انفجار در استانبول بار دیگر لرزه بر تن مردم انداخت

شنبه شب به تاریخ 10-12-2016 میلادی در منطقه تقسیم استانبول دو انفجار به فاصله کمی از هم رخ داد که باعث ترس مردمی که در نزدیکی ورزشگاه  ودافون ارِنا در بشیکتاش و باشگاه شبانه استانبول بودند، شد و همچنین این دو انفجار استانبول تعداد 38 کشته و 166 زخمی بر جای گذاشت. جریان از این قرار است که در ابتدا انفجار نخست در نزدیکی استادیوم فوتبال و درحالی که تماشاگران از ورزشگاه خارج می شدند بوده است که در ساعت 22:29 به وقت محلی، خودروی بمب گذاری شده با کنترل از راه دور که اتوبوس پلیس را هدف قرار داده بود در این محله منفجر می شود که بعد از آن نیز یک عامل انتحاری، شخصی که توسط پلیس شناسایی شد در پارک ماجکا، خود را در میان نیروهای پلیس منفجر می کند که به حتم با انفجار اول در ارتباط بوده است.

 بیشتر کشته شدگان و مجروحین از نیروی پلیس می باشند و همچنین با توجه به خبرهای به دست آمده از شبکه های خبری ترکیه بعتد از انفجا تیر اندازی نیز اتفاق افتاده است، وزیر ترکیه در رابطه با این حادثه تلخ ضمن ابراز تاسف بیان کرد: به اطلاع ملت مان می رسانیم که به تعداد 38 شهید به سازمان پزشکی قانونی فرستاده شده است و همچنین گفت تعداد 166 نفر که در اثر دو حمله تروریستی در شهر استانبول زخمی شده‌اند مشخص شده است که بعضی از زخمی ها از بیمارستان مرخص شدند و 17 نفر در اتاق عمل و 2 نفر در بخش مرااقبت های ویژه می باشند. جالب است بدانید که شورای عالی رادیو تلویزیون ترکیه با پخش خبر انجار در استانبول مخالف بوده است و پخش آن را ممنوع کرده.

در تصاویر زیر اتفاقات بعد از این حادثه تروریستی را می بینید که چگونه بار دیگر استانبول مود آسیب و خرابی قرار می گیرد. ما برای بازماندگان این حادثه، تسلی روح و آرامش را آرزو داریم.