روستایی اسرار آمیز در چین

همیشه در بعضی نقاط  مواردی می بینیم که باعث شگفتی و تعجب هستند، این بار در نقطه ای از چین مردمانی هستند که بسیار مرموز هستند. در روستایی به نام هواژی که دارای 240 هکتار مساحت می باشد و معنی نام این روستا به چینی یعنی غرب، مردمانی عجیب دارد که در گذشته به کشاورزی مشغول بودند و این روستا توسط دبیر سابق کمیته حزب کمونیست این روستا تاسیس شده است. مردم روستای هواژی در گذشته بسیار فقیر بودند ولی امروزه زندگی روی دیگر خود را نشان آنها داده است و آنها با بازارهای میلیارد دلاری آهن و کشتیرانی، بسیار ثروتمند شده اند.

از دو هزار نفر شهروند این روستا در چین که زندگی خود را از طریق تجارت های ذکر شده می گذرانند، امکانات خوبی در اختیارشان می باشد که زمینه های آموزشی و پزشکی رایگان، خانه‌ها و ماشین‌های لوکس و حداقل مبلغ 250 هزار دلار در حساب بانکی را شامل می شود و با این وجود یعنی فرد فقیر و بی پولی در این جا وجود ندارد و به همین دلیل هواژی به عنوان ثروتمندترین روستای چین در جهان معروف است و این سرمایه و ثروت به قدری است که در سال 2011 جشن پنجاهمین سالگرد خود را با تاسیس یک آسمان خراش با ارتفاع 328 متری را برگزار کردند.

افراد در روستا هر هفت روز هفته را کار می کنند و اجازه ندارند با افراد رسانه ای و مطبوعاتی مصاحبه داشته باشند و همچنین این روستا دارای یک شرکت صنعتی چند بخشی است که در بازار بورس است، خرید هواپیما و کشتی بپردازد. مردم روستا جز سهامداران هستند و یک پنجم از سود سالانه این شرکت پرداخت می شود.