معبد گوا گاجا بالی

نام گوا گاجا (Goa Gajah) به معنای "غار فیل" ممکن است کمی گمراه کننده باشد و مسافران تور بالی انتظار یک غار پر از فیل‌های عظیم‌الجثه را داشته باشند. در هر صورت معبد گوا کاجا یکی از جاذبه‌های گردشگری بالی مربوط به دوران باستان است که در روستای بدولو (Bedulu) در 6 کیولمتری شهر اوبود (Ubud) بالی قرار گرفته و بازدید از آن به مسافران تور بالی توصیه می‌شود. رفتن به اعماق این غار و بازدید از حکاکی‌های روی سنگ و فوراره‌های موجود در آن، بیشتر از یک ساعت طول نخواهد کشید.



جاذبه گردشگری بالی معبد گوا گاجا   جاذبه گردشگری بالی معبد گوا گاجا



دلیل نامگذاری گوا گاجا روی این معبد به دلیل شکل ظاهری فیل‌مانند آن است. تاریخ ساخت این معبد به قرن 11 باز می‌گردد و در آن زمانی به قصد مکانی برای عبادت و مدیتیشن ساخته شد. دمای محیط این معبد کمی سرد بوده و مجسمه‌هایی که نمایانگر نمادهای مذهب هندو هستند، درون غار گوا گاجا بالی برای بازدید توسط مسافران تور بالی دیده می‌شوند. برای وارد شدن به معبد گوا گاجا بالی، مانند معبد اولوواتو بالی، مسافران تور بالی باید سارنگ (Sarong) و ساش (Sash) و لباسی مناسب برای بازدید از یک مکان مذهبی بپوشند. سارنگ نام یک دامن سنتی بالی و ساش نیز کمربندی پارچه‌ای برای نگاه داشتن دامن می‌باشد. هم مردان و هم زنان باید این لباس را پوشیده و اگر در اختیار ندارید می‌توانید در مسیر ورود به معبد، آنها را خریداری نمائید.



جاذبه گردشگری بالی معبد گوا گاجا   جاذبه گردشگری بالی معبد گوا گاجا



معبد گوا گاجا بالی هرساله تعداد زیادی گردشگر به خود جذب می‌کند. گردشگران و مسافران تور بالی پس از بازدید از مکان مذهبی و عرفانی، از جو حاکم در این منطقه تعریف کرده و طبق عقیده‌ی آنها، این معبد با هر معبد دیگری در بالی دارای تفاوت‌هایی‌ست. اگر به پای صحبت بومیان این منطقه بنشینید، آنها از افسانه‌های موجود در این معبد برای شما داستان‌های می‌گویند.

امروزه از غار گوا گاجا بالی بعنوان یک بنای باستانی یاد شده و مورد بازدید عموم و مسافران تور بالی قرار می‌گیرد. معبد هندو، کاوش‌های باستانی و آبتنی در چشمه‌های موجود در غار گوا گاجا که به عقیده ساکنان اوبود، آب مقدس است، از فعالیت‌هاییست که در این معبد صورت می‌گیرد. دو رود در دو طرف معبد گوا گاجای بالی در جریان است. می‌توانید با استفاده از تور بالی و بازدید از این غار شگف‌انگیز، سفری به گذشته بالی داشته باشند.