تفریحات آبی در تور کوش آداسی

در سالهای گذشته توریست های هموطن مان، با تور کوش آداسی و جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شده اند. کشور ترکیه از سه طرف به دریا راه دارد و شهرهای ساحلی این کشور نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ این کشور بازی کرده اند. در دهه های اخیر هم این شهرهای ساحلی، نقش مهمی در صنعت توریسم ترکیه ایفا کرده و هر ساله میلیون ها توریست و گردشگر را به خود جذب کرده اند. 

در این میان، شاید کوش آداسی به اندازه برخی از شهرهای دیگر ترکیه، نزد توریست های ایرانی معروف نباشد، اما با داشتن آثار تاریخی و باستانی، سواحل زیبا و امکانات و تفریحات آبی می تواند مقصد مناسبی جهت گذراندن تعطیلات برای جوانان و خانواده ها باشد. اصولا یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین دیدنی ها و تفریحات کوش آداسی، همین تفریحات آبی آن از جمله شنا و آفتاب گرفتن در سواحل آن و همچنین پارک های آبی معروف آن است. از این رو در این مقاله سعی کردیم یکی از بخش های مهم و لذت بخش تور کوش آداسی یعنی تفریحات آبی آن را به شما معرفی می کنیم:

- پارک های آبی در تور کوش آداسی:

پارک آبی کوش آداسی

در کوش آداسی چندین پارک آبی وجود دارد که همگی آنها بزرگ و وسیع بوده و امکانات مختلف تفریحی دارند. بنابراین هنگام سفر با تور کوش آداسی به یاد داشته باشید که پارک آبی کوش آداسی، فقط یکی نیست و چندین پارک آبی از جمله پارک آبی "آدالند" (Adaland) ، پارک آبی "تورتوگا" (Tortuga) و پارک آبی "آکوا فانتازیا" (Aqua Fantasy) ساخته شده که هر کدام از آنها هر ساله میزبان هزاران توریست و جهانگردی هستند که با تورکوش آداسی به این شهر سفر کردند. در این پارک های آبی افراد با سنین مختلف از کودکان گرفته تا افراد میانسال همه سرگرم می شوند. سرسره های آبی مختلف، استخرهایی با جریان ملایم و یا تند آب و همچنین سوار شدن بر روی تیوب های لاستیکی و شناور شدن بر روی آنها در مسیرهای تعیین شده همه می تواند ساعتها شما و خانواده و یا همراهانتان را سرگرم کند. بلیط پارک های آبی کوش آداسی را هم بصورت آنلاین وهم حضوری از ورودی این مجموعه ها خریداری کنید. در تمام این پارک های آبی، رستوران، فست فود و یا کافی شاپ هم در فضای آنها هست و می توانید جهت صرف نهار و یا خوردنی ها و نوشیدنی ها به آنها مراجعه کنید.



- غواصی در تور کوش آداسی:

غواصی در تور کوش آداسی

غواصی در کوش آداسی یکی از مهم ترین تفریحات آبی این شهر است و بسیاری از غواصان حرفه ای و یا مبتدی با تورکوش آداسی خودشان را به این شهر زیبای ساحلی می رسانند تا از غواصی در آبهای این منطقه استفاده کنند. غواصی در کوش آداسی تجربه ای استثنایی و بی نظیر است و اگر هنگام سفر با تورکوش آداسی، تمایل داشتید که این کار را تجربه کنید، می توانید براحتی به برخی اسکله های معروف این شهر بروید و با اجاره لباس غواصی و با کمک راهنماها، به درون آب های عمیق کوش آداسی بروید و از دیدن کشتی های قدیمی غرق شده، مرجان ها، ماهی ها و جانداران رنگارنگ و متنوع دریایی از جمله دلفین ها، هشت پا و لاک پشت ها لذت ببرید. جالب است بدانید که چند سال پیش یک هواپیمای مسافربری ایرباس مدل A300 (Airbus A300) خطوط هواپیمایی این کشور را مسئولین محلی در آبهای کوش آداسی غرق کردند تا غواصان علاقه مند بتوانند در آب به درون این هواپیما رفته و از گشت و گذار در آن هنگام غواصی لذت ببرند.



- شنا در سواحل کوش آداسی:

سواحل کوش آداسی

سواحل کوش آداسی هم به نوبه خود یکی از جاذبه های مهم تور کوش آداسی به شمار می رود و بسیاری از توریست ها برای شنا، ورزش های آبی و یا آفتاب گرفتن و ریلکس کردن به این سواحل می روند. هر یک از این سواحل خصوصیتی دارند که موجب می شود توریست های تور کوش آداسی بنا به میل و سلیقه خود به آنجا بروند. برای مثال، "ساحل بانوان" (Ladies Beach) که البته برخلاف اسم آن فقط برای شنای خانمها نیست، بلکه یکی از سواحل خانوادگی کوش آداسی به شمار می رود. ساحل "کاستور" (Castor beach) که در سه کیلومتری کوش آداسی قرار دارد و محل مناسبی است برای کسانی که می خواهند هنگام سفر با تورکوش آداسی، از شنا و آفتاب گرفتن در یک ساحل خلوت و آرام لذت ببرند. اما در مقابل "ساحل عشق" (Love Beach) همانطور که از اسمش پیداست برای جوانان و عشاقی است که می خواهند رفتن به ساحلی رومانتیک را تجربه کنند. "ساحل پارک ملی" کوش آداسی (kusadasi national park beach) هم یکی از سواحل بسیار زیبای این شهر است که البته در سی کیلومتری کوش آداسی واقع شده ولی بسیار زیبا و آرام است و برای شنا و ریلکس کردن بسیار مناسب است.



- ورزش های آبی  در تور کوش آداسی:

ورزش ها آبی در تور کوش آداسی

در سواحل کوش آداسی مانند بسیاری از شهرهای ساحلی توریستی ترکیه، به توریست ها و مسافران تور کوش آداسی، امکان اجاره و یا استفاده از امکانات مختلف و متنوع ورزش های آبی، مانند جت اسکی(Jetski) ، قایق های تندرو معروف به "رینگو" (مشابه قایق های موزی شکل معروف به "banana") ، پاراشوت، پاراسیلینگ (Parasailing) ، کایت سواری روی آب و غیره را دارند. سواحل کوش آداسی از آنجایی بسیار آرام و تمیز هستند، می توانند محل مناسبی برای این ورزش ها باشند. اغلب این امکانات و ورزش های آبی کوش آداسی را با پرداخت هزینه ای نه چندان بالا می توانید تجربه کنید و از آنها لذت ببرید.