برج خلیفه دبی

شهر دبی در کمتر از سی سال به یک منطقه توریستی جهانی تبدیل شده و برعکس تصورات عموم مردم این موفقیت بر پایه ذخایر نفتی نبوده و از نبوغ و ابتکار عمل انسانی نشات میگیرد. کمپانی Emaar یک شرکت سهامی عام توسعه املاک و مستغلات واقع درامارات متحده عربی است که پروژه های متنوع و بزرگی از جمله برج خلیفه دبی را بر عهده داشته و نقش به سزایی در پیشرفت این شهر ایفا میکند. علاوه بر برج خلیفه ، برج العرب دبی ، مراکز خرید مدرن و مجهز، پارک های آبی و تفریحی بینظیر و هتلهایی لوکس با امکانات عالی از سایر جاذبه های گردشگری دبی هستند که در دهه های اخیر باعث جذب گردشگران بسیاری شده اند. تور دبی در مقایسه با سایر تورهای آسیایی لوکس و به طبع گرانتر خواهد بود، اما پس از بازدید از جاذبه های گردشگری قطعا به نتیجه مثبتی در خصوص سفر مجدد به این شهر خواهید رسید.


برج خلیفه دبی  Burj Khalifa

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع 828متر، نمونه ای بی سابقه از همکاری های بین المللی و شاهکارغیرقابل مقایسه مهندسی است. این برج عظیم شامل دفاتر اداری، فروشگاه های خرده فروشی، بیش از هزار آپارتمان مسکونی و هتل لوکس و مجلل آرمانی می باشد که در فضایی سبز(معروف به پارک) با نورپردازی عالی در شب احاطه شده است. این پارک 11هکتاری شامل یک تفرجگاه اطراف دریاچه، ناهار خوری فضای باز، محوطه بازی، فواره های زیبا و موارد دیگر می باشد. این برج همچنین دارای امکانات تفریحی برای گردشگران تور دبی از جمله استخرهای شنا، سالن های اختصاصی، مراکز بهداشت و درمان و رستوران هایی بی نظیر می باشد. 54 آسانسور با سرعت حداکثر 60 کیلومتر در ساعت با حدود دو دقیقه زمان به بالاترین بخش خواهند رسید. بلندترین رستوران جهان، رستوران اتمسفر در طبقه 122 برج خلیفه قرار دارد که گردشگران تور دبی می توانند در ارتفاع 441 متری انواع غذاهای بین المللی را امتحان کنند.

برج خلیفه در زمان ساخت به عنوان برج دبی شناخته می شد و به افتخار رئیس جمهور امارات، شیخ خلیفه بن زاید النهیان به نام برج خلیفه نامگذاری شد. ساخت و ساز برج خلیفه در سال 2004 آغاز و به طور رسمی در ژانویه 2010 افتتاح شد اما در آن زمان فضای داخلی کامل نبود. تا زمان تکمیل برج خلیفه، برج تایپه 101 در تایوان با بیش از 500 متر ارتفاع ، بلندترین برج دنیا محسوب می شد. طراحی کلی برج با الهام از هندسه یک گل بیابانی منطقه ای و کمک از معماری اسلامی ساخته شده است. برج خلیفه با ترکیب فناوری های برجسته و تأثیرات فرهنگی، نماد جهانی برای مراکز شهری آینده و حرکت به سمت ناطق مسکونی کم حجم می باشد. روکش بیرونی ساختمان از آلومینیوم ها و پنلهایی از جنس استیل ساخته شده تا دربرابر درجه حرارت شدید هوای شهر دبی در تابستان استقامت داشته باشد. همچنین برج خلیفه شامل امکانات پیشرفته ای در سیستم های آتش نشانی و ایمنی می باشد.


برج خلیفه دبی


دسترسی به برج خلیفه در تور دبی به راحتی توسط تاکسی یا مترو (ایستگاه برج خلیفه یا دبی مال) به انجام میشود. ساعات بازدید از برج خلیفه از 8.5 صبح تا 11 شب و آخرین ورود تا 10 شب می باشد.

شماره تماس : 0097148888888

وب سایت : www.burjkhalifa.ae/en

آدرس :  1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Dubai - United Arab Emirates


رکوردهای برج خلیفه دبی

با ارتفاع بیش از 828متری (2716.5 فوت) و بیش از 160 طبقه، برج خلیفه لقب های زیر را دریافت کرده است:

•        بلندترین ساختمان جهان (بدون اندازه آنتن و تجهیزات فنی)

•        بلندترین ساختار آزاد جهان

•        بیشترین تعداد طبقات در جهان

•        بلندترین طبقه قابل استفاده در جهان

•        بلندارین سکوی دید فضای آزاد دنیا

•        طولانی ترین مسافت و بلندترین آسانسور جهان


سکوهای دید برج خلیفه :


سکوی دید برج خلیفه دبی


زمان بازدید از عرشه مشاهده برج خلیفه در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه بین 8 صبح تا 10 شب و جمعه و شنبه بین 5.5 صبح تا 10 شب می باشد. بهتر است بلیط بازدید از عرشه های برج خلیفه در تور دبی را برای حدود 90 دقیقه پیش از زمان مورد نظر در بالای برج رزرو کنید.

- طبقه 124 که میتوانید از طریق سریع ترین آسانسورهای جهان با سرعت 10متر در ثانیه به عرشه دید فضای باز برسید و با تلسکوپ های avant-garde به دنیای پایین نگاه کنید.

- طبقه 125 که در ارتفاع 456 متری قرار دارد و میتوانید از هیجان قدم زدن برروی کف شیشه ای لذت ببرید.

- طبقه 148 درارتفاع 555 متری که بالاترین سکوی دید فضای آزاد در جهان است.


نکاتی برای بازدید از برج خلیفه در تور دبی

1- در بالاترین نقطه برج خلیفه ، دما نزدیک به 15 درجه سانتیگراد پایین تر از "سطح زمین" است.

2- برای رزرو هتلها یا رستوران های برج خلیفه و حتی خرید بلیط عرشه مشاهده بهتر است از یک ماه قبل اقدام کنید.

3- قیمت ها با توجه به ساعت، میزان تقاضا و فصل ممکن است متفاوت باشد؛ اما در مجموع با توجه به امکانات هزینه بالایی دارد.

4- قیمت بلیط بازدید از برج خلیفه برای طبقات مختلفی که مورد نظرتان است متفاوت بوده و ممکن است در زمان مورد نظر شما تخفیف هایی برای خرید آنلاین نیز وجود داشته باشد.

5- راهنماهایی برای کمک به بازدیدکنندگان در تور دبی در قسمت های مختلف برج حضور دارند.

6- برای شناسایی ساختمان های اطراف و نقاط دیدنی اطراف برج خلیفه از تلسکوپ هایی که درعرشه های دید هستند استفاده کنید.

7- برای گرفتن عکسهای بهتر توصیه می شود درست قبل از غروب خورشید به بازدید از برج خلیفه بروند.

8- طلوع خورشید نیز می تواند زمان مناسبی برای گرفتن عکس ولذت بردن از صبحانه درارتفاع بیش از450 متری باشد، که تنها در روزهای جمعه و شنبه درساعات 5.5 تا هشت امکان پذیر میباشد.

9- درصورتی که می خواهید ازجمعیت زیاد گردشگران در زمان سفر با تور دبی و بازدید از جاذبه ها دوری کنید، در روزهای غیر تعطیل و ساعات اواخر صبح یا اوایل عصر از برج خلیفه دیدن کنید.

10- هزینه بازدید از سکوهای مشاهده برج خلیفه درطبقات 124 و 125 (همراه صبحانه) از 140 درهم شروع وهزینه استفاده از سالن های طبقات 152 تا 154 (همراه شام) تا 620 درهم نیز میرسد.


ساختمان برج خلیفه دبی


جاذبه های گردشگری نزدیک به برج خلیفه دبی

البته که شهر دبی از نظر تعداد آسمان خراش ها و معماری شگفت انگیز چیزی کم ندارد به طوریکه بیش از 1344 برج در این شهر وجود دارد. برج خلیفه به دلیل ارتفاع و امکانات بی نظیرش یکی از برترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار میرود و بازدید از آن حتما در لیست گردشگران تور دبی قرار دارد. با توجه به مساحت کم شهر دبی بسیاری ازجاذبه های توریستی این شهر در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. از طرفی برای بازدید از برج خلیفه دبی چیزی حدود سه تا چهار ساعت زمان نیاز است و بازدیدکنندگان می توانند در یک روز از سایر جاذبه های نزدیک برج دیدن کنند، از جمله :

•        آکواریوم و دنیای وحش زیرآب دبی

•        سیاره سبز

•        مرکز تفریحی مجازی Hub Zero

•        شهر بازی Mattel Play

•        مرکز خرید دبی The Dubai Mall

•        میدان یخ بازی Dubai Ice Rink