بازار مرکزی کوالالامپور

کوالالامپور، پایتخت مالزی دارای آسمان خراش های زیبا، معماری استعماری، افراد محلی جذاب و تعداد بیشماری از جاذبه های توریستی طبیعی است. گردشگری یک کانون اصلی در کوالالامپور می باشد و به همین دلیل، جاذبه های بسیار متنوعی را برای بازدید کنندگان تور مالزی ارائه می کند. معابد و مساجد بسیار که منعکس کننده تفاوت مردم شهر میباشند، آسمان خراش های دیدنی مانند برجهای دوقلوی پتروناس ، بازارهای محلی و غذاهای خیابانی و هر چیز دیگری که می توانید تصور کنید. از جمله جاذبه های گردشگری جذاب کوالالامپور میتوان به مراکز خرید مدرن و سنتی شهر مخصوصا در منطقه KLCC اشاره کرد که تعداد زیادی از بازارها در آن قرار دارند. یکی از قدیمی ترین و در عین حال پرطرفدارترین مراکز خرید کوالالامپور بازار مرکزی می باشد که با تلفیق بازار سنتی و مدرن هر روزه گردشگران بسیاری در تور کوالالامپور را به خود جذب می کند.


بازار مرکزی Central Market

بازار مرکزی یکی از جاذبههای گردشگری محبوب کوالالامپور است که به نام Pasar Seni به معنای "بازارچه صنایع دستی" نیز نامیده می شود. بازار مرکزی توسط وزارت میراث ملی به عنوان یک آثار باستانی طبقه بندی شده است؛ مشابه مرکز Covent Garden لندن یا Fisherman’s Wharf سانفرانسیسکو. این بازار 120 ساله در طی سالیان سال چندین بار برای جذب نسل های جوانتر نوسازی شده است.

بازار مرکزی کوالالامپور مرکزی برای فرهنگ، هنر و مهارت مالزی است که در قلب این شهر واقع شده. به عنوان یک ساختمان با ارزش تاریخی قابل توجه، بازار مرکزی از ابتدای راه خود به عنوان یک بازار مرطوب (محل فروش گوشت، ماهی و سایر کالاهای کشاورزی) توسط کاپیتان چینی Yap Ah Loy در سال 1888 ساخته شد و به عنوان مقصدی دلپذیر برای گردشگران تور کوالالامپور، خریداران و دوستداران هنر، مسیری طولانی را طی کرده است. امروزه، بازار مرکزی کوالالامپور مقصدیست که یک فرصت خرید منحصر به فرد را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد که در آن می توانند نه تنها یک تجربه خرده فروشی بلکه تجربه یک جلوه دیداری شگفت انگیز و قدردانی از میراث و معماری مالزی را در یک نگاه و با قدم گذاشتن به داخل درهای آن مشاهده کنند.


بازار مرکزی کوالالامپور


تحت ساختار خیره کننده هنر دکو در بازار مرکزی، بیش از 300 مغازه با صنایع دستی محلی، منسوجات، سوغات، عتیقه و انواع رستوران ها را پیدا خواهید کرد. بازار مرکزی کوالالامپور با طعم و مزه خاص مالزیایی، مکانی عالی را برای به نمایش گذاشتن فرهنگ و ارزش های میراث واقعی کشور در خود جلب می کند که هم محلی ها و هم گردشگران خارجی تور مالزی را به سمت خود می کشاند. در طبقه دوم این بازار چندین رستوران و فودکورت قرار دارد که غذاهای آسیایی سرو می کنند. این بازار به مناطق مختلفی تقسیم شده، غرفه های فروشندگان از نظر قومی متمایز است، هدف از این تقسیم منطقه ای این است که بازدید کنندگان تور کوالالامپور بتوانند درمورد تفاوت های فرهنگی نژادهای مختلف مالزی بگیرند.

تاکید بازار مرکزی کوالالامپور بر هنر، با تبدیل متن ضمیمه بازار به گالری های گوناگون هنری کاملا مشهود است. پشت ساختمان اصلی بازار مرکزی یک موزه هنر سه بعدی، گالری هنری و خیابان هنر بازار مرکزی قرار دارد، یک گوشه هنری متشکل از 10 استودیوی منحصر به فرد که دارای آثار هنری هیجان انگیز هنرمندان محلی می باشد. از هنر معاصر گرفته تا کاریکاتور، هنر معماری، پرتره های برتر کشور و همچنین یک کارگاه طراحی روی پارچه برای کار گردشگران تور کوالالامپور نیز وجود دارد.

ساعات کاری : هرروزه 10 صبح تا 10 شب

تلفن : 0060320310399 - 0060320315399

وب سایت :  www.centralmarket.com.my


دسترسی به بازار مرکزی کوالالامپور

بازار مرکزی سمت دیگر رودخانه Klang روبروی مجتمع Dayabumi واقع شده و در فاصله کوتاهی از خیابان پتالینگ ، در امتداد Jalan Hang Kasturi قرار دارد. بازار مرکزی از لحاظ استراتژیکی نزدیک به خطوط اصلی حمل و نقل عمومی قرار دارد و دسترسی به همه مقصد های مهم در تور کوالالامپور را آسان می کند. دسترسی به بازار مرکزی توسط قطار برای بازدیدکنندگان تور کوالالامپور بسیار راحت می باشد؛ توسط خطوط MRT و KELANA JAYA ایستگاه pasar Seni درست روبروی بازار مرکزی به راحتی قابل دسترسی است. توسط خط Ampang با 15 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مسجد جامع و توسط KTM COMMUTER از ایستگاه کوالالامپور با 5دقیقه پیاده روی به بازار مرکزی خواهید رسید. همچنین خطوط اتوبوس بسیاری نیز در اطراف بازار مرکزی وجود دارد تا گردشگران تور کوالالامپور را به هر قسمت از شهر برسانند.

آدرس : No. 10, 1st-3rd floor, Jalan Hang Kasturi


داخل بازار مرکزی کوالالامپور


جشن های فرهنگی بازار مرکزی

 بازار مرکزی میزبان انواع فروشنده هایی است که بهترین محصولات خود را در جشنواره های رنگارنگ و هیجان انگیز سالانه کشور مانند عید فطر Hari Raya، سال نو چینی و Deepavali به گردشگران تور کوالالامپور ارائه می دهند. به عنوان مثال، در طول جشنواره عید فطر فروشندگان مجموعه ای از کیک های شیرین و غذاهای خوشمزه را به فروش می رسانند؛ در Deepavali ، این بازار مجموعه های رنگارنگ از ساری ها و سایر کالاهای هندی را به نمایش می گذارد ، در حالی که سال نو چینی این بازار را پر از نشان ها و همچنین لباس های سنتی چینی برای فروش می کند. برای بقیه سال ، بازار مرکزی با میزبانی نمایشگاه های هنری از هنرهای معاصر محلی پشتیبانی می کند.


جاذبه های گردشگری نزدیک به بازار مرکزی

پایتخت مالزی به دلیل اجتماع چندفرهنگی خود که عمدتاً از ساکنان مالایی ، هندی و چینی تشکیل شده مشهور است. در نتیجه ، رویدادها و جشنهای پر جنب و جوش را در طول سال جشن می گیرند و بازارهای محلی و اماکن مذهبی نگاهی اجمالی به فرهنگ و سبک زندگی محلی دارند. با توجه به قرار گرفتن بازار مرکزی در مرکز شهر بسیاری از جاذبه های گردشگری کوالالامپور در فاصله کمی از آن قرار دارند. مهمترین جاذبه های توریستی که به گردشگران تور کوالالامپور توصیه میشود در یک روز با بازار مرکزی دیده شوند عبارتند از :

•         محله چینی ها Chinatown

•         معبد سین سز سی یا Sin Sze Si Ya Temple

•         موزه گالری هنر قومی Art House Gallery Museum of Ethnic Arts

•         مسجد جامع Masjid Jamek

•         معبد سری ماهاماریامان Sri Maha Mariamman Temple