در این شهرها عینک آفتابی نزنید

آیا شما هم دوست دارید به شهرهای جدید سفر کنید؟ و یا از دیدن شهرهایی با ساختمان‌های بلند آسمان‌خراش‌ها خسته شده‌اید! این شهرها نه رنگی به رخ دارند و بسیار هم کسل‌کننده هستند در عوض رفتن به شهرهایی که مانند یک بوم ‌رنگ‌های زیبا و شادی به آن پاشیده شده است می‌تواند متفاوت باشد .سفر به شهرهای رنگارنگ که خانه‌ها مانند الماس می‌درخشند برای علاقه‌مندان به هنر و عکاسی یک فرصت منحصربه‌فرد است.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا چند شهر رنگین‌کمانی دنیا را معرفی کنیم.

محله بلاط استانبول

در شهر استانبول ترکیه محله‌ای به نام بلاط که مثل یک پالت رنگی است و خیابان‌های پرپیچ‌وخم آن جذابیت این رنگ‌ها را بیشتر نشان می‌دهد و گردشگران  عاشق این هستند که در کافه‌ها، بوتیک‌ها و گالری‌های این محله گشتی بزنند.

 

شهر جوداپور هند

شهری به رنگ آسمان در ایالت راجستان هند وجود دارد که یک شهر نسبتاً بزرگ خانه‌های آن به رنگ آبی هستند. در قدیم افراد ثروتمند برای اینکه اختلاف طبقاتی خود را با بقیه نشان دهند خانه‌های خود را آبی‌رنگ می‌کردند که به‌مرورزمان به دلایلی مثل زیبایی، خنک شدن خانه‌ها در روزهای گرم، احترام به‌رسم و رسوم و حفاظت در برابر موریانه خانه‌ها را آبی کردند.

 

شهر جیپور هند

هند سرزمین رنگ‌هاست شهرهای زیادی در این کشور رنگ زیبایی به رخ دارند که گویای داستانی از گذشته‌اند که یکی از آن‌ها پایتخت ایالت راجستان شهر جیپور است. این شهر پر از بناهای تاریخی به رنگ گِل است و به احترام پرنس ولز به این رنگ درآمده است.

 

جزیره بورنو ایتالیا

مقصد خیلی از گردشگرانی که به ایتالیا سفر می‌کند جزیره رنگارنگ بورنو است که حکم یک فانوس دریایی را برای ماهیگیران در مه مانده دارد زیرا به دلیل رنگ‌های متفاوت و درخشان، ماهیگیران دیگر مسیر خانه را گم نمی‌کند.

 

شهر جوزکار اسپانیا

اگر انیمیشن معروف اسمورف ها را دیده باشید با دیدن این شهر یاد آن می‌افتید و درواقع یکی از شهرهای رنگی در دنیا جوزکار اسپانیا است. در سال ۲۰۱۱ به دلیل فیلم‌برداری و ساخت کارتون اسمورف ها به رنگ آبی درآمد که بعدازآن نیز شهر را به همین رنگ باقی گذاشتند تا گردشگران زیادی را به شهر اسمورف ها بکشاند.

 

شهر ویلمستاد هلند

یکی از رنگی‌ترین شهرهای جهان که با عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو نیز به ثبت رسیده است شهر ویلمستاد کوراسائو هلند در دریای کارائیب است. تاریخچه این شهر داستانی از فرمانداری می‌گویند احساس می‌کرد رنگ سفید بیماری میگرن وی را تشدید می‌کند که دستور داد کل شهر را به رنگی به‌جز سفید رنگ‌آمیزی کنند.

شهرهای دیگری در دنیا هستند که رنگین‌کمان را زیر سؤال می‌برند آن‌قدر برای سفر جذاب هستند که گردشگران دیگر به جاذبه‌های شهر و تفریحات سفر فکر نمی‌کند در ادامه نیز چند شهر دیگر را معرفی می‌کنیم.

 محله بو کاپ در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی

شهر لابوکا آرژانتین 

جزیره ترینیداد کوبا 

شهر والپرایزو شیلی 

محله پلورینیو در شهر سالوادور برزیل