موزه های گرجستان

در سفر با تور گرجستان ، علاوه جاذبه های گردشگری تفلیس یا مکان های دیدنی باتومی که مشهور هستند ، در صورتی که علاقه به آثار باستانی دارید می توانید به موزه های این کشور نیز سری بزنید. بناهای یادبود و موزه های بسیار جالبی در گرجستان وجود دارد که مشاهده آثار آنها باعث آشنایی بیشتر شما با تاریخ و فرهنگ و هنر این کشور زیبا می گردد

موزه گرجستان (بخشی از موزه ملی گرجستان)

موزه گرجستان ، موزه هنرهای زیبا و گالری ملی گرجستان که در مرکز شهر تفلیس و خیابان شوتا روستاولی (Shota Rustaveli) واقع شده اند ، هرسه جزئی از یک موزه بزرگتر محسوب می شوند که همان موزه ملی گرجستان (Georgian National Museum) است.

موزه گرجستان براحتی از طریق سرویس های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو با قیمتی کمتر از 1 دلار قابل دسترسی است.این موزه کلکسیونی از گنجینه های باستانی و ابزارهای قدیمی است که به 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

مسافران علاقه مند در تور تفلیس می توانند به دو نمایشگاه موزه گرجستان نیز سری بزنند یکی نمایشگاهی که تاریخ طبیعی منطقه قفقاز را تشریح می کند و دیگری نمایشگاه مربوط به زمانی است که گرجستان تحت تصرف شوروی قرار داشت. ورود به موزه برای کودکان زیر 6 سال رایگان بوده و برای هر فرد بزرگسال ، حدود 2 دلار هزینه خواهد داشت.



موزه گرجستان    موزه گرجستان



موزه هنرهای زیبا ( بخشی از موزه ملی گرجستان)

موزه هنرهای زیبا (Museum of Fine Arts) در قلب شهر تفلیس واقع شده است و یکی از جاذبه های تور تفلیس برای علاقه مندان به تاریخ و هنر محسوب می شود.این موزه تاریخ قرون وسطی گرجستان را به نمایش می گذارد که شامل گنجینه های مربوط به مسیحیت قرون وسطی و آمیخته با فرهنگ و هنر گرجستان می گردد.موزه هنرهای زیبای تفلیس هر روز بین ساعت 10 صبح تا 7 شب باز می باشد و روزهای دوشنبه نیز تعطیل است.هزینه ورودی این موزه 2 دلار بوده که برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. همچنین درصورتی که نیاز به راهنما به زبان انگلیسی یا روسی داشته باشید با پرداخت 8 تا 10 دلار می توانید از توضیحات راهنماهای این مجموعه استفاده نمایید.


موزه هنرهای زیبای گرجستان    موزه هنرهای زیبای گرجستان



گالری ملی ( بخشی از موزه ملی گرجستان )

گالری ملی گرجستان (National Gallery) نیز در محدوده ای معروف به منطقه موزه در خیابان روستاولی تفلیس واقع است.ورودی گالری در میان سایه های درختان پارک امپراتور الکساندر شهر تفلیس که امروزه نام آن به پارک 9 آوریل (Park of 9 April) تغییر داده شده پنهان گردیده است.مسافران تور تفلیس گرجستان می توانند از کلکسیون فوق العاده جالب این گالری که شامل نقاشی های هنرمندان گرجستان و مجسمه های زیبا و خلاقانه است نهایت لذت را ببرند.گالری ملی گرجستان همچنین محلی فوق العاده برای عاشقان کافه تراس است ، در تراس بزرگ و رو به پارک این گالری می توانید از نوشیندی خود و چشم انداز زیبای تراس لذت ببرید. ورودی این گالری نیز بین 2 تا3 دلار بوده که این هزینه برای کودکان زیر 6 سال دریافت نمیگردد.



گالری ملی گرجستان    گالری ملی گرجستان



موزه تاریخ تفلیس

مطمئنا اگر تصیمیم که مسافرت با تور تفلیس گرجستان را دارید نمی توانید در مدت اقامت در این شهر ، از مرکز تاریخی آن بازدید نکنید.موزه تاریخ تفلیس (Tbilisi History Museum) در میان پیاده روی خیابان های تنگ و باریک قرون وسطایی این بخش از شهر واقع شده است.موزه تاریخ تفلیس که در ساختمان قبلی کاروانسرای این شهر بنا نهاده شده در میان ده ها کافه روباز ، استودیوها و فروشگاه های هنرها و صنایع دستی محلی احاطه شده است.علاقه مندان می توانند از طریق اتوبوس یا تاکسی به این موزه زیبا که هزینه ورودی حدود 2 دلار دارد دسترسی پیدا کنند.



موزه تاریخ تفلیس    موزه تاریخ تفلیس



موزه ابریشم تفلیس

گرجستان یکی از کشورهای قرار گرفته در مسیر جاده ابریشم بوده است. تولید ابریشم در این منطقه دارای سابقه ای طولانی مربوط به دوران باستان است. موزه کشوری ابریشم (State Silk Museum) در میان تمام موزه های ابریشم جهان دو ویژگی منحصر به فرد دارد یکی اینکه قدیمی ترین آنها محسوب می شود و دیگر ویژگی منحصر به فرد آن تنوع و گستردگی کلکسیون های آن است. کلکسیون این موزه شامل فرایند تولید ابریشم از زمان تولد کرم های ابریشم در میان برگ های درخت توت تا انتها و تبدیل به نخ میشود و در دوران های گوناگون و با ابزارهای مختلف این فرایند به نمایش در می آید..ساختمان این مجموعه در بین سالهای 1887 تا 1891 میلادی توسط یک معمار لهستانی ساخته شد و جزئی از میزاث فرهنگی گرجستان محسوب می شود.



موزه ابریشم تفلیس    موزه ابریشم تفلیس



موزه سوانتی و برج مارجیانی

کوه های سوانتی (Svaneti Mountains) یکی از جاذبه های معروف گرجستان محسوب می شود که هر مسافر تور بالی که به بناهای قدیمی و آثار تاریخی علاقه دارد باید از آن بازدید کند.در طول قرن ها ، سوانتی محلی برای نگهداری گنجینه های گرجستان محسوب می شده است ، پادشاهان در هنگام جنگ ها و تهاجمات، جواهرات و خزانه های خود را به اینجا منتقل می کردند.امروزه این جواهرات بصورت کلکسیونی از اشیای قیمتی قدیمی در موزه سوانتی جمع آوری شده است.در کنار نمایش آثار و گنجینه های محلی ، موزه سوانتی محلی جالب برای قرارهای ملاقات محسوب می شود که دارای لابی زیبا و تراس وسیع که در تابستان ها قابل استفاده است می باشد.صرف یک فنجان قهوه در کافه ای با چشم انداز زیبا از برج های سوانتی می تواند انرژی تازه ای به شما ببخشد.این موزه به غیر از دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.محل این موزه در خارج از شهر تفلیس قرار دارد و به شهر زوگدیدی (Zugdidi) نیز نزدیک است و می توان با صرف 15 تا 20 دلار از هر دوشهر با اتوبوس به این منطقه سفر کرد.



موزه سوانتی و برج مارجیانی گرجستان    موزه سوانتی و برج مارجیانی گرجستان



کاخ و موزه دادیانی در زوگدیدی

کاخ دادیانی (Dadiani Palace) در شهر کوچک زوگدیدی (Zugdidi) و در فاصله 360 کیلومتری تفلیس واقع شده است. این کاخ مشهورترین جاذبه استان سامگرلو (Samegrelo province) گرجستان به حساب می آید.مجموعه ساختمان های مربوط به قرون گذشته، در کنار پارک و حیاط وسیع و زیبای اطراف آن هم مورد علاقه محلی ها است و هم مسافران تور گرجستان.



کاخ و موزه دادیانی در زوگدیدی    کاخ و موزه دادیانی در زوگدیدی



موزه این مجموعه که در کاخ دادیانی واقع است شامل کلکسیونی از دارایی های خاندان دادیانی و همچنین اکتشافات باستانی این منطقه می شود.بازدید از پارک و حیاط این مجموعه رایگان بوده اما برای ورود به کاخ و موزه باید بلیط تهیه کنید.