جزایر سیمیلان پوکت

جزایر سیمیلان در 84 کیلومتری شمال غربی پوکت ، در غرب سواحل جنوبی تایلند واقع شده اند. این جزایر یکی از شناخته شده ترین گروه های جزیره ای در دریای اندامان هستند، عمدتاً به دلیل شگفتی هایی که در زیر آبهای آبی روشن و شفاف اطراف آن وجود دارد. به طور کلی جزایر سیمیلان در کنار جزایر فی فی در بین 10 منطقه برتر شیرجه در جهان به حساب می آیند، این مجمع الجزایر کوچک نیز به یک مقصد مورد علاقه قایق سواری (بادبانی و موتوری) در تور پوکت تبدیل شده است. "سیمیلان" از کلمه sembilan مالایی گرفته شده و به معنی "نه" می باشد.

هر یک از جزایر سیمیلان دارای یک شماره و همچنین یک نام هستند؛ اسامی این جزایراز شمال به جنوب عبارتند از :

•         Ko Tachai (شماره 11)

•         Koh Bon (شماره 10)

•         Koh Ba Ngu یا koh Bayu (شماره 9)

•         Ko Similan (شماره 8)

•         Ko Payu یا Ko Hin Pousar (شماره 7)

•         Ko Miang یا Ko Meang (شماره 4 ، شماره 5 )

•         Ko Payu (شماره 6)

•         Ko Payan (شماره 3)

•         Ko Payang (شماره 2)

•         Ko Hu Yong (شماره 1)


جزایر سیمیلان پوکت


همه این جزایر در پارک ملی Mu Koh Similan واقع شده اند که بیش از 140 کیلومتر مربع را در بر می گیرد. در سال 2014 ، پارک ملی مناطق خود را گسترش داد و دو جزیره Koh Bon و Koh Tachai نیز تحت حمایت آن قرار گرفتند. این جزایر مقصد مناسبی برای گردشگران تور پوکت که دوست دارند مکانهای دورافتاده و ویران شده پر از حیات وحش را گشت و گذار کنند، می باشد. همه جزایر سیمیلان با آبهای کم عمق و کریستالی احاطه شده اند که بندرگاهی با اشکال صخره ای و صخره های مرجانی دیدنی و جذاب دارند. تاکنون بیش از 200 گونه مرجان سخت در این مناطق شناسایی شده اند زیرا شرایط برای رشد مرجانها ایده آل است، با حداقل دمای آب در حدود 28 درجه سانتیگراد. در حقیقت، از نظر زندگی دریایی و توپوگرافی، تنوع بیشتری از آنچه در بیشتر مناطق غواصی دیگر در سراسر جهان پیدا می کنید وجود دارد. جزایر سیمیلان تقریباً همه چیز برای ارائه به گردشگران تور پوکت دارد؛ دیوارهای مرجانی، صخره های بزرگ، موجودات دریایی عظیم و اسفنج های استوانه ای، غارها و مناطق کم عمق برای غواصی.


غواصی در جزایر سیمیلان پوکت

فعالیت اصلی در جزایر سیمیلان غواصی در آبهای کریستالی شفاف آبی دریای اندامان می باشد؛ جریان ملایم و متوسط ​​آب و عمقی در حدود 25 متر، آن را به مکانی مناسب برای تمرین مهارت های غواصی و کشف دنیای ناشناخته تبدیل کرده است. گردشگران تور پوکت می توانند ساکنان مختلف اقیانوس مانند خرچنگهای خاردار، کوسه های کوچک ، لاک پشت های دریایی و گروه ماهی های نمو را مشاهده کنند. قسمت زیرین با تخته سنگهای عظیم و موجودات دریایی، کرمها و سایر مرجانهای نرم پوشیده شده زیرا دریای آندامان گرم، واضح و پر از زندگی دریایی است. سفرهای روزانه در تور پوکت به جزایر سیمیلان برای غواصی محبوب هستند، اما توصیه می شود که غواصان حرفه ای برای سفرهای ساحلی به منظور استفاده کامل از تمام جزایر به سفر بپردازند. شرکت های غواصی که در Phuket و Phang-Nga فعالیت می کنند، برنامه سفر با آموزش غواصی را برای مبتدیان نیز ارائه می دهند.


جزیره سیمیلان Koh similan

جزیره سیمیلان Koh Similan جزیره اصلی مجمع الجزایر سیمیلان است و به دلیل نقاط غواصی و طبیعت خارق العاده خود بیشترین گردشگر تور تایلند را به خود جلب می کند. علاوه بر این با داشتن میانگین عمق آب25متری اطراف جزیره، یکی از محبوب ترین مکان های غواصی در این منطقه است. بارزترین ویژگی جزیره سیمیلان، تخته سنگهای عظیمی است که در سواحل غربی و جنوبی جزیره پراکنده شده اند، به خصوص صخره اصلی که از منظره نه چندان دور از ورودی پارک جلوه ای دیدنی دارد. یکی دیگر از ویژگی های جزیره سیمیلان سواحل ماسه ای سفید مرجانی است که به طرز شگفت انگیزی ای زیبا و غالباً متروک در انتظار کاوش بازدیدکنندگان تور پوکت هستند. جزیره سیمیلان پوشیده از جنگل های متراکم، مملو از درختان بزرگ است، در حالی که درخت جکفروت، چوب خیزران و بامبو بخش های زیرین را تشکیل می دهند. اگر از مسیرهای پیاده روی جزیره به دلیل بوته های متراکم فاصله بگیرید، پیدا کردن مسیر می تواند مشکل باشد. جزیره سیمیلان محل زندگی میمون های خاکستری، سنجاب ها، خفاش ها، مارمولک ها و انواع زیادی از پرندگان می باشد، برای ردیابی یک میمون باید صبور باشید زیرا به ندرت توسط گردشگران تور پوکت دیده می شود.


جزیره سیمیلان پوکت


حفاظت و مراقبت از حیات وحش جزایر سیمیلان

در سال 1982، تنها یک سال پس از اکتشاف کامل جزایر، جزایر سیمیلان به یک پارک ملی محافظت شده تایلند تبدیل شد؛ از آن زمان، دولت تایلند برای محافظت از حیات وحش جزایر، دسترسی به جزایر و سواحل متعددی را محدود کرد. علاوه بر این قانون، از ماهیگیری تفریحی و تجاری در مناطق خاص جلوگیری شد، این کار به دلیل حفاظت از حیوانات آبی در حال انقراض و بی نظیر تایلند انجام شد.

در جزایر سیمیلان انواع مختلفی از پرندگان گرمسیری، خزندگان، موجودات کوچک و شگفت انگیز دریایی را مشاهده خواهید کرد که به این سرزمین مهاجرت می کنند. اکوسیستم های بی نظیر اما ضعیف در جزایر سیمیلان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پوکت است، اما به دلیل ضعف حافظت طبیعی، نمی تواند سیل عظیم گردشگران تور پوکت را تحمل کند؛ بنابراین، دولت تایلند با جلوگیری از ورود عموم در فصل موسمی از جزایر محافظت می کند. در این دوره پارک ملی جزایر سیمیلان برای همه گردشگران و بازدید کنندگان بسته است. علاوه بر این، ورود به برخی از جزایر سیمیلان در تمام طول سال ممنوع است زیرا گونه های منحصر به فرد لاک پشت های دریایی در سواحل این جزایر لانه می کنند. متأسفانه دور بودن جزایر کاملاً از آنها محافظت نمی کند؛ زیرا در فصل موسمی ماهیگیران محلی مقدار زیادی صید غیرقانونی انجام می دهند و این کار به اندازه زیادی به صخره های مرجانی شکننده آسیب می رساند.


بهترین زمان سفر به جزایر سیمیلان پوکت

آب و هوای تایلند به سه فصل تقسیم میشود؛ کمی خنک، گرم و بارانی. بهترین زمان برای همراهی با تور تایلند (برای آب و هوای خوب، اگر عاشق خورشید هستید) بین نوامبر و آپریل است. ماه های تابستان (ژوئیه، آگوست و سپتامبر) به طور معمول دلپذیر است اما برای شنا و ورزش های آبی زمان مناسبی نیست، زیرا دریاها بسیار خشن هستند و بارش باران بسیار زیاد است. بادهای موسمی نقش مهمی را در کلیه زندگی های موجود در پوکت و جزایر سیمیلان بازی می کنند؛ این جریان ها همیشه از جنوب غربی بر فراز دریای آندامان سرازیر می شوند. همانطور که گفته شد پارک ملی جزایر سیمیلان تنها از نیمه اکتبر تا 15 ماه می باز است و محبوب ترین زمان بازدید در تور پوکت در ماه های دسامبر و ژانویه می باشد؛ با این حال کمترین میزان باران و صاف ترین آب و هوا در اواخر فوریه تا اواسط مارس است. در این دوره دما شروع به افزایش می کند و دریاها بسیار آرام هستند اما همیشه احتمال کمی باران وجود دارد. فصل خشک که در واقع همان زمان فعالیت جزایر می باشد، پاییز و زمستان، بهترین زمان برای بازدید از جزایر سیمیلان در تور پوکت است.


دسترسی به جزایر سیمیلان

از آنجا که در جزایر سیمیلان هیچ فرودگاهی برای هواپیما و هلی کوپتر وجود ندارد، تنها راه دسترسی به آنها از طریق قایق است. می توانید از طریق قایق بادبانی یا قایق موتوری به آنها برسید، هر دو گزینه از مکانهای مختلف سرزمین اصلی تایلند یا جزیره پوکت حرکت میکنند. در دسترس ترین بندرها Tap Lamu در نزدیکی Khao Lak یا Ronong هستند. سرویس بازدید منظم با قایق در تور پوکت برای بازدید کنندگان جزایر سیمیلان وجود ندارد و در طول فصل های غیر توریستی، ماه های می-اکتبر قایق ها رفتن را به طور کلی متوقف می کنند. بندرThap Lamu  ، در منطقه Muang تایلند در استان Phang Nga ، نزدیکترین نقطه به Similans است که با قایق تا آنجا حدود 3 ساعت طول می کشد.


دسترسی به جزایر سیمیلان پوکت


مسافران ماجراجو ممکن است سعی کنند با برخی از قایق های محلی به جزایر بروند، فقط مطمئن شوید که اجازه دارید زمان زیادی را بگذارید زیرا هیچ تضمینی برای بازگشت قایق در همان روز وجود ندارد. توجه داشته باشید که هزینه ورودی به پارک ملی جزایر سیمیلان 200 بات می باشد که معمولا شامل هزینه قایق موتوری نیز میشود. تورهای روزانه از پوکت و Khao Lak نیز امکان پذیر است که بسته به نوع قایق مورد استفاده، بین 45 دقیقه تا 3 ساعت طول میکشد. جزایر سیمیلان بیشتر به عنوان یک مقصد غواصی شناخته می شوند، اما صحنه های لنگرگاه دیدنی سیمیلان نیز به طور فزاینده ای محبوب شناخته شده اند.


اقامت در جزایر سیمیلان پوکت

اقامت در سه جزیره از یازده جزیره سیمیلان در یک خانه ییلاقی ، هتل یا اردوگاه امکان پذیر است، با اقامت در یکی از این مکان ها می توانید برترین شب های بهشت مناطق گرمسیری تایلند را تجربه کنید. امکانات این جزیره ابتدایی اما کافی و تمیز هستند در جزایر Koh Meang ، Koh Similan و Koh Tachai اقامتگاه برای توقف شبانه گردشگران تور پوکت ارائه میشود. بهترین گزینه برای رزرو این اقامتگاهها از حدود دو تا سه ماه قبل می باشد، زیرا در طول فصل گردشگری به دلیل محدودیت ظرفیت، معمولا اقامتگاهها مملو از گردشگران تور پوکت هستند. همچنین شما می توانید مغازه فروش هدیه و رستوران کوچک نیز در این جزایر پیدا کنید، البته توصیه می شود اگر قصد اقامت شبانه در آنجا را دارید، چراغ قوه و اسپری حشره کش به همراه خود داشته باشید.

شماره تماس : 006676411913 و 006625620760