لذت غواصی در پارادایس، اندونزی

بیش از 13000 جزیره کشور اندونزی، هر یک با هویت خاص و متمایز خود را که این کشور را تشکیل می‌دهد. بیش از 3500 گونه حیوانات آبزی در زیردریا و دنیای زیرآب اندونزی زندگی می‌کنند و این کشور بخشی از مثلث مرجانی است، به‌طورکلی به‌عنوان زیستگاه زیستی متنوع در اقیانوس‌های جهان محسوب می‌شود. اندونزی به دلیل آب‌وهوا، آب روشن و گرم  به یکی از مقصدهای غواصی برتر جهان تبدیل‌شده است. در آغاز دسامبر، غواصی در هنگ‌کنگ برگزار شد و اندونزی در سال 2016 جایزه غواصی را به خود اختصاص داد و همچنین در مراسم گردشگری جهانی که در ابوظبی برگزار شد 12 جایزه را از آن خود کرد. به گفته دستیار معاون آسیا و اقیانوسیه توسعه گردشگری، پتانسیل گردشگری دریایی در اندونزی در سطح جهانی است. این جوایز نشان می‌دهد که اندونزی بهشت ​​برای دوستداران قایق بادبانی و گردشگری غواصی است. در سال 2016، اندونزی در جذب 1.8 میلیون بازدیدکننده، در سراسر جهان، به سواحل آن و استراحتگاه دریا موفق بوده است که این رقم گردشگر از 169 کشور است که مقصد و هدف اصلی آن‌ها جزایر راجا آمپات، لومبوک، سولاوسی، و جزیره بالی بود.

راجا آمپات

راجا آمپات مجمع‌الجزایر متشکل از 1500 جزایر کوچک اطراف چهار جزیره اصلی، Misool، Salawati، Batanta و Waigeo است. بیش از 1500 گونه ماهی در اینجا ثبت‌شده است، 600 گونه مرجان (بیش از 75 درصد از تمام گونه شناخته می‌شود)، و 699 گونه نرمتن - بیشترین تعداد ثبت‌شده در هر منطقه در جهان است. تنوع حیات دریایی در این جزیره سرسام‌آور است. برخی از مناطق ماهی‌های زیاد کوسه نیز وجود دارد. در سال 2006  با بررسی‌هایی که انجام شد، این بخش از اندونزی به خانه و محل تجمع متنوع‌ترین موجودات دریایی در جهان معرفی شد. بازدیدکنندگان می‌توانند برای غواصی، در جنوب Misool که سازگار با محیط‌زیست است، در استراحتگاهی اقامت داشته باشند. جریان‌های قوی آب‌های اطراف راجا آمپات غواصی برای مبتدیان را سخت می‌کند بنابراین غواصی در این بخش برای این افراد توصیه نمی‌شود، این ناحیه غواصی حرفه‌ای و باتجربه را می‌طلبد.

سولاوسی

جزیره سولاوسی در 6000 کیلومتری خط ساحلی خیره‌کننده، با آب گرم سرشار از زندگی دریایی است. وجود انواع زیادی از سایت‌های شیرجه در نزدیکی خط ساحلی در سولاوسی این جزیره را به یکی از مقصدهای غواصی محبوب تبدیل کرده است. این جزیره نزدیک به مرکز زلزله است، در شرق جزیره بورنئو و در غرب ملوک، و توسط آب‌های عمیق اقیانوسی احاطه‌شده است. جریان‌های قوی افزایش را از اعماق اقیانوس است. در اینجا پدیده‌ای از یک محیط مرجانی که در نوع خود زیباترین در جهان است را می‌بینید. صخره‌های مرجانی و دیوارها به‌طورکلی نزدیک به خط ساحلی این جزیره اصلی و همچنین سواحل و آبیاری، جزیره سولاوسی را به یک مقصد غواصی در تمام طول سال در ماه‌های ژوئن و اوت تبدیل کرده است.

لومبوک

سواحل جنوب لومبوک امکاناتی برای غواصی را به گردشگران در تور اندونزی ارائه می دهد که تجربه یک غواصی آرام و یا غواصی آدرنالین که با کوسه سرچکشی صورت می‌گیرد را داشته باشند. این جزیره نیز تنوع موجودات دریایی نیز به چشم می‌خورد به‌طوری‌که شما می‌توانید لاک‌پشت، کوسه‌ماهی‌ها، ده پا، مارماهی، قورباغه را مشاهده کنید. غواصی در لومبوک یک قسمت برجسته دارد که با عکاسی همراه است.

بالی

جزیره بالی که اغلب با نام مستعار جزیره خدایان شناخته شده است دارای تنوع حیات دریایی استثنایی است که از خورشید ماهی در اطراف آب‌های شفاف گرفته تا کوتوله اسب دریایی که بالی را به بهشت ​​زیردریایی برای علاقه‌مندان به غواصی بدل کرده است. در میان بسیاری از مراکز غواصی در بالی، ما شمال بالی که به‌مراتب جمعیت انبوهی از گردشگری در آن دیده می‌شود را توصیه می‌کنیم. ارائه گسترش دوره‌های غواصی در آب گرم، آب روشن با سقف صخره‌های کم‌عمق و جریان برای مبتدیان در نظر گرفته‌شده است. در بالی می‌توانید برای اقامت کلبه‌های کوچک ساحل جلو را اجاره کنید و برای گشت‌وگذار معابد محلی، آبشارها، و آتش‌فشان بازدید کنید.