پارک آبی پوکت

دومین ساحل برگزیده جهان، واقع در جنوب آسیا، جزیره پوکت ؛ در لیست بهترین دیدنی های جهان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. جزیره پوکت بزرگترین جزیره تایلند با 576 کیلومتر مربع مساحت، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سفر خانوادگی با تور تایلند میباشد. این جزیره در دریای اندامان قرار گرفته و حدود یک ساعت با هواپیما از بانکوک فاصله دارد. پوکت جزیره کوچکی از بهشت است که با سواحل ماسه ای سفید، آب های زمردی، فرهنگ غنی، هتل های لوکس، غذاهای خوشمزه و پرطرفدار و قیمت نسبتا پایین برای همه چیز، دربین برترین جاذبه های گردشگری تایلند قرار گرفته است.


پوکت


با توجه به اینکه آب و هوای تایلند به شدت متغیر و در هر منطقه با منطقه مجاور متفاوت است، اما در مجموع دمای هوا معتدل و هر زمان از سال مناسب سفر به شهرهای این کشور میباشد. آب و هوای پوکت قاره ای موسمی است و در تمام طول سال احتمال بارش باران وجود دارد. در بین شهرهای تایلند، پوکت دارای آب و هوای معتدل تری میباشد و بهترین زمان برای سفر با تور پوکت دسامبر تا مارس، زمانی که شرایط آب و هوایی ایده آل برای فعالیت های ساحلی مانند شنا و قایقرانی می‌باشد. از ماه می تا اکتبر فصل موسمی نام دارد و اگرچه قیمت هتل ها در این زمان بسیار پایین است، اما شرایط هوایی بارانی و دریا می تواند مواج و گاهی خطرناک باشد.

تور پوکت جزء بهترین تورهای تایلند است که با جاذبه های طبیعی ، فرهنگی و تاریخی خود یک سفر به یاد ماندنی را برای هر گردشگری رقم میزند. از بهترین جاذبه های گردشگری پوکت میتوان به شهر قدیمی پوکت، جزایر بکر مانند جزیره فی فی و سیمیلان ، تفریحات آبی، خلیج فنگ نگا ، باغ وحش و باغ پروانه ها، موزه بان تیلانکا، غواصی، آکواریوم ، معابد و مجسمه های بودایی و آبشار تونسای پوکت اشاره کرد. از جمله تفریحاتی که در تور تایلند به گردشگران توصیه میشود ورزش ها و تفریحات آبی متنوع در سواحل پر از امکانات این کشور است. پارکهای آبی پوکت با ارائه امکانات تفریحی مختلف برای همه سنین و سلیقه ها بخش مهمی از جاذبه های این جزیره را تشکیل میدهند.


پارک آبی اسپلش جانگل پوکت Splash Jungle Water Park

بزرگترین پارک آبی پوکت که همه نوع امکانات برای تمام رده های سنی و بسیاری از امکانات رفاهی را دارد پارک آبی اسپلش جانگل است. پارک آبی اسپلش در ساحل مای خائو MaiKhao ، با سرسره های هیجان انگیز، سواری در رودخانه، رستوران ها و محافظان حرفه ای در شمال پوکت قرار گرفته است. در این پارک آبی قسمت های نشاط آور و پرهیجان در کنار بخش های آرامش بخش و رفاهی قرار دارند و برای هر سلیقه ای مکان و تفریحی در نظر گرفته شده. گردشگران تور پوکت که به پارک آبی اسپلش جانگل میروند بدانند که ایمنی در لیست اولویت های این پارک آبی قرار دارد و علاوه بر مسئولین هر قسمت و غریق نجات ها، جلیقه های نجات نیز در بین بازدیدکنندگان توزیع میشود.

یکی از سواری های پارک آبی پوکت در یک لوله ی 335متری پر از باد که دور پارک کشیده شده و در رودخانه قرار گرفته، انجام میشود و سواری دیگر، سواری هیجان انگیز Boomerango که پرتاب تیوب با یک شیب زیاد به پایین و پس از آن سقوط آزاد معکوس تا ارتفاع 15 متری و در نهایت پرتاب در استخر است. از دیگر قسمت های این پارک استخر موج های مصنوعی، سرسره های متنوع آبی، Super Bowl ، رافتینگ خانوادگی و Aqua Spray Park هستند. در این پارک آبی امکانات متنوعی برای کودکان نیز وجود دارد مانند : آکواریوم، استخر کودکان و سرسره های با ارتفاع پایین و سرعت های مختلف.


پارک آبی اسپلش جانگل پوکت


پارک آبی اسپلش جانگل یکی از بهترین موارد تفریحی در لیست دیدنی های گردشگران تور تایلند است اما هزینه آن کمی بالاست. قیمت بلیط پارک آبی پوکت برای بزرگسالان 45.74 دلار و برای کودکان 5تا 11 سال 22.47 دلار میباشد و برای گردشگران خارجی تور پوکت هزینه بیشتری نخواهد داشت.

ساعت کاری : 10 صبح - 5،45 عصر

آدرس پارک آبی پوکت : Grand West Sands Villa Phuket, 65 Moo 4, Mai Khao

شماره تماس : 006676372111 – 006676372018

وب سایت : www.splashjungle.com


سایر پارک های آبی پوکت

علاوه بر پارک آبی پوکت، در این جزیره مراکز تفریحی آبی دیگری نیز قرار دارد که گردشگران تور پوکت میتوانند با قیمت پایین تر آنها را جایگزین پارک آبی اسپلش کنند. یکی از هیجان انگیزترین مراکز ورزش های آبی تور پوکت ، پارک دریاچه آنتم  Anthem Wakeparkاست که در قسمت مرکزی جزیره پوکت در نزدیکی روستای Cherng Talay قرار گرفته و در آن اسکی کابلی انجام میشود. همچنین در آن سرسره های آبی برای بازی کودکان نیز وجود دارد. ساعات کاری این پارک 9 صبح تا 6.5 عصر و قیمت آن برای دو ساعت اسکی 12.62دلار و برای یک روز کامل 23.66 دلار است. وب سایت مجموعه : www.anthemwakepark.com


پارک آبی دریاچه پوکت


یکی دیگر از پارک های آبی با هزینه بسیار مناسب برای کودکان، پارک آبی راوی rawai در قسمت جنوبی جزیره در ساحل راوی است. این پارک آبی شامل استخرهای کم عمق، سرسره‌های آبی کم ارتفاع، اتاق بازی خردسالان و ورزش های مناسب نوجوانان میباشد. قیمت ورودی این پارک بین 7 تا 11 دلار متغیر و ساعات کاری آن 10صبح تا 7 عصر است. وب سایت پارک : www.rawaipark.com


پارک آبی راوی پوکت


هتل های نزدیک به پارک آبی پوکت

سفر با تور پوکت یکی از سفرهاییست که به هر گردشگر علاقه مند به ساحل و ورزش های آبی توصیه میشود. اقامت در بهترین هتل های پوکت در کنار جاذبه های گردشگری این شهر میتواند برای گردشگران این شهر تجربه ی خاطره انگیزی باشد. در سال های اخیر با افزایش تعداد هتل ها و امکانات عالی توام با هزینه نسبتا پایین باعث شده تا تور پوکت در بین گردشگران خارجی طرفداران زیادی داشته باشد.

بهترین هتل های پوکت که در نزدیکی پارک آبی Splash Jungle قرار گرفته اند :

1.      Marriott's Phuket Beach Club

2.      Splash Beach Resort

3.      Coriacea Boutique Resort

4.      Renaissance Phuket Resort & Spa

5.      Phuket Airport Hotel