نکات سفر با تور فرانسه

کشور فرانسه با حدود 67.5 میلیون نفر جمعیت اما بیش از 80 میلیون گردشگر سالانه دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانیست. فرانسه برای بسیاری از مردم یک مقصد رویایی است و کسانی که با تور فرانسه همسفر میشوند هرگز از انتخاب خود پشیمان نمی شوند. با جاذبه های توریستی فراوان و غذاهای محبوب، بدون شک فرانسه هر ساله پربازدیدترین کشور جهان است. شهرهای مهم کشور عبارتند از پاریس (پایتخت)، کن، نیس، مارسی، بوردو و لیون هستند که معمولا مقصد تور فرانسه میباشند. این کشور فرهنگی غنی و منحصر به فرد دارد و برای لذت بردن از آن بهتر است با راهنمای گردشگری آن آشنا شوید.


نکاتی برای سفر با تور فرانسه


نکاتی که قبل از سفر با تور فرانسه "باید" بدانید :

1- فرانسه یک کشور عضو اتحادیه اروپا و توافقنامه شینگن است درنتیجه هموطنانمان برای همراهی با تور فرانسه نیاز به درخواست ویزای شینگن دارند.

2- فرانسه نیز مانند بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی امن است، اما در بسیاری از شهرهای توریستی به دلیل جمعیت زیاد امکان سرقت و کلاهبرداری وجود دارد؛ همیشه اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید و از بیمه مسافرتی نیز استفاده کنید.

3- به دلیل تشدید امنیت در فرانسه ممکن است به مواردی برخورد کنید، مانند چک کردن ساک و کیسه خرید در ورودی اماکن عمومی یا درخواست کارت شناسایی؛ همیشه پاسپورت خود را به همراه داشته باشید.

4- با اینکه فرانسه کشور توریست پذیری است اما مردم آن به ندرت انگلیسی صحبت میکنند، آشنایی با چند کلمه و جمله اولیه فرانسوی به شما بسیار کمک میکند. مانند:

Bonjour: سلام. Merci: سپاس گذارم. Oui: بله. Pardon: معذرت میخواهم. Au revoir: خدانگهدار. S’il vous plait: لطفا. Je suis perdu: من گم شدم.

5- مهمترین بخش مسافرت پس از انتخاب تور مناسب، انتخاب زمان آن است. در فرانسه مناطق ساحلی دارای آب و هوای معتدل تری هستند؛ اما مقصد اکثر گردشگران تور فرانسه، پاریس میباشد که معمولا از آوریل تا آگوست بارانی است و سایر زمان های سال برای گردشگری آب و هوای مناسبی دارد. جولای و آگوست شلوغترین ماههای سفر به فرانسه هستند زیرا کل اروپا به نوعی در تعطیلات مدرسه هستند.

6- بهترین زمان سفر با تور فرانسه در فصل بهار و پاییز میباشد که علاوه بر آب و هوای معتدل، قیمت هتل ها ارزان تر و جمعیت توریست ها نیز کمتر میباشند. هفته مد پاریس نیز در پاییز برگزار میشود که فرصت مناسبی برای علاقه مندان به مد است؛ البته ممکن است ظرفیت هتل ها در این دوره تکمیل شود، بهتر است از چند ماه قبل رزرو کنید.

7- فرانسه بسیار بیشتر از پاریس برای بازدید دارد. حتما از حومه شهرها بازدید کنید مخصوصا از مناطق Cote d’Azur و Provence که شناخت بسیاری از فرهنگ فرانسه میدهند.


منطقه پراونس فرانسه


8- سفر با تور فرانسه تنها با بازدید از برج ایفل تکمیل میشود؛ برای بالا رفتن از این برج تا ارتفاع 275 متری باید از آسانسورهای آن استفاده کنید، همچنین میتوانید برای لذت بردن از زیبایی های برج از پله ها استفاده کنید.

9- مهمترین جاذبه های گردشگری فرانسه شامل : برج ایفل، پل میلائو، فرنچ ریویرا، کاخ ورسای، قلعه مونت سنت میشل، قلعه چمبورد، پانتئون، تنگه جورج و بسیاری دیگر ...

9- از سیستم حمل و نقل عمومی فرانسه مانند اتوبوس و قطار استفاده کنید که ایستگاههایی در تمام سطح شهر دارند؛ یادتان باشد که بلیط های خود را تا زمان پیاده شدن نگه دارید.

10- اگر شخصا به فرانسه سفر میکنید، اجاره اتومبیل یکی از بهترین انتخاب ها برای بازدید از مقاصد کمتر شناخته شده فرانسه می باشد. در هنگام رانندگی به یاد داشته باشید که همه جا دوربین های کنترل سرعت وجود دارند و جریمه ها نیز بسیار گران هستند.

11- فرانسه دارای خوشمزه ترین و وسوسه انگیز ترین انتخاب های غذایی جهان است، به همین دلیل در شهرهای این کشور صرف غذا مخصوصا در رستوران ها آداب خاصی دارد. به عنوان مثال در هنگام غذا خوردن دستها روی میز قرار میگیرند و آرنج ها بیرون از آن و لیوان های نوشیدنی همواره تا نیمه پر میشوند.

12- همانطور که گفته شد یکی از جاذبه های توریستی تور فرانسه غذاهای شگفت انگیز این کشور میباشد که به تمامی گردشگران توصیه میشود؛ حتما غذاهای محلی مانند bouillabaisse، bouillabaisse و cannel را امتحان کنید.

13- برای لباس پوشیدن وقت بگذارید؛ از آنجا که پاریس و در کل فرانسه پایتخت مد جهان است، شما به ندرت مردم را با لباس های راحتی و شلوار جین میبینید، مخصوصا در رستوران ها از لباس های راحتی و شلوارک استفاده نکنید.

14- جشنواره های فراوانی در فرانسه برگزار میشوند که بر جذابیت شهرهای این کشور دوست داشتنی اضافه میکنند؛ بهترین آنها شامل : تور دوچرخه سواری و فستیوال استقلال فرانسه La Fête Nationale در ماه جولای، فستیوال شب سفید Nuit Blanche در ماه اکتبر، کارناوال نیس در فوریه، فستیوال Mardi Gras در مارس و جشنواره بین المللی کایت در آوریل میشوند.


جشنواره های فرانسه


15- برای خرید در پاریس به خیابان های Rue de Rivoli ، بلوار  Haussmann، Rue St Honoré Avenue Montaigne  و  بلوار Saint Michel بروید. زمان ورود به مغازه ها و رستوران ها از Bonjour Madame یا Bonjour Monsieur استفاده کنید.

16- یکی از روش های صرفه جویی در هزینه های تور فرانسه خرید در بازارهای روباز فرانسه است؛ بهترین شهرهای کشور دارای بازارهایی در فضای باز یا marché en plein air هستند که معمولا در روزهای خاصی در هفته برپا میشوند.

17- پیاده روی در هر مسافرتی جزء جدایی ناپذیر است؛ در نتیجه یک یا دو جفت کفش راحت یا صندل همراه خود داشته باشید.

18- واحد پول فرانسه مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا یورو میباشد؛ با اینکه دلار و برخی ارزهای خارجی در بسیاری از مکان ها پذیرفته میشود و گاهی کارت های بانکی را نیز قبول میکنند، اما بهترین کار همراه داشتن پول نقد در تور فرانسه است.

19- سیگار کشیدن در تمام قسمت شهرهای فرانسه آزاد است، در کافه ها، خیابان ها و تمامی فضاهای عمومی.


 کارهایی که در سفر با تور فرانسه "نباید" انجام دهید :

1- در مورد سیاست ، دین و سایر موضوعات حساس صحبت نکنید؛ همچنین از مطرح کردن موضوعاتی که کلیشه های فرانسوی را به طرز بدی نشان می دهد پرهیز کنید.

2- از انتظار طولانی و سرویس دهی آهسته شکایت نکنید؛ مردم فرانسه عادت دارند برای صرف غذا ساعاتی را با دوستان ود بگذرانند درنتیجه علاوه بر ارائه سرویس کند پس از پایان غذا نیز تا زمانی که درخواست نکنی صورتحساب را نمی آورند.

3- بدون برنامه به رستوران ها نروید؛ درحالی که در سراسر فرانسه گزینه های غذاخوری بسیاری وجود دارند اما معمولا بیشتر رستوران ها در ساعات خاصی غذا سرو میکنند، ناهار بین 12 تا 2 و شام بین 7 تا 10.

4- از موزه های شگفت انگیز فرانسه غافل نشوید؛ از زمان ناپلئون برای گسترش فرهنگ در کشور شروع به ساخت موزه هایی در سراسر کشور کردند، امروزه بزرگترین موزه های جهان مانند موزه لوور، اورسی، هنرهای مدرن، پمپیدو و دوکه برانلی در این کشور قرار دارند.


موزه لوور فرانسه


5- زمان همراهی با تور فرانسه برای همه مسیرها از تاکسی استفاده نکنید؛ برای گشت و گذار در شهرها تا حد امکان قدم بزنید و یا از وسیله های حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

6- در مکان های عمومی و شلوغ با صدای بلند صحبت نکنید؛ مانند بیشتر کشورهای جهان در فرانسه نیز صدای بلند در جاهایی مانند رستوران و مترو رفتار مناسبی نبوده و توهین آمیز تلقی میشود.

7- فقط به نقاط توریستی توجه نکنید؛ طبیعی است که گردشگران تور فرانسه از نقاط محبوب کشور دیدن کنند، اما کاوش در مسیرهای غیر توریستی نیز میتواند بسیار لذت بخش باشد.

8- در هنگام خرید به هیچ چیزی دست نزنید و برای سوال تنها آن را نشان دهید و این را در نظر داشته باشید که معمولا همه فروشگاهها از 12 ظهر تا 2 تعطیل هستند.