بالی اندونزی



یکی از بهترین تفریحات و سرگرمی های توریست ها در بالی شنا و آفتاب گرفتن در سواحل آن است. مسلما در نظر گرفتن تور بالی  بدون سواحل زیبای آن، غیر ممکن است. این سواحل به حدی زیبا و جذاب هستند که توریست ها می توانند ساعت ها در آنجا به شنا و استراحت پرداخته و حتی به تفریحات دیگری مانند موج سواری، غواصی و ورزش های آبی نیز مشغول شوند. 
همچنین – همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد – برخی از رستوران های محلی در سواحل این جزیره قرار داشته و توریست ها و مسافرینی که می خواهند طعم غذاهای لذیذ بالی را امتحان کنند، می توانند و در ساحل بر روی صندلی ها و نیمکت های تعبیه شده نشسته و همزمان هم از دیدن امواج دریا و هم نوشیدن قهوه، چای و یا خوردن غذا لذت ببرند. 
در این فاصله کودکان هم می توانند پاهای خود را به آب بزنند و در فاصله که غذا آماده می شود و یا پدر و مادرشان مشغول استراحت هستند، از آبهای این سواحل لذت ببرند.
هر یک از این سواحل درخشان و رویایی بالی دارای امکانات و خصوصیات منحصر به فرد خود هستند. برخی از این سواحل ماسه ای بوده و در کنار آنها درختان استوایی فراوانی – از جمله درختان زیبای نخل - هستند مانند Kuta ، Nusa Dua و Sanur. همچنین سواحل صخره ای که معمولا پنهان از دید توریست ها و گردشگران بوده و معمولا رونق کمتری دارند (هر چند که دیدن این سواحل هم توصیه می شود) مانند: Uluwatu ،Padang Padang ، Dreamland و Bingin. 
نکته جالب این است که در خطوط ساحلی شمال و غرب جزیره بالی، شن های ساحلی عمدتا سیاه رنگ هستند ولی در بقیه نقاط جزیره این قضیه فرقف دارد. این تفاوت بدلیل موقعیت جغرافیایی و مسائلی از جمله وزش رطوبت دریا و موقعیت کوهستان های نزدیک به ساحل و موارد دیگر می باشد. 
یکی از مزایای سفر با تور بالی، این است که خوشبختانه بسیاری از هتل های لوکس و درجه یک آن بسیار نزدیک به ساحل هستند. از این رو توریست ها و مسافرین تور بالی هیچ نگرانی از بابت رفت و آمد به این سواحل نخواهند داشت. از طرف دیگر وجود کوهستان ها و جنگل های زیبا، تفرج گاه های ساحلی، کافی شاپ ها، مراکز تفریح جوانان و یا مراکز خرید در کنار و یا نزدیک این سواحل همه موجب می شوند که توریست ها روزها و شبهای بسیار خوشی را در این مناطق بگذرانند و با خاطره ای بسیار خوش، در پایان سفرشان این سرزمین را ترک کنند. 
برخی از این سواحل و مناطق زیبای اطراف آنها، به حدی زیبا هستند که باعث شده برخی از توریست ها به بالی لقب "بهشت روی زمین" را بدهند. از طرف دیگر وجود سواحلی که بسیاری از خانواده ها با آنجا می روند نیز موجب جذب بسیاری از خانواده ها به این سواحل شده و علاوه بر استراحت در ساحل، می توانند از شنا و یا ورزش های آبی به همراه فرزندانشان کاملا لذت ببرند. 
در این زمینه و اینکه بسته به سلیقه شما کدام ساحل برای شما و همراهانتان مناسب تر و یا هیجان انگیز تر است، می توانید در زمان اقامت در این جزیره از راهنماهای تور بالی که شما را در سفر راهنمایی و به سمت جاذبه های گردشگری بالی هدایت می کنند، کمک بگیرید. البته رفتن به سواحل بالی در ماه هایی از سال که هوا خشک تر است و باران خیلی کم می بارد توصبه می شود یعنی از آپریل تا اکتبر. در این بازه زمانی می توانید 
در اینجا تعدادی از بهترین سواحل بالی به همراه موقعیت جغرافیای این مناطق را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما آورده شده که البته بعضی از آنها در مقالات قبلی معرفی شده اند:

سواحل نوسا دوآ  (Nusa Dua)



سواحل نوسا دوآ  (Nusa Dua) بالی     سواحل نوسا دوآ  (Nusa Dua) بالی



این سواحل در جنوب بالی و در منطقه ای به همین نام،  قرار دارند و شامل Mengiat Beach ، Geger Beach و Nusa Dua Beach می شوند.  اطراف این سواحل بسیاری از آثار دیدنی تاریخی و هتل های درجه یک قرار دارند. از جاذبه های گرشدگری عالی و درجه یک اطراف این ساحل می توان از واتربلو، موزه پاسیفیکا، معبد پوجاماندالا را نام برد. اگر به شنا و یا دراز کشیدن در سواحل ماسه ای زیبا علاقه مند هستید، رفتن به این ساحل را از دست ندهید.

ساحل سانور بالی (ساحل Sanur)



ساحل سانور بالی (ساحل Sanur)     ساحل سانور بالی (ساحل Sanur)



این ساحل در بخش شرقی جزیره بالی قرار گرفته است. امروزه این ساحل یکی از بهترین سواحل این جزیره است به خصوص بسیاری از ثروتمندان جهت تفریح ساعتها در این ساحل و نواحی اطراف آن مشغول خوشگذرانی و تفریحات مختلف می شوند. از جاذبه های گردشگری این منطقه و سواحل آن Seawalk ، فستیوال کایت بالی، موزه ها، گالری و گلخانه های زیبا هستند.

منطقه ی توریستی جیانیار بالی  (ساحل Gianyar)



منطقه ی توریستی جیانیار بالی  (ساحل Gianyar)     منطقه ی توریستی جیانیار بالی  (ساحل Gianyar)



در نزدیکی این سواحل، مراکز خرید محلی و همچنین آثار تاریخی متعددی هستند که گشت و گذار در آنها می تواند اوقات خوشی را برای شمت به همراه داشته باشد.

منطقه توریستی کوتا بالی  (ساحل Kuta)  



منطقه توریستی کوتا بالی  (ساحل Kuta)       منطقه توریستی کوتا بالی  (ساحل Kuta)



یکی از مناطق ساحلی پر بازدید و پرطرفدار جزیره بالی که دیدار از آن به توریست هایی که با تور بالی سفر می کنند، توصیه می شود. امکانات و تفریحات فراوانی از جمله امکان موج سواری، شنا و آفتاب گرفتن در سواحل آرام و زیبای آن است. پارک آبی (واتربوم) در نزدیکی این ساحل قرار دارد.

ساحل سمینیاک بالی (ساحل Seminyak)



ساحل سمینیاک بالی (ساحل Seminyak)     ساحل سمینیاک بالی (ساحل Seminyak)



این ساحل در جنوب غربی جزیره بالی قرار داشته و به داشتن هتل های لوکس و مراکز خرید لباسهای درجه یک و مراکز ماساژ و ساحلی بسیار تمیز و پاکیزه معروف است. در کنار ساحل تخت های راحتی فراوانی گذاشته شده تا توریست بتوانند بر روی آنها دراز کشیده و ساعت ها استراحت کنند و آفتاب بگیرند. بسیاری از خانمهایی که به همراه خانواده با توربالی سفر کرده اند به دلیل امکانات فراوان، آرامش، نظافت و زیبایی خاص این ساحل را ترجیح می دهند. 

ساحل جیمباران بالی (ساحل Jimbaran  ) 



ساحل جیمباران بالی (ساحل Jimbaran  )      ساحل جیمباران بالی (ساحل Jimbaran  )



این ساحل در جنوب غربی بالی قرار گرفته و با وجود وسعت کمتر نسبت به سواحل دیگر نام برده، بدلیل داشتن جاذبه های فراوان گردشگری و امکانات مناسب مانند رستوران ها و کافی شاپ های مختلف ساحلی و همچنین برگزاری فستیوال ها و جشن های مذهبی جالب بمردم بومی در معبدها و روستاهای نزدیک آن همه موجب جذب بسیاری از گردشگران خارجی به این ساحل شده است. ضمنا یکی از مزایای این ساحل نزدیکی آن به فرودگاه بین المللی بالی است که در شمال این منطقه قرار دارد. 

ساحل Dreamland



سواحل بالی ساحل Dreamland     سواحل بالی ساحل Dreamland



این ساحل جزء آن دسته سواحل کم طرفدارتر بالی است که بیشتر صخره ای بوده واغلب شمار کمتری از توریست ها از آن دیدن می کنند اما وجود برخی از امکانات توریستی و زیبایی های طبیعی فوق العاده و از طرف دیگر رونق آن در چند سال اخیر و ساخت چند هتل مجهز در نزدیکی آن همه موجب می شوند که این ساحل زیبا هم تبدیل به یکی از بهترین سواحل بالی شود.  
امیدواریم با این تفاصیل ایامی خوشی را در کنار سواحل رویایی و دل انگیز بالی تجربه کنید.