برج های دو قلوی پتروناس کوالالامپور

مالزی، ترکیبی غنی از جاذبه های فرهنگی باستانی و شهرهای مدرن با مراکز خرید گسترده و بازارهای سنتی پر جنب و جوش و رنگارنگ یک سفر خاطره انگیز را برای هر مسافری با هر سلیقه ای رقم میزند. اما علاوه بر این ها، دلایل بسیاری وجود دارند که همواره تقاضای تور مالزی در بین گردشگران سراسر جهان رو به افزایش است، مانند : غذاهای خوشمزه و ارزان، سواحل و جزایر معروف و بی نظیر، جنگل های بارانی و آب و هوای معتدل و گرم در فصول سرد. کوالالامپور به عنوان پایتخت کشور، شهر اصلی گردشگری مالزی محسوب شده که قسمت اصلی آن، بخش مثلث طلایی شامل Bukit Bintang ، KLCC و Chinatown است. شهر کوالالامپور به آسمان خراش های زیبا و معماری استعماری اش شناخته شده ؛ لذت بالا رفتن از برجهای دوقلوی پتروناس و عرشه دید با ارتفاع 276 متری با کف شیشه ای در برج مناره در تور کوالالامپور از برترین جاذبه های توریستی شهر هستند.


برج های دوقلوی پتروناس Petronas Twin Towers

برج های دوقلو پتروناس با ارتفاع 452 متری در 88 طبقه مانند جواهری در کوالالامپور قرار دارند، این برج های باشکوه توسط Mahathir Mohamad در سطح جهانی طراحی شده و معماری آن بر عهده Cesar Pelli بود. تور کوالالامپور با بازدیدی نفس گیر از برج های دوقلو که زمانی بلندترین ساختمان های جهان بودند، تکمیل می شود. PETRONAS ، مخفف Petroliam Nasional Bhd ، شرکت ملی نفت مالزی است که در 17 آگوست 1974 تأسیس شد. برج های دوقلوی پتروناس نمادی از فرهنگ و پیشرفت مالزی در صحنه جهانی است و با ترکیبی از هنر محلی و نوآوری به صورت برجسته ای نشان داده شده. نقوش داخلی بازتابی از صنایع دستی محلی و الگوهای بافتنی و فولاد ضد زنگ و شیشه به زیبایی مانند الگوهای اسلامی ترکیب شده است.


برج های دو قلوی پتروناس


در برج های پتروناس 29 آسانسور پرسرعت برای جابجایی گردشگران تور کوالالامپور وجود دارد و هر طبقه از برج ها دارای 10 پله برقی نیز می باشد. پس از ورود به  ساختمان برج پتروناس، با استفاده از آسانسور تا ارتفاع 170 متری (بین طبقات 41 و 42) به پل بین دو ساختمان خواهید رسید، بلند ترین پل دو طبقه جهان که نمایی فوق العاده از شهر را به بازدیدکنندگان تور کوالالامپور میدهد؛ برای ورود به پل ها نیز باید بلیط مجزایی تهیه کنید. پس از آن با آسانسورهای دیگری حتی میتوانید تا طبقه 86 نیز بالا بروید و تمام سطح شهر را در زیر پای خود نظاره کنید. از دیگر جاذبه های گردشگری کوالالامپور که داخل خود برج های پتروناس قرار دارد موزه مدرن Petrosains  و مرکز خرید  suria KLCC  و ارکستر فیلارمونیک می باشد.

تلفن : 0060323318080

وب سایت : www.petronastwintowers.com.my/en

آدرس : Concourse Level, Lower Ground, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur


نکاتی درخصوص بازدید از برج های پتروناس در تور کوالالامپور :

1- برج های دوقلوی پتروناس تمام طول سال به جز عید فطر و عید قربان باز بوده و در طول هفته تنها روزهای دوشنبه تعطیل می باشد.

2- ساعت بازدید از برج ها 9 صبح تا 7 شب (جمعه ها 1 تا 2.5 تعطیل)  بوده و آخرین ورود گردشگران تور کوالالامپور ساعت 8.5 غروب می باشد.

3- هزینه بلیط ورودی برج های پتروناس برای افراد 13 تا 60 ساله 80 رینگت، برای کودکان 3 تا 12 سال 33 رینگت، برای افراد بالای 60 سال 42 رینگت و برای کودکان زیر دو سال رایگان می باشد.

4- کودکان زیر 12 سال باید همراه با یک بزرگتر باشند.

5- نکته قابل توجه گردشگران تور کوالالامپور این است که تمامی وسیله های همراهشان، باید از دستگاه اسکن امنیتی عبور کند و نمیتوانند چمدان و ساک همراه خود ببرند.

6- خوردن، نوشیدن، جویدن آدامس و سیگار کشیدن در طول بازدید از برج های دوقلو پتروناس ممنوع است.

7- از آنجا که بازدید از برج های پتروناس کوالالامپور یکی از اصلی ترین دلایل سفر با تور مالزی می باشد، بهتر است بلیط های خود را از قبل رزرو کنید و پاسپورت خود را به همراه داشته باشید.

8- دفتر فروش بلیط برج های پتروناس از ساعت 8:30 صبح باز می شود، برای جلوگیری از جمعیت زیاد صبح زود به بازدید بروید.

9- بلیط های فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی شود.

10- هر گروه از بازدید کنندگان تور کوالالامپور میتوانند در 45 دقیقه تا یک ساعت از برج ها دیدن کنند که 15 دقیقه آن به پل آسمان اختصاص دارد.


پل برجهای دوقلوی پتروناس کوالالامپور


تاریخچه برج های پتروناس

برنامه ریزی ساخت برج های دوقلو کوالالامپور در ژانویه سال 1992 به رهبری معمار برجسته سزار پلی به همراه چند معمار دیگر آغاز شد. حفاری تا عمق 30 متری زمین در مارس 1993 شروع شد که نیاز به بیش از 500 بار حرکت کامیون در هر شب داشت. مرحله بعدی ، بزرگترین و طولانی ترین بتن ریزی در تاریخ مالزی بود؛ 13200 متر مکعب بتن به طور مداوم طی مدت زمان 54 ساعت برای هر برج ریخته شد که در کنار 104 پایه برای هر برج رکوردی محسوب میشد. از این سطح یک دیوار نگهدارنده به طول 21 متر ساخته شد که طول محیط آن بیش از یک کیلومتر بود؛ ساخت این پوسته بتونی نیاز به دو سال زمان و حداکثر 40 کارگر شبانه روزی داشت. ساخت بنای فوقانی در آوریل 1994 پس از آزمایشات دقیق و شبیه سازی باد و بار ساختاری بر روی طرح آغاز شد و ساخت برجهای دوقلوی پتروناس سرانجام پوشیده از فولاد و شیشه در ژوئن 1996 به پایان رسید. نقشه هر دو برج یکسان است؛ یک ساختار دایره ای هشت لبه و یک اوج به شکل هرم که توسط یک قطب فولادی باریک برآمده است.


دسترسی به برج های دوقلو پتروناس

حمل و نقل عمومی در پایتخت مالزی پیشرفته و فراوان است و علاوه بر تاکسی، اتوبوس و قطار گردشگران تور کوالالامپور میتوانند توسط اجاره خودرو به راحتی به جاذبه های گردشگری دسترسی داشته باشند. برج های دوقلوی پتروناس در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارند که برای رسیدن به آن راههای مختلفی وجود دارد. اگر در قسمت مرکزی شهر ساکن هستید به راحتی با چند دقیقه پیاده روی به برج ها خواهید رسید، درغیر اینصورت ارزان ترین راه استفاده از مترو تا ایستگاه klcc می باشد. همچنین استفاده از تاکسی نیز روشی سریعتر اما با هزینه بالاتر است، رانندگان تاکسی شما را در نزدیکترین ایستگاه یعنی نزدیک به مرکز خرید Suria KLCC پیاده می کنند. از محله چینی ها یا بوکیت بینتانگ نیز می توانید با اتوبوس های ‏GOKL‏ تا برج های پتروناس به راحتی بروید و تنها حدود 2 تا 6 دلار هزینه کنید.