موزه مادام توسو بانکوک

کشور تایلند در جنوب غربی آسیا قرارگرفته و به دلیل سواحل گرمسیرش شهرت فراوان دارد. پایتخت تایلند، بانکوک، نیز به مناطق طبیعی، سواحل و جنگل های خود مشهور است؛ اما جاذبه های گردشگری بانکوک شامل آثار تاریخی، بازارها، معابد و موزه ها نیز میشود. با توجه به تعدد و تنوع جاذبه های توریستی، این شهر سالانه میلیون ها گردشگر تور تایلند را به خود جذب میکند و با قیمت های مناسبی که دارد توریست های داخلی و خاجی را به سفر مجدد به این شهر ترغیب می نماید.


تاریخچه موزه های مادام توسو

مادام توسو ( madam tussaud ) با نام اصلی ماری گروشولتز در سال 1761 در فرانسه متولد شد. او در سن 17 سالگی اولین مجسمه مومی خود را ساخت و اولین نمایشگاه خود را در حدود سی سالگی برگزار کرد. او حتی در هفتاد سالگی نیز نمایشگاهی برگزار کرد که با استقبال بی نظیری مواجه شد. مادام توسو در سال 1850 فوت کرد، اما در زمان حیاتش در سال 1835 در لندن اولین موزه مادام توسو توسط خودش و پسرش دائر شد. پس از آن موزه های مومی زیادی در سرتاسر جهان برپا شد؛ در آسیا در کشورهای چین، هنگ کنگ، هند، ژاپن، سنگاپور و تایلند موزه مادام توسو قرار دارد.

با اینکه از زمان ساخت اولین موزه مادام توسو چیزی حدود 200سال میگذرد اما هنوز این موزه جزء محبوب ترین موزه هاست و دربین مهمترین جاذبه های گردشگری هر شهر قرار دارد. تا کنون 24 موزه مادام توسو در سرتاسر جهان ساخته شده است .


موزه مادام توسو بانکوک

در سال 2010 موزه مادام توسو در بانکوک با 70 مجسمه مومی راه اندازی شد تا گردشگران تور تایلند هم بتوانند از این موزه دیدن کنند. این موزه دهمین موزه مادام توسو در دنیا است و شامل 10 اتاق میشود. این اتاق ها با توجه به نوع شخصیت های موجود در موزه دسته بندی شده اند؛ از جمله شخصیت های تاریخی، رهبران تاثیرگذار، دانشمندان و هنرمندان مشهور، افسانه های ورزشی، موسیقی پاپ و راک، ستاره های بالیوود، ستاره های آسیایی و ستاره های هالیوود. مهاتما گاندی، پرنسس دایانا، باراک اوباما و ملکه الیزلبت دوم از مشهورترین اشخاصی هستند که مجسمه های آنها در قسمت چهره های تاریخی و رهبری قرار دارد. در قسمت سینما و تلویزیون مجسمه هایی از معروفترین بازیگران دنیا قرار دارد، مانند بروس لی، شاهرخ خان، اپرا ، برد پیت ، آنجلینا جولی و وین دیزل؛ که به عقیده بسیاری از بازدیدکنندگان موزه، بهترین مجسمه از نظر شباهت و رعایت جزییات "وین دیزل" است.


مجسمه وین دیزل در موزه مادام توسو بانکوک


همچنین برای گردشگران تور بانکوک که طرفدار ورزش هستند هم قسمتی درنظرگرفته شده که مجسمه هایی از بازیکنان فوتبال، بوکس و سایر رشته های ورزشی قرار دارد؛ مانند دیوید بکام، رونالدو، یائو مینگ و تایگر وودز. مشهورترین و زیباترین اتاق موزه، اتاق سلطنتی است که شامل مجسمه هایی از خانواده ی سلطنتی تایلندی میشود. بعد از بازدید از شخصیت ها وارد قسمتی میشوید که یک گالری از کار با موم وجود دارد و روند ساخت مجسمه ها را ارائه میدهد؛ در این قسمت مجسمه ای کاملا طبیعی از خود مادام توسو نیز وجود دارد. حدود 30 درصد از چهره های مومی در این موزه افراد تایلندی هستند.


جاذبه های گردشگری موزه مادام توسو

از جاذبه های گردشگری موزه مادام توسو این است که بعضی از چهره های مومی بسیار واقع گرایانه و کاملا زنده هستند و مهمترین نکته موزه مادام توسو اجازه بازدیدکنندگان برای تماس فیزیکی با مجسمه ها است؛ به جز اتاق سلطنتی. در کنار هر مجسمه تابلوهایی با نام و شرح مختصری از هر شخصیت وجود دارد، تا اگر گردشگران تور بانکوک مجسمه ای را نشناختند بتوانند اطلاعاتی راجع به آن به دست آورند.

در سرتاسر موزه فعالیت های سرگرم کننده ای وجود دارد، برای مثال بازدیدکننده ها میتوانند با پیکاسو نقاشی بکشند و در کنار انیشتین مسابقه بدهند یا با یائو مینگ بسکتبال بازی کنند. همچنین قسمت هایی وجود دارد که لباس و وسایلی برای گرفتن عکس ارائه میکنند.

در انتهای موزه قسمتی وجود دارد که جزء مهمترین جاذبه های توریستی موزه مادام توسو است، در این قسمت شما میتوانید مجسمه مومی از دست خود تهیه کنید و کمی جلو تر از آن  یک مغازه برای تهیه سوغاتی نیز وجود دارد. بازدید از موزه مادام توسو بانکوک برای مسافران تور بانکوک می تواند به مدت 1.5 تا 2 ساعت، بسته به شلوغی و طول توقف برای گرفتن عکس در هر بخش طول بکشد.


ساخت مجسمه ها

آنچه که موزه مادام توسو را از موزه های مومی دیگر در تایلند متفاوت کرده است، کیفیت ساخت و توجه به جزئیات طرح های مجموعه و تعمیر و نگهداری روزانه مجسمه هاست. برای یک هنرمند بریتانیایی بین سه تا شش ماه طول می کشد تا یک مجسمه مومی را تمام کند. بیشترین زمانی که صرف میشود برای موها است، زیرا موهای مجسمه های خانوم از موهای طبیعی انسان و به صورت کاشت تک به تک تار مو انجام میشود.


مجسمه مادام توسو در موزه مادام توسو بانکوک


آدرس و دسترسی به موزه مادام توسو

موزه مومی مادام توسو در طبقه 4 مرکز خرید سیام دیسکاوری(siam discovery)  در جاده 989 راما 1 در منطقه Pathumwan واقع شده است. برای مسافران تور تایلند راحت ترین راه برای رفتن به موزه از طریق قطار BTS Sky است که باید در ایستگاه سیام پیاده شوند ( از خطوط silom و sukhumvit ). همچنین تعداد زیادی از خطوط اتوبوس و تاکسی هم از کنار این مرکز خرید عبور میکنند. موزه مادام توسو بانکوک هرروزه از ساعت 10 صبح تا 9 غروب فعال و آخرین ورودی بازدیدکنندگان ساعت 8 عصر است.


مراکز تفریحی طراف موزه مادام توسو

گردشگران تور بانکوک که می خواهند یک روز را در مرکز شهر سپری کنند و به موزه مادام توسو هم بروند میتوانند از مناطق تفریحی اطراف موزه نیز دیدن کنند. در اطراف موزه مراکز خرید بسیاری وجود دارند که گزینه جذابی برای خانواده ها میباشد؛ از جمله زیبا ترین جاذبه های نزدیک موزه دنیای اقیانوسی است؛ دنیای اقیانوسی آکواریوم بسیار بزرگیست که بازدیدکنندگان میتوانند انواع مختلف و چشمگیری از ماهیان، خفاش، خرچنگ های غول پیکر و کوسه ها را از مشاهده کنند. از دیگر جاذبه های تفریحی اطراف موزه پارک آبی سیام، پارک بازی، سینمای 4بعدی و پارک دریایی هستند.


آژانس مسافرتی الماس نشان با سالها تجربه در برگزاری تورهای تایلند و بانکوک در خدمت شماست. اگر قصد سفر به این کشور و بازدید از بهترین جاذبه های توریستی تایلند را دارید، با ما تماس بگیرید.