بهترین زمان سفر با تور تفلیس

این روزها بسیاری از علاقه مندان به تور تفلیس و یا سایر تورهای گرجستان در مورد بهترین زمان سفر به تفلیس از ما می پرسند و می خواهند بدانند که برای دیدن جاذبه های گردشگری تفلیس و لذت هر چه بیشتر از سفرشان چه زمانی مناسب تر است. 

پاسخ به این سئوال تا حد زیادی بستگی به خود مسافر، مقدار هزینه ای که برای شرکت در تور تفلیس در نظر گرفته و همچنین علاقه مندی های وی در سفر می باشد. بطوری که برای مثال اگر شما اهل مسافرت در فصل های شلوغ و گرم سال هستید و همچنین شنا و ورزش های آبی را دوست دارید، در اواخر بهار و کل فصل تابستان می توانید اقدام به رزرو تور تفلیس کنید.

اما برعکس اگر فردی هستید که به سفر در دوره هایی از سال که تفلیس خلوت تر بوده و هوا سرد است علاقه مندید و به ورزش هایی مانند اسکی علاقه دارید، مسلما سفر به تفلیس در زمستان می تواند سفر خوب و مناسبی برای شما باشد. نکته مهم اینجاست که در صورتی که در هر زمانی به تفلیس سفر کنید از برخی امکانات و لذت های سفر به تفلیس گرجستان بهره مند خواهید شد. مثلا دیدار از کلیساهای تفلیس، خوردن غذاهای لذیذ گرجی، استفاده از تراموای هوایی تفلیس ، رفتن به موزه های گرجستان و ...

خوشبختانه استفاده و دیدن چنین جاذبه های گردشگری وابسته به فصل خاصی نیست و در هر شرایط آب و هوایی می توانید در تفلیس از این امکانات بهره ببرید. اما در نهایت این که کدام فصل می تواند هیجان انگیز تر و جذاب تر برای سفر یک توریست به شهر تفلیس باشد، تا حدودی به خود وی و سلیقه اش هم بستگی دارد.

در این بخش جهت اطلاع شما دوستان و علاقه مندان به تور تفلیس، خلاصه ای از اطلاعات آب و هوایی برای تور تفلیس در هر یک از فصل ها و همچنین وضعیت تورهای تفلیس گرجستان را جهت آشنایی شما مسافرین گرامی آورده ایم:

- تور تفلیس در بهار :

تفلیس، بهار زیبایی دارد. فصلی که سوز و سرما کم می شود و به تدریج رو به گرما می رود. معمولا ریزش باران در ماه های اول و دوم این فصل بیشتر است و توصیه می شود به دلیل اینکه هوای تفلیس در نیمه اول بهار ( تور نوروز تفلیس) همچنان سرد است مسافرین لباس گرم با خود به همراه داشته باشند.

میانگین دمای تفلیس در ماه March ( روزهای نوروز ) معمولا بین 10 الی 14 درجه است و در این ماه هوا عمدتا ابری و بارانی است. البته خود مردم تفلیس از چنین هوایی بسیار لذت می برند و یکی از دوره های زمانی مورد علاقه آنها نیمه اول بهار است. از ماه خرداد تقریبا هوا گرم تر می شود و میزان بارش کمتر شده و نرخ و قیمت تور تفلیس هم کم کم گرانتر می شود.


تور تفلیس در فصل بهار     تور تفلیس در فصل بهار



- تور تفلیس در تابستان :

در این فصل که به اصطلاح high season است، شهر پر از توریست می شود و هر ساله هزاران نفر از سراسر دنیا با تور تفلیس در تابستان به این شهر سفر می کنند. هوا نسبتا گرم و میزان بارش هم کم می شود. تابستان های تفلیس تا حدودی هوا خشک است ولی در گرم ترین حالت، حداقل چیزی در حدود 10 درجه از هوای تهران خنک تر است. معمولا دمای هوای تفلیس در تابستان بین 20 الی 30 درجه سانتی گراد است.

اگر قصد سفر به تفلیس درتابستان را دارید، خبر خوب این است که از بسیاری از امکانات تور تفلیس و جاذبه های توریستی این شهر به راحتی می توانید استفاده کنید. از رفتن به نقاط محبوب تفلیس گرفته تا رفتن به دریاچه های تفلیس و یا پارک آبی و باغ وحش. خلاصه اینکه دستتان حسابی باز است که در فصل تابستان حداکثر لذت را ببرید. اما در عوض نرخ تورها کمی گرانتر از فصل های دیگر سال است. بهترین زمان برای شنا و ورزش های آبی در تفلیس ماه های July و August است.


تله کابین در تور تفلیس در فصل تابستان     رستوران های تور تفلیس در فصل تابستان



- تور تفلیس در پاییز:

سفر به تفلیس در پاییز می تواند بسیار مناسب و خاطره انگیز باشد. هوا از اوایل این فصل خنک تر شده ولی همچنان در نیمه اول مهرماه می توانید در نقاط مختلف تفلیس براحتی تردد کرده و به مکان های جالب و دیدنی آن بروید. درپاییز ریزش باران بیشتر و بیشتر می شود و در ماه های آبان و آذر هوا سرد می شود. ولی در عوض با ریزش برگ درختان، در حومه و اطراف شهر، مناظر بسیار زیبایی بوجود می آید که واقعا دیدنی هستند. ضمنا قیمت تور تفلیس از اوایل این فصل کاهش پیدا می کند و می توانید با قیمت مناسب در پاییز به تفلیس سفر کنید و از بسیاری از جاذبه های آن مانند کلیساهای قدیمی، مراکز خرید تفلیس، حمام گوگردی تفلیس و غیره استفاده کنید.


حمام گوگردی در تور تفلیس فصل پاییز     تور تفلیس در فصل پاییز



- تور تفلیس در زمستان :

در این فصل که سردترین فصل سال در تفلیس و سایر نقاط گرجستان است، دمای هوای این شهر معمولا بین 2 تا 6 درجه سانتی گراد است. البته شبها باز هم سردتر است و در بسیاری از شبهای تفلیس دمای هوا به زیر صفر درجه می رسد.

ریزش برف و باران در این فصل زیاد است و بسیاری از کوه های اطراف تفلیس معمولا سفیدپوش می شوند که موجب زیبایی هر چه بیشتر کوهستان های اطراف این شهر می شوند. سفر با تور تفلیس در زمستان برای کسانی که به ورزش های زمستانی مانند اسکی و یا سایر تورهای کوهستانی علاقه مند هستند، مناسب است. در اطراف این شهر چندین پیست اسکی مجهز وجود دارد. بسیاری از توریست های خارجی در سالهای گذشته در فصل زمستان با تور تفلیس به آن شهر و یا شهرهای کوهستانی دیگر گرجستان، سفر کرده و از امکانات مختلف موجود در پیست های اسکی آن استفاده کرده اند.

اگر اهل برف بازی، اسکی، تله کابین، تله سیژ، اسنوموبیل، پاراموتور و سایر امکانات تفریحی هیجان انگیز فصل زمستان هستید، سفر زمستانی به تفلیس را فراموش نکنید. ناگفته نماند که تنها در ایام کریسمس و تعطیلات سال نوی مسیحی، قیمت تورهای تفلیس کمی بالاتر می رود و بعد مجددا تا قبل از بهار قیمت تور تفلیس همچنان کاهش می یابد


اسکی در تور زمستانی تفلیس     تور تفلیس در فصل زمستان


آژانس الماس نشان مجری مستقیم و تخصصی انواع تور گرجستان ( تفلیس و باتومی ) آماده است تا شما را برای سفری رویایی به این شهرهای زیبا همراهی نماید