برج العرب دبی

دبی ، پایتخت گردشگری امارات متحده عربی و بزرگترین شهر آن، بیش از 90درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است. از اواسط قرن بیستم دبی شروع به گسترش برنامه های ساخت و ساز، صنعت، حمل و نقل و گردشگری کرد. ذخایر نفتی دبی از یک بیستم همسایگان ابوظبی کمتر بود اما درآمد نفتی در کنار دارایی های تجاری باعث شد تا دبی یک شهر بسیار موفق شود. با توجه به نزدیکی دبی به ایران و قرار گرفتن در خلیج فارس، همواره میزبان گردشگران ایرانی تور دبی است که دارای جاذبه های توریستی بسیاری است؛ از برج های عظیم و بسیار لوکس گرفته تا مراکز خرید و تفریحات آبی و صحرایی.

هتل برج العرب Burj Al Arab Jumeirah با مهمان نوازی غیر قابل قیاس، غذاخوری مجلل و خدمات بدون عیب و نقص سطح رفاه و زیبایی را بسیار ارتقاء داده و به یکی از منحصر به فردترین هتل های دنیا تبدیل شده که سالانه میزبان اغلب مسافران تور دبی است. البته در کنار همه ی این توصیفات، برج العرب لقب گرانترین هتل دنیا را نیز به خود اختصاص داده؛ طلاکاری برخی از قسمت های هتل، استراحتگاههای برنده جایزه و پیشخدمتهای شخصی تنها قسمتی از خدمات به یاد ماندنی هتل است.


برج العرب دبی


ساختار هتل برج العرب دبی

در سال 1999، هتل بزرگ و بسیار لوکس برج العرب توسط معمار بریتانیایی Tom Wright در جزیره ای مصنوعی در فاصله 280متری از ساحل جمیرا ساخته و توسط یک پل اختصاصی به ساحل متصل شد. ظاهر هتل به شکل یک بادبان است و در رده پنجم هتلهای بلند جهان قرار دارد؛ ارتفاع برج 321متر و ارتفاع بالاترین طبقه آن به 197.5 متر میرسد. (39% از ارتفاع کل برج بدون استفاده است) هتل برج العرب یکی از برجسته ترین جاذبه های توریستی دبی است که در میان پنج هتل برتر جهان قرار دارد. این هتل را «تنها هتل ۷ ستاره جهان» می نامند که با امکانات بینظیر، خود را به مقصد بسیاری از گردشگران تور دبی تبدیل کرده است. 

هتل برج العرب با وجود اندازه اش، تنها دارای 28 طبقه دوبل (56طبقه) است که 202 سوئیت در این طبقات جای گرفته اند. کوچکترین سوئیت 169 متر مربع و بزرگترین آن 780 متر مربع مساحت دارد. سوئیت ها شامل 142 سوئیت یک خوابه لوکس، 28 سوئیت دو خوابه لوکس، 18 سوئیت پانورامیک، 4 کلاب سوئیت، 6 سوئیت دیپلماتیک، 2 سوئیت ریاست جمهوری و 2 سوئیت سلطنتی میشوند. سوئیت سلطنتی 780متر مربعی دارای سالن آرایش مجلل، کتابخانه نفیس و اتاق سینما، همراه با دو حمام اصلی، هر کدام با امکانات و جکوزی است.

این هتل دارای 18 آسانسور و 7 طبقه در زیردریا است. در نزدیکی سقف در ارتفاع 210 متری یک باند فرود هلیکوپتر قرار دارد که در سال 2005 به طور موقت به زمین تنیس تبدیل شده بود.1790 متر مربع از ورقه های طلای 24عیار برای تزیینات داخلی هتل استفاده شده. برج العرب دارای 5 استخر است که شامل 2استخر روباز و 2استخر داخلی و یک استخر کودک میباشد. تراسی که در هتل قرار دارد دارای یک رستوران، استخر روباز و خدمات لوکس فراوان است. سه آکواریوم در هتل برج العرب وجود دارند که در لابی اصلی هتل و رستوران المهارا واقع شده اند و حدود 50 نوع ماهی در مخازن آنها نگهداری می شوند.


تنیس فدرر در برج العرب دبی سال 2005


قیمت ها در هتل برج العرب

قطعا هزینه ی اقامت در گران ترین و لوکسترین هتل دنیا بسیار بالا است ؛ قیمت اقامت در کوچکترین سوئیت از هزار دلار در هر شب شروع میشود و تا 24 هزار دلار برای سوئیت های سلطنتی افزایش میابد. با اینکه این عدد بسیار بزرگی برای اقامت در یک هتل است اما از نظر بعضی از گردشگران تور دبی که در این هتل اقامت داشتند، با توجه به امکانات و شرایط هتل رقم بسیار مناسبی است. در رستوران های این هتل هر وعده غذایی به طور میانگین بین 400 تا 500 دلار هزینه دارد، البته در بار Skyview که در تراس این برج قرار دارد میانگین هزینه صرف یک چای حدود 500 دلار است!!!


سوییت لوکس در برج العرب


امکانات سوئیت های هتل برج العرب :

·        تهویه مطبوع - اتاق برای سیگاری ها

·        قهوه ساز - اجاق مایکروویو

·        خدمات روزانه خدمتکار

·        مینی بار - یخچال

·        تلفن - پست صوتی – روزنامه – اینترنت رایگان

·        تلویزیون کابلی / ماهواره ای - DVD / VCR

·        جکوزی (در برخی سوئیت ها)


امکانات عمومی هتل برج العرب :

·        پرستار کودک

·        آرایشگاه و آرایشگر اختصاصی

·        اجاره ماشین های لوکس

·        باشگاه

·        فروشگاه هدیه

·        خشکشویی

·        ماساژ اختصاصی


تفریحات نزدیک هتل برج العرب :

·        ساحل اختصاصی - ماهیگیری

·        قایقرانی - غواصی

·        دوچرخه سواری

·        زمین گلف - اسکواش - بیلیارد

·        اسب سواری

·        مراکز خرید

·        اسکی روی آب


از جمله جاذبه های توریستی دبی که در نزدیکی برج العرب قرار دارد پارک آبی وایلد وادی دبی (WILD WADI WATERPARK) است که تنها با 5 دقیقه پیاده روی از برج میتوان به آن رسید. همچنین مهمانان برج العرب برای بازدید از شهر و گشت و گذار میتوانند از طریق تورهای هتل اقدام کنند، که شامل موارد زیر میشود؛

·        Safari در صحرا

·        تماشای پرندگان

·        گشت و گذار در شهر

·        بازدید از موزه ها

·        دهکده باستانی

·        بازار سنتی طلا

·        گالری های هنری


رستوران های هتل برج العرب دبی

رستوران های دبی از همه نظر تنوع زیاد و کیفیت بسیار بالایی دارند، در هتل های لوکس این شهر نیز رستوران هایی وجود دارند که جزء بهترین رستوران ها در جهان به شمار میروند. در این رستورانها انواع غذاهای سنتی عربی، آسیایی و غربی وجود دارند که با مواد اولیه تهیه شده از سرتاسر جهان آماده میشوند و باعث جذب گردشگر تور دبی از هر نقطه از جهان میشوند. در هتل برج العرب 9 رستوران و 2 بار وجود دارد، که شش تا از این رستوران ها برنده جایزه شده اند.

1.     رستوران طلاکوب Gold on 27 در طبقه 27


رستوران طلاکوب برج العرب دبی


2.     رستوران فرانسوی Al Muntaha در طبقه 27

3.     رستوران آسیای شرقی Junsui در طبقه همکف

4.     رستوران عربی Al Iwan درطبقه اول

5.     رستوران آسیایی-آمریکایی Scape در تراس برج العرب

6.     رستوران دریایی Nathan Outlaw در Al Mahara در طبقه اول

7.     رستوران اروپایی Bab Al Yam در طبقه همکف

8.     رستوران ژاپنی Summersalt در ساحل جلوی برج العرب

9.     رستوران بین المللی Sahn Eddar در طبقه اول


از جایزه های اخیری که هتل برج العرب کسب کرده:

·        Forbes Travel Guide 2018  Five-Star Award

·        World Travel Awards 2018  UAE’s Leading Hotel

·        The Telegraph's ULTRA Awards 2018  Best Hotel in the World

·        The Telegraph's ULTRA Awards 2018  Best Hotel in the Middle East

·        Forbes Travel Guide Star Awards  2019top luxury rankings


اطلاعات هتل برج العرب دبی:

وب سایت : www.jumeirah.com/burjalarab

ایمیل : [email protected]

تلفن : +971 4 301 7777

آدرس : PO Box 74147, Dubai, UAE

آدرس اینستاگرام : www.instagram.com/burjalarab/