ده تور تفریحی برتر بالی

هنگام سفر به بالی، علاوه بر امکانات تور بالی می توانید از تورهای جانبی دیگری که در این جزیره برگزار می شود نیز لذت برده و استفاده کنید. جاذبه های گردشگری بالی خوشبختانه انقدر زیادند که می توان بارها به بالی سفر کرد و هر دفعه از تعدادی از آنها لذت برد. همین نکته هم موجب هیجان انگیز تر شدن سفر به بالی برای توریست ها و گردشگران می شود.این هیجان و تفریحات بخصوص در تور نوروز بالی می تواند برای توریست های ایرانی جالب توجه باشد.

در اینجا لیستی از بهترین تورهای جانبی شامل تورهای پر هیجان، خانوادگی و غیره را برای شما علاقه مندان آورده ایم که در زمان اقامت در بالی می توانید از آنها استفاده کنید.از تفریحات مختلف در ارتفاعات بلند بالی گرفته تا ورزش های مختلف در سواحل و رودخانه های این سرزمین:

- Taman Ayun, Monkey Forest and Tanah Lot:

تور جنگل میمون ها بالی


این تور 6 ساعته بالی شما را به قلب طبیعت و بخشی از فرهنگ و تاریخ بالی می برد.این برنامه شامل دیدار از کاخ سلطنتی قدیم این جزیره به نام "Pura Taman Ayun" و جنگل میمون ها (Alas Kedaton Monkey Forest) و همچنین معبد زیبا و بزرگ "تاناه لوت" (Tanah Lot) که یکی از جالب ترین معبدهای بالی است. با استفاده از این تور تفریحی می توانید هم از دو جاذبه تاریخی بالی و هم از یکی از جنگل های زیبای این جزیره بازدید کرده و از نزدیک میمون ها را ببینید و حتی از مسئولین تور بخواهید که از شما عکس های یادگاری کنار این حیوانات بگیرند.

پس از رزرو، در روزی که قرار است به این تور بروید شما را از هتل محل اقامت تان در بالی سوار می کنند و سپس برنامه این تور شروع می شود: در ابتدا شما را به مجموعه تاریخی " Pura Taman Ayun" می برند که معماری بسیار زیبایی دارد و پر از گنبدهای جالب و محوطه ای است که اطراف آن نهرهای آب و باغ های سرسبز است. پس از این مکان، شما را به جنگل میمون ها می برند که می توانید این حیوانات بازیگوش و دوست داشتنی را از نزدیک ببینید. آخرین مکان این تور هم "معبد لوط بالی" است که یکی از عجایب معماری این سرزمین و معبدهایی است که بسیار مورد احترام مردم محلی بوده و بر روی یک صخره بزرگ در کنار دریا ساخته شده.

اگر اهل طبیعت گردی و دیدن آثار باستانی و تاریخی هستید، این تور تفریحی را از دست ندهید.

محل تور: معبد Tanah Lot ، جنگل میمون ها و مجموعه Taman Ayun

مدت زمان: 6 ساعت



- Highlights of Bali Full-Day Tour :

تور هایلایت بالی


مدت زمان این تور کمی طولانی تر است ولی در عوض یکی از تورهای هیجان انگیز بالی است. در این برنامه شما را به ارتفاعات بالی از جمله کوه معروف "باتور" می برند که طبیعت اطراف آن بسیار زیباست و معمولا عکس های زیبایی از آن گرفته می شود. در روی بسیاری از کارت پستال های بالی، طرح این کوه چاپ شده است. همین هم اهمیت آنرا نشان می دهد. در یک طرف کوهپایه های این کوه دریاچه ای وجود دارد که زیبایی طبیعت این منطقه را دو چندان می کند. در طول مسیر از کنار روستاهای منطقه "کینتامانی" (مانند روستای معروف Blahbatuh و یا روستای Sri Batu ) و مزارع سرسبز برنج هم می گذرید. همچنین در این برنامه امکان دیدن یکی از موزه های مردم شناسی بالی (Archaeological Museum) را هم دارید.

راهنمای این برنامه کاملا مسلط به زبان انگلیسی هستند. ضمنا شرکت در این تور برای افراد 11 سال به بالاست. این برنامه را به افرادی که علاقه مند به گردش در طبیعت و کوهنوردی و قدم زدن در جنگل و دیدان زندگی مردم روستاها هستند، توصیه می کنیم. 

محل تور: کوه باتور در کینتامانی  (Mount Batur, Kintamani (

مدت زمان: 9 ساعت



- Ubud, Kintamani and Barong Dance :

 منطقه Ubud  در بالی


این تور هم محل آن اطراف کوه باتور و منطقه کینتامانی (Kintamani) در بالی است. اما تفاوت هایی با تور قبلی دارد. در این برنامه تفریحی، دیدار از مکان های منطقه Ubud را خواهید داشت که در آن اجرای موسیقی محلی بالی هم انجام می شود. یکی از توقف ها در مدت اجرای این برنامه در روستای Batubulan است که مجسمه ها و تندیس های تاریخی آن معروف است. در همانجا می توانید اجرای زیبای موسیقی محلی هنرمندان این منطقه را که لباس های سنتی بر تن دارند و با استفاده از سازهای سنتی شان، اجرا می کنند از نزدیک ببینید و لذت ببرید. در این برنامه می توانید از "معبد گواگاجا بالی" نیز دیدن کنید که در فهرست بناهای فرهنگی تاریخی سازمان "یونسکو" قرار دارد. در آخرین مرحله این تور از یکی از مراکز دیگر فرهنگی ناحیه Ubud دیدن می کنید که در آن آثار فرهنگی و هنری این منطقه وجود دارد.

محل تور:  کوه باتور در کینتامانی  (Mount Batur, Kintamani (

مدت زمان: 8 ساعت



- Whitewater Rafting at Ayung River :

تور قایق سواری در رودخانه وحشی بالی


برنامه این تور شامل قایق سواری بر روی یکی از رودخانه های خروشان بالی است. این نوع قایق سواری (که در ایران به آن "رودخانه وحشی" هم گفته می شود) یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات و سرگرمی های مخصوص جوانان است. محل اجرای آن بر روی رودخانه "آیونگ" (Ayung river) است.

پس از اینکه صبح شما را از هتل به محل اجرای آن می برند، به شما کلاه ایمنی و جلیقه نجات می دهند و سپس مدتی آموزش های اولیه به شما داده می شود تا بتوانید براحتی در طول مسیر پارو بزنید و قایق بادی را بر روی رودخانه نا آرامی که موج های شدیدی دارد، هدایت کنید. به این ورزش که یکی از محبوب ترین نوع قایق رانی است، Rafting می گویند و افرادی که طالب هیجان هستند، معمولا از چنین ورزشهایی استقبال می کنند. در پایان این ورزش هیجان انگیز و فرح بخش، شما را به رستورانی می برند که منظره و دکورهای بسیار زیبایی داشته و غذاهای لذیذ محلی به مشتریان و توریست ها می دهد و به این ترتیب خستگی هم از تن تان در می آید.

شرکت در این برنامه را به کلیه جوانانی که با تور بالی سفر می کنند، توصیه می کنیم.

محل تور: Ayung River, Ubud

مدت زمان: 5 ساعت



- Sunset Dinner Cruise :

تور sunset dinner بالی


این برنامه تفریحی یکی از بهترین برنامه های تفریحی است که هنگام اقامت در بالی می توانید در آن شرکت کنید. به خصوص زوج های جوانی که برای ماه عسل و یا آنهایی که به همراه فرزندانشان سفر کرده اند، می توانند لذت زیادی ببرند. در این سفر کوتاه دریایی سوار کشتی کروز " Bali Hai Cruise" می شوید و برای چند ساعت بر روی آب خواهید بود و از دیدن تماشای مناظر زیبای دریا و سواحل بالی لذت خواهید برد.

در ابتدا از هتل های محل اقامت مسافرین را سوار و به بندرگاه Benoa می برند. هنگام ورود مسافرین، خدمه ضمن احترام و خوش آمد گویی به آنها شاخه گلی زیبا به همراه یک نوشیدنی لذیذ می دهند. دیدن امواج دریا، مناظر زیبای آسمان از جمله منظره زیبای غروب خورشید در بالی (که در نوع خود بی نظیر است) و اجرای چند نمایش جالب و همچنین موسیقی زنده پس از شام همه موجب به جا ماندن یک سفر به یاد ماندنی و بسیار جذاب و رومانتیک خواهد شد. شام شامل چندین نوع غذاهای سرد و گرم بسیار خوشمزه است. به زوج های جوان توصیه می کنیم که این تور را از دست ندهند.

محل تور: Bali Hai Cruises, Benoa

مدت زمان: 3 ساعت



- Private East Coast Tour :

تور سواحل شرقی بالی


برنامه این تور همانطور که از اسمش پیداست، دیدار از سواحل شرقی بالی و برخی از نقاط دیدنی آن است. شامل دیدار از مناظر زیبای طبیعی و سپس دیدن معبد "بساکیه" (Besakih temple) . این برنامه با توقف کوتاه و دیدن درختان میوه بزرگ و مزارع سرسبز کاشت محصولات مختلف از جمله قهوه معروف این منطقه، در منطقه "آلام گیری" (Alam Giri) شروع شده و سپس بعد از مدتی شما را به معبد "بساکیه" که یکی از مهم ترین معبدهای این سرزمین و به نوعی مادر معبدهای بالی است، می برند. سرانجام پس از صرف نهار هم به روستایی به نام " Tenganan " می روید که یکی از مکان های تاریخی بالی است و گفته می شود اولین ساکنان بالی هزاران سال پیش در این منطقه زندگی و سکونت کرده اند. در طول این مسیر از کنار گیاهان و گلهای زیبای سرسبز عبور خواهید کرد و طبیعت فراموش نشدنی و به یاد ماندنی این بخش از بالی را از نزدیک خواهید دید.

محل تور: Karangasem, East Bali

مدت زمان: 9 ساعت



- Dolphin Cruise :

تور دلفین های بالی


این تور شامل برنامه حرکت با کشتی تند کروز بوده و بسیار هیجان انگیز است. این برنامه هم از بندرگاه Benoa شروع شده و پس از ورود به این کشتی تندرو و کوچک کروز، با خوراکی ها نوشیدنی هایی مانند آبمیوه، شیرینی جات، چای و یا قهوه از شما پذیرایی می کنند. سپس بعد از حرکت این کشتی با سرعت، هیجان این سفر دریای شروع شده و تا جایی در اقیانوس پیش می روید که دلفین های بالی را بتوانید از نزدیک ببینید. دیدن حرکت گروهی دلفین های این منطقه از نزدیک و هماهنگی های آنها با هم و حتی شنیدن صدای آنها با استفاده از دستگاه sound transmitte کشتی، همه و همه باعث می شوند که برای مدت زمانی در حدود دو ساعت هیجان و لذت خاصی را بر روی آبهای بالی تجربه کنید.

این تور هم یکی از برنامه های تورهای هیجان انگیز بالی با مدت زمان نسبتا کم و مختصر است.

محل تور: Bali Hai Cruises, Benoa

زمان تور: 2 ساعت



- Lembongan Island Leisure Day Trip :

تور جزیره


این هم یکی از تورهای پرطرفداری است که بسیاری از جوانانی که در سالهای گذشته با تور بالی سفر کرده اند از آن استقبال کرده اند. محل برگزاری این برنامه ها در جزیره "لمبونگان" است. در ابتدا شما را از هتل سوار کرده و به سواحل جنوبی بالی می برند. آنجا با استفاده از قایق های تندرو که به آن catamaran می گویند، شما و سایر کسانی که برای این تور هیجان انگیز ثبت نام کرده اند را به جزیره "لمبوگنان" واقع در جنوب شرقی بالی، می برند و در آنجا می توانید در ابتدا در صورت تمایل به بوفه رفته و نوشیدنی، غذا یا خوراک سبکی صرف کرده و سپس از هر یک از تفریحات سرگرم کننده هیجان انگیز مانند ورزش های آبی مانند سوار شدن به قایق های پارویی یک یا دو نفره معروف به Kayak ، و یا Banana استفاده کنند.

 در ورزش آبی Banana ،  قایق های موزی شکل که افراد به صورت چند نفره بر روی آن سوار می شوند و به قایق موتور داری که جلو حرکت می کند متصل است و این قایق با سرعت زیاد می رود و افرادی که بر روی قایق موزی شکل عقب نشسته اند، با حرکت سریع آن بر روی امواج دریا، لذت و هیجان بی نظیری را تجربه می کنند. به هر کدام از افرادی که در banana شرکت می کنند، یک جلییقه نجات داده می شود.

همچنین امکان رفتن به غواصی در اعماق آب های دریا هم وجود دارد. لباس های غواصی جالبی به شما داده می شود و می توانید براحتی به کف اقیانوس رفته و دنیای زیر آب را از نزدیک و بطور مستقیم ببینید.

این تور برای افراد 8 سال ببالا بوده و شامل صبحانه و نهار می باشد.

محل تور: Lembongan Island

زمان تور: 8 ساعت



- Quad or Buggy and Canyon Tubing :

تور کواد سواری در بالی


این برنامه شامل دو بخش است یکی گردش با وسایل نقلیه ای مانند "کواد" (Quad) یا "باگی" (Buggu) است و دیگری تیوب سواری در رودخانه. محل اجرای آنها در جنگل های "پایانگان" (Payangan) است. برای شرکت در این برنامه باید تعداد افراد شرکت کننده زوج و حداقل دو نفر باشند. در بخش اول شما و یک نفر همراه، سوار خودروهای کوچکی می شوید که با کمک آن می توانید براحتی در جنگل و در مسیرهای مشخص برانید و لذت ببرید. البته بین "باگی" و "کواد" فرق کوچکی هست و آن اینکه کواد هیجان بیشتری دارد و شباهت بیشتری به یک موتور دارد. خلاصه هنگام سوار شدن بر روی آن، انگار بر روی یک موتور سیکلت چهارچرخ نشسته اید و با قدرت در جنگل و بر روی تپه ها می رانید. رانندگی با باگی هم هیجان انگیز است ولی بجای سقف، دارای میله های محافظ است و معمولا جوان تر ها "کواد" را انتخاب می کنند – که هیجان انگیز تر است – و افراد سن و سال بالاتر "باگی". ضمنا در برخی کشورها به "کواد" ، "ATV" نیزمی گویند.

برنامه دوم تیوب سواری در رودخانه  "سیاپ" (Siap) است که هر نفر بر روی یک تیوب می نشیند و سپس با شروع حرکت، همه در امتداد یک مسیر مشخص توسط امواج رودخانه هدایت می شوند و در طول مسیر هیجان و لذت بی نظیری را تجربه می کنند. این دو برنامه در مرکز بالی اجرا می شوند و از این لحاظ دسترسی به محل برگزاری آن از همه نقاط بالی، بسیار مناسب و آسان است. ضمنا این دو ورزش هیچ خطری ندارند و به افراد شرکت کننده جلیقه نجات و کلاه ایمنی داده می شود.

محل تور: Payangan, Central Bali

زمان تور: 7 ساعت



- Devdan Show :

تور دودان شو بالی


این برنامه شامل اجرای نمایش های مختلف و متنوع محلی و مدرن در کنار هم است که شامل حرکات آکروباتیک، همراه با موسیقی و افکت های نور و صدا می باشد. این اجرا و نمایش یک ساعت و نیمه، شما را به دنیای فرهنگ و هنر بالی اندونزی می برد. تمشای حرکات آکروباتیک بسیار زیبای اجرا کنندگان با لباس های محلی، جلوه های ویژه خیره کننده و جذاب به همراه اجرای موسیقی محلی، موجب جذب بسیاری از توریست های تور بالی به این نمایش شده است.

اگر به فرهنگ و هنر علاقه مندید، "دودان شو" را از دست ندهید.

محل تور: Nusa Dua

زمان تور: 90 دقیقه