آشنایی با محله چینی ها در سفر با تور کوالالامپور

در قلب کوالالامپور منطقه ای وجود دارد که هرگز نمیخوابد و به مراتب بسیار رنگارنگ و شلوغتر از همسایگان بزرگش مانند KLCC  و  Bukit Bintang است. محله ی چینیها واقع در خیابان پتالینگ (Petaling) است که با اسم Chee Cheong Kai (خیابان کارخانه نشاسته) نیز شناخته میشود و این اشاره به ریشه اش یعنی تولید کننده نشاسته دارد. برای گردشگران تور مالزی بدون شک محله ی چینیها یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگردی در مالزی است چرا که عمیقا در فرهنگ، میراث و تاریخ شرق غرق شده است.


محله چینی ها در کوالالامپور


بیشتر جاذبه های گردشگری محله چینی ها برای گردشگران تور کوالالامپور که میخواهند فرهنگ سنتی و محلی مالزی را لمس کنند عالی است چرا که معابد بودایی و تائو صدها سال است که در آنجا وجود دارد؛ همچنین در این محله گالری های هنری وجود دارند که میزبان نمایشگاه های هنرمندان محلی هستند.

(Jalan Petaling street)


خیابان پتالینگ در کوالالامپور


خیابان پتالینگ (محله چینی ها) در کوالالامپور مانند Bukit Bintang است که بخش قدیمی تر کوالالامپور است. در این محله شلوغی هیچ وقت تمام شدنی نیست حتی در شب بازار اصلی آن به یک بازار پرجنب و جوش و زنده شبانه تبدیل میشود، پر از صدها غرفه که همه نوع کالایی با قیمت ارزان برای عرضه در آن وجود دارد از از لباس  و سوغات گرفته تا لوازم برقی و پارچه. به جز چیز های ارزان ، خیابان پتالینگ برای فروش محصولات تقلبی مثل کیف، ساعت و کفش از برند های معتبر مشهور است.

همچنین بعضی از گردشگران تور مالزی به خیابان پتالینگ می آیند تا از معروف ترین غذاهای خیابانی امتحان کنند که در غرفه هایی در تمام طول این خیابان وجود دارند و بیشتر این غرفه ها تا نیمه های شب یا حتی 4یا 5 صبح باز هستند. در این خیابان انواع غذاهای دریایی، چینی و مالزیایی وجود دارد.


بازار مرکزی (central market)


بازار مرکزی در محله چینی ها کوالالامپور مالزی


بازار مرکزی یکی از مشهورترین ومحبوب ترین جاذبه های توریستی کوالالامپور است و کمی بعد از خیابان پتالینگ در محله ی چینیها قرار دارد. در این بازار تعداد زیادی دست فروش هستند که محصولات دست ساز خود را در جشنواره های سالانه ارائه میکنند. بازار مرکزی به عنوان یک بنای میراث فرهنگی هم شناخته شده است چرا که بنای اصلی آن در سال 1888 ساخته شده است. فرصت خرید در اینجا برای گردشگران تور مالزی زیاد است. بیشتر فروشگاههای این مرکز خرید از غرفه های کوچک تشکیل شده اند که هر گردشگری میتواند سوغاتی های خوب و بزرگ را با قیمت پایین تهیه کند. در اطراف بازار نیز مجموعی از هنرمندان محلی هستند که محصولات هنری خود را به فروش میرسانند و بعضی از مواقع هم به رقص و اجرای موسیقی میپردازند که توجه مسافران تور مالزی را به خود جلب میکنند.

همچنین از دیگر جاذبه های گردشگری محله ی چینیها میتوان به معبد کوان تی (Kuan Ti temple)  ، معبد کوان ین (Kuan Yin temple) ، معبد سری ماهامریمان (sri mahamariamman temple)، مسجد جامع (Masjid Jamek Mosque)، کلیسای رزاری (Rosary) مقدس و نمایشگاه آنکس (Annexe) اشاره کرد.