راهنمای سفر با تور مالدیو

جمهوری مالدیو یک مجمع الجزایر است که از 26 جزیره کوچک مرجانی واقع در اقیانوس هند تشکیل شده است. در واقع نود و نه درصد کشور مالدیو از دریا تشکیل شده و از نظر وسعت و اندازه، مالدیو کوچکترین کشور در قاره آسیا می باشد. کشور مالدیو از حدود 1192 جزیره جداگانه تشکیل شده و با متوسط ارتفاع 1.5 متر از سطح زمین، کم ارتفاع ترین ترین کشور در جهان است؛ بالاترین نقطه آن ارتفاع 2.3 متری از سطح دریا که به طور طبیعی پایین ترین نقطه جهان می باشد. برخی از جزایر مالدیو واقعاً ساخته دست بشر هستند. به عنوان مثال، Huhulmale ، جزیره ای که به فرودگاه اصلی ماله Male، پایتخت مالدیو نزدیکترین است؛ یک جزیره "اصلاح شده" یا "مصنوعی" می باشد که در سال 2004 با ریختن شن و ماسه و بتن برای ایجاد پایه و اساس ساخته شد و امروزه یک شهر تمام عیار با جاده های آسفالت شده، مغازه ها، خانه و یک خط ساحلی به نظر می رسد.

جزایری نیز وجود دارند که علی رغم بازدید ساکنان محلی از آن ، گردشگران تور مالدیو اجازه بازدید از آنها را ندارند. برخی جزایر غیر مسکونی مالدیو نیز برای مزرعه یا صنعت یا جزایری برای ساخت استراحتگاه ها استفاده می شود که گردشگران در تور مالدیو می توانند تنها برای روز و وعده های خصوصی و عاشقانه از آنها بازدید کنند. در حال حاضر جمعیت کشور مالدیو 427هزار نفر در کنار60000 خارجی ثبت نام شده در کشور ساکن هستند. مردم مالدیو به طور گسترده ای در سراسر جزایر پراکنده شده اند و تنها 200 جزیره از مجمع الجزایر مسکونی می باشند و حدود 90 جزیره به عنوان استراحتگاه های توریستی توسعه یافته و مابقی آنها سکونتی ندارند یا برای کشاورزی و سایر اهداف معیشت مورد استفاده قرار می گیرند. مالدیو یک کشور 100٪ مسلمان است (کوچکترین کشور مسلمان جهان) به پایتختی شهر ماله که پر جمعیت ترین شهر مالدیو نیز می باشد. آبهای شفاف آبی و سواحل بی نظیر این کشور جزیره ای را به مقصدی لوکس برای گردشگران تور مالدیو تبدیل میکند.


جزایر مالدیو


فرهنگ مردم مالدیو

قوم مالدیوی ترکیبی از فرهنگهایی است که منعکس کننده مردمی مستقر در جزایر اند؛ اولین مهاجران به جزایر مالدیو احتمالاً از جنوب هند و سریلانکا بودند که از لحاظ زبانی و اخلاقی با مردم شبه قاره هند ارتباط دارند. آداب و رسوم و رفتارهای اجتماعی مردم مالدیو بسیار تحت تأثیر هندی ها، سریلانک ها، عرب ها و آفریقای شمالی که از طریق مسیرهای تجاری اقیانوس هند سفر می کردند قرار گرفته است.  به طور سنتی جوامع جزیره بسیار نزدیک به هم بودند و گردشگران تور مالدیو هنوز این اتحاد را در جوامع کوچک جزیره خواهند دید.

آیین ها و آداب خاصی در جزایر در مناسبت های خاص مانند عروسی ها دنبال می شدند که برخی از آنها تا به امروز زنده مانده اند. ظهور جهانگردی در دهه 1970 روند مدرن سازی کشور را تسریع بخشید و در نتیجه رشد اقتصادی، تغییرات چشمگیر در سبک زندگی ارائه شد. به دلیل هوای گرمسیری، لباس مالدیوی دوخته شده از پنبه ترجیح داده می شود. مردان به طور سنتی سارونگ هایی را پوشانده اند که دور کمر با پیراهن آستین بلند بسته شده اند؛ و زنان آنچه را libaas می نامند می پوشند، که معمولاً با نخ های طلا یا نقره آراسته می شود و بهترین آن ها با دست دوخته میشود. در هنگام بازدید از جزایر محلی اطمینان حاصل کنید که به طرز شایسته ای تا زانو و روی شانه ها نیز پوشانده شده است.


آب و هوای جزایر مالدیو

مالدیو آب و هوای گرمسیری با متوسط دمای حدود 30 درجه سانتیگراد در طول روز دارد و به دلیل رطوبت بسیار گرم و شرجی می باشد. فصل خشک این کشر از نیمه دسامبر تا نیمه آوریل و فصل مرطوب از ماه می تا ابتدای دسامبر است. اکثر گردشگران تور مالدیو فصل خشک را بهترین زمان برای مسافرت می دانند، اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که باید هنگام انتخاب بهترین زمان برای سفر در نظر بگیرند. به دلیل نزدیکی به استوا، شاخص اشعه ماوراء بنفش در مالدیو همیشه بسیار بالاست، بنابراین به گردشگران تور مالدیو توصیه میشود همیشه خود را با ضد آفتاب خوب محافظت کنند.


هوای جزایر مالدیو


بهترین زمان سفر با تور مالدیو

در حالی که درجه حرارت در مالدیو به طور کلی در تمام سال پایدار است اما بهترین زمان برای بازدید از ماه نوامبر تا آوریل می باشد. جزایر مالدیو در تمام سال گرم و آفتابی است و جوانب مثبت و منفی برای بازدید از این کشور در هر فصل وجود دارد. مسافران به لطف کمی بارش و درجه حرارت گرم، بین ماه های نوامبر و آوریل بهترین آب و هوا در مالدیو را تجربه خواهند کرد؛ اما این شلوغ ترین زمان سال از گردشگران تور مالدیو بوده و به همین علت، نرخ اتاق در استراحتگاه ها گران است. ماه می تا اکتبر فصل بارانی در نظر گرفته می شود، در طول این دوره جزایر بین 5 تا 10 اینچ بارش ماهانه و گاهی وزش باد شدید دارند. حتی اگر در فصل بارانی تصمیم به بازدید از مالدیو بگیرید ، احتمالاً بیشتر از ابرها خورشید خواهید دید.

برای یافتن تور ارزان مالدیو ، سفر در فصل شانه، یعنی بین فصل اوج و فصل بارانی، جزء بهترین زمان های سفر به مالدیو خواهد بود، زیرا هوا همچنان گرم و دلپذیر خواهد بود و کاهش اشغال استراحتگاه ها تخفیف های هیجان انگیز و خدمات بسیار خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگرچه باران در خارج از فصل نیز رایج است، اما در تمام طول روز باران نمی بارد، از این رو دوره از آوریل تا سپتامبر می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.


پول مالدیو

واحد پول مالدیو روفیه، rufiyaa (Rf) است که به 100 لاری larees تقسیم می شود. اسکناس ها به مبالغ 500 ، 100 ، 50 ، 20 ، 10 و پنج و دو روفیه می باشند و سکه ها در مبالغ دو و یک روفیه و 50 ، 25 و ده لاری هستند. گرچه مالدیو ارز خاص خود را دارد (MVR) ، دلار آمریکایی، پوند و یورو به طور گسترده ای در جاذبه های گردشگری، رستوران ها و هتل ها پذیرفته می شوند. معمولا بیشتر هزینه های هتل و مسافرت به صورت دلار صورتحساب می شوند، بنابراین نیازی به تحمل هزینه های اضافی برای تبدیل نیست. اما از آنجا که هزینه های تور مالدیو در مجموع گران است، بهتر است که پول نقد (روفیه یا دلار) به اندازه کافی به همراه داشته باشید.


غذاهای مالدیوی

غذاهای سنتی مالدیوی ، که به عنوان غذاهای دیوهی نیز شناخته می شود، انواع و اقسام فوق العاده ای از سلیقه ها و طعم های مختلف را به گردشگران تور مالدیو ارائه می دهد. غذاهای سنتی مالدیو بر اساس سه ماده اصلی و مشتقات آنها تهیه می شود: نارگیل، ماهی و مواد نشاسته ای مانند برنج . غذاهای مالدیو مجموعه ای غنی از طعم های سنتی و دارای تأثیرات قدرتمندی از کشورهای همسایه خود مانند هند و سریلانکا است. با گذشت زمان و با تأثیر بیگانگان در تجارت و مسافرت، غذاهای مالدیوی با ترکیبی از طعم های منحصر به فرد خود ، ترکیبی متمایز را ایجاد کردند که نمادی از یک هویت منحصر به فرد آشپزی می باشد.


غذاهای مالدیو


1- گارودیا Garudhiya

2- ماس هونی Mas Huni

3- ماسروشی Masroshi

4- بیس کیمیا Bis Keemiya

5- سالاد گیاه موز Boshi Mashuni

6- کتلت ماهی Reef Fish Cutlets

7- کولهی بورکیبا Kulhi Boakibaa

8- گولها Gulha

9- آلووی بوکیبا Aluvi Boakibaa

10- گولاب جامون Gulab Jamun


زبان مردم مالدیو

زبان رسمی مالدیو دیوهی Dhivehi نام دارد، زبانی که فقط در این کشور صحبت می شود. اعتقاد بر این است که منشاء این زبان منحصر به فرد در سانسکریت و الو Elu، زبان باستانی سینهالی Sinhalese در سریلانکا است. این زبان متعلق به گروه زبانهای هندی است و قرابت های شدیدی با زبانهای اصلی منطقه به تصویر می کشد. به جز تعدادی از جوانان تحصیلکرده مالدیو مردم این کشور آشنایی چندانی با زبان انگلیسی ندارند؛ اما در سال های اخیر با آموزش زبان انگلیسی و استفاده از آن در مراکز دولتی و گردشگری، بازدیدکنندگان تور مالدیو با مشکلات کمتری مواجه اند و نیاز به مترجم نخواهند داشت.


جاذبه های گردشگری مالدیو

با خانه های ساحلی لوکس که در آبهای فیروزه ای گسترده شده اند و سواحل شنی و لوکس خالص، تور مالدیو یک سفر رویایی است. گردشگری در مالدیو به عنوان یک کشور جزیره ای که تحت سلطه ورزش های آبی است ، کاملاً به شرایط آب و هوایی خشک وابسته است و از این رو طول دسامبر تا آوریل بهترین زمان برای بازدید از مالدیو است. تور مالدیو برای همه نوع مسافران چه به دنبال تعطیلات آرامش بخش باشند، چه به دنبال ماجراجویی، چیزی برای عرضه دارد. بیشتر مردم مالدیو را تنها با سواحل آبهای فیروزه ایش میشناسند که البته در این زمینه بی نظیر است؛ اما این بهشت چیزهای بیشتری به گردشگران ارئه می کند. بهترین جاذبه های گردشگری مالدیو در لیست زیر ارائه شده اند :

1- موزه ملی مالدیو National Museum در جزیره ماله

2- غواصی در تمام سواحل Snorkelling & Diving

3- بازدید از جزایر Island hopping

4- مسجد بزرگ جمعه Grand Friday Mosque (مسجد السلطان) در شهر ماله

5- ورزش های آبی Water sports

6- جزیره مافوشی Maafushi Island

7- قایق سواری و ماهیگیری Fishing & paddle boats

8- کاخ ریاست جمهوری Mulee-aage Palace


کاخ ریاست جمهوری مالدیو


9- بازار محلی Male Local Market در جزیره ماله

10- پارک سلطان Sultan Park


هزینه های سفر به مالدیو

بالاترین هزینه در تور مالدیو مربوط به محل اقامت است و کاملاً به مکان و زمان سفر بستگی دارد. برای اکثر گردشگران، بلیط هواپیما و هزینه اقامت بخشی از تور مسافرتی آنها خواهد بود و ممکن است شامل وعده های غذایی و نقل و انتقالات نیز باشد. یکی از مهمترین هزینه های سفر مالدیو هزینه سفرهای آبی و تورهای گردشگری روزانه است. هزینه غواصی در جزایر مختلف مالدیو متفاوت است و از 100دلار برای یک دور تا 1000دلار برای پکیج های چند مرحله ای تغییر میکند. تورهای یک روزه گشت و گذار در جزایر نیز با توجه به امکانات ارائه شده بین 50 تا 200 دلار هزینه خواهند داشت.

نکاتی برای صرفه جویی در تور مالدیو :

1- درصورتی هزینه بلیط هواپیما بر عهده خودتان است، از خطوط هوایی منطقه ای مانند ایر آسیا و هواپیمایی سریلانکا استفاده کنید؛ این خصوط هواپیمایی بلیط های ارزان تری برای رسیدن به مالدیو را ارائه میکنند.

2- مالدیو اخیراً به افراد محلی اجازه داده تا مسافرانی را در خانه های خود اقامت دهند و این گزینه اقامتی بسیار ارزان تری است. استفاده از سایت هایی مانند Airbnb برای یافتن مهمانخانه های اقتصادی برای گردشگران تور مالدیو انتخاب خوبی می باشد.

3- در صورتی هزینه های خود را با دلار پرداخت کنید، اغلب قیمت بهتری دریافت می کنید. البته این موضوع از یک رستوران یا مغازه به دیگری متفاوت است، بنابراین بهتر است هر دو ارز را با خود حمل کنید.

4- حمل و نقل بین جزایر با کشتی های محلی در ساعات خاصی اجرا می شوند، اما هزینه آنها برای یک سفر بین 2 تا 4 دلار می باشد؛ بهترین روش صرفه جویی اطلاع از ساعات حرکت و همراهی با آنهاست.

5- در هر جزیره مالدیو چندین رستوران، کافه و چای خانه وجود دارد، به گردشگران تور مالدیو توصیه میشود غذاهای سنتی را با قیمت های ارزان تر در رستوران های محلی تست کنند.