بهترین زمان سفر با تور آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای ساحلی جنوب ترکیه است که ترکیبی از تاریخ، آرامش و ماجراجویی را ارائه میدهد. سفر با تور آلانیا از سال 1958 افزایش یافت تا به صنعت غالب در این شهر تبدیل شود و در نتیجه مهاجرت به ترکیه نیز با روند صعودی خود منجر به افزایش جمعیت شهرها شود. محبوبیت آلانیا از ویژگی های خاص هتل ها و سواحل آن نشات میگیرد؛ سواحلی که رایگان، پر از امکانات و دارنده پرچم آبی میباشند. از مهمترین جاذبه های گردشگری آلانیا میتوان قلعه آلانیا، غارهای داملاتاش، ساحل کلئوپاترا، برج قرمز، موزه باستان شناسی و پارک آبی آلانیا را نام برد.

آب و هوای آلانیا

آلانیا به داشتن آب و هوای مدیترانه ای معروف است؛ که تابستان های گرم و زمستان های معتدل را در پی دارد. در اطراف دریای مدیترانه، بیشترین بارندگی ها در زمستان رخ می دهد و تابستان های طولانی، گرم و خشک را به وجود می آورد. حضور کوه توروس آلانیا در نزدیکی دریا باعث مه و رنگین کمان های بسیار در صبحها می شود. ارتفاع کوه ها اثر جالبی ایجاد می کند، زیرا برف روی آنها حتی در روزهای گرم از شهر نیز دیده می شود. دمای متوسط سالانه در آلانیا بسیار متفاوت و از 12 تا 26 درجه متغیر است؛ دمای متوسط دریا حدود 22 درجه سانتیگراد در طول سال میباشد.

دمای بالا در رطوبت بالاتر بسیار بیشتر ما را تحت تاثیر قرار می دهند و دماهای سردتر با وزش باد خنک بیشتر حس میشوند. با توجه به رطوبت هوا، گردشگران تور آلانیا در بیشتر سال درجه حرارت معتدل را تجربه می کنند، به جز بعضی از هفته های گرم در تابستان. وزش باد در آلانیا معمولا بسیار آرام است و گاهی در ماههای آوریل، جولای و فوریه با نهایت سرعت 13 کیلومتر بر ساعت میوزد. احتمال بارش برف در مناطق شهری آلانیا بسیار کم و نزدیک به صفر است به صورتی که در سال گذشته ایستگاه های ثبت آب و هوا هیچ برف سالانه را گزارش ندادند!


آب و هوای آلانیا


تور بهار آلانیا

با ترکیب رطوبت و درجه دمای معتدل در ماههای مارس، آوریل و می تغییر دمای هوا بین 20 و 28 درجه سانتیگراد است. با کاهش بارندگی نسبت به زمستان؛ حدود 3 تا 5 روز در ماه مارس و افزایش ساعت های آفتابی در روز دمای هوا به نسبت افزایش پیدا میکند. بهار دومین زمان شلوغ برای همراهی با تور آلانیا است که باعث می شود زمان خوبی برای کسانی باشد که به دنبال گشت و گذار در شهر و لذت بردن از هوای معتدل هستند. بزرگترین مزیت همراهی با تور بهار آلانیا اجتناب از جمعیت زیاد گردشگران در تابستان است؛ همچنین ماه می ارزان ترین ماه برای سفر با تور آلانیا میباشد.

از ششم آوریل هر سال مسابقات سنتی انتخاب بهترین بالکن و باغچه آلانیا شروع میشود و تا نوزدهم ادامه میابد. پس از آن در تاریخ 19 و 20 آوریل مسابقات جهانی پاراگلایدینگ و قویترین مردان جهان نیز در آلانیا برگزار میشود.


تور تابستان آلانیا

در طول ماههای ژوئن، جولای و آگوست تقاضای تور آلانیا به شدت افزایش پیدا میکند، زیرا هوا در این فصل بسیار گرم و دمای آب دریا حتی به 28 درجه نیز میرسد. تابستان ، فصل اوج گردشگری شهر برای لذت بردن از بهترین سواحل آلانیا میباشد؛ شلوغ ترین ماه گردشگری در آلانیا، ماه جولای ، آگوست و پس از آنها ماه می باشد بنابراین هزینه پروازها، اقامت و تفریحات به نسبت زیادی گران میشود اگرچه در صورت خرید به موقع میتوانید کمی صرفه جویی کنید. کمترین احتمال باران در ماه ژوئن رخ می دهد و داغ ترین ماه سال آگوست با میانگین حداکثر روزانه 33 درجه سانتیگراد میباشد.

هر ساله از 15تا 17 ژوئن فستیوال بین المللی هنر و گردشگری آلانیا در جلوی بنای یادبود آتاتورک برگزار میشود؛ همچنین در تاریخ 20 و 21 جولای در آلانیا فستیوال سنتی کشتی با بدنهای روغنی اجرا میشود.


تور پاییز آلانیا

فصل پاییز یکی دیگر از فصول عالی برای سفر به آلانیا میباشد، زیرا هوا هنوز گرم و بیشتر ساعات روز آفتابی است. دمای هوا در پاییز در ماه سپتامبر از حدود 30 درجه به 20 درجه در ماه اکتبر و نوامبر کاهش می یابد و با رطوبت و باران همراه است. از ماه نوامبر میزان بارش باران کمی بیشتر افزایش پیدا میکند. گردشگری در طول این ماه ها به دلیل آب و هوایی خنک تر و بارش باران بسیار افت میکند؛ بنابراین هتل ها ممکن است با قیمت بسیار مناسب در دسترس باشند.

برای لذت بردن از تور پاییز آلانیا، علاوه بر قیمت های مناسب ، جشنواره های فراوانی در این فصل وجود دارند، مانند: فستیوال های بین المللی پیانو، باله و اپرا آلانیا در اوایل سپتامبر، فستیوال بین المللی دوچرخه سواری آلانیا در تاریخ 12-14 اکتبر، مسابقات بین المللی غذاهای آلانیا در 7-9 نوامبر و نمایشگاه بین المللی هنر آلانیا در 23 نوامبر در مرکز هنری آلانیا برگزار میشود.


تور زمستان آلانیا

این زمان از سال در آلانیا تا حدودی سرد است و میانگین دما بین 15 و 19 درجه سانتیگراد تغییر میکند. میزان بارش به نسبت قابل توجهی افزایش پیدا میکند و باعث کاهش چشمگیر گردشگران تور آلانیا میشود. سردترین و مرطوب ترین زمان در آلانیا ژانویه و دسامبر با حدود 225میلیمتر بارش هستند و کمترین ساعات آفتابی روز در ماه دسامبر به طور متوسط 7 ساعت (هنوز هم بیشتر از برخی از کشورهای اروپایی) میباشد. کمتر کسی در دسامبر و ژانویه به آلانیا سفر میکند، اما اگر به دنبال تور ارزان آلانیا هستید ، زمستان یکی از بهترین زمان ها است.

هر ساله درنهم دسامبر بازارهای کریسمسی در آلانیا برگزار میشود که مردمی از 76 کشور مختلف اجناسی را برای عرضه در این بازارها به قیمت بسیار مناسبی می آورند.


بازار کریسمس در تور زمستان آلانیا


بهترین فصل برای سفر با تور آلانیا چه زمانیست؟

آلانیا شهری آرام و رویایی در ترکیه با آثار باستانی فراوان و جاذبه های طبیعی بی نظیر هر گردشگری را وسوسه میکند تا با تور آلانیا همسفر شود. یکی از مهمترین تصمیم گیری ها برای سفر، انتخاب زمان مناسب سفر میباشد؛ البته اکثر شهرهای ترکیه این انتخاب را آسان کرده اند. با توجه به آب و هوای مدیترانه ای کشور ترکیه و معتدل بودن هوا در چهار فصل سال، هر زمان که تمایل داشته باشید میتوانید به شهر های مختلف آن سفر کنید. در تابستان علاوه بر آب و هوای گرم و مناسب فعالیت های آبی ، تعطیلات نیز یکی دیگر از دلایل مهم برای ازدیاد جمعیت در این فصل میباشد.

برای فرار از شلوغی و قیمت های گران، توصیه ما به گردشگران تور ترکیه استفاده از تور بهار و تور پاییز آلانیا است. از ماه آوریل هوا شروع به گرم شدن میکند و دمای آب دریا مناسب شنا میشود، همچنین احتمال بارندگی بطور چشمگیری کاهش میابد. از طرف دیگر در ماههای سپتامبر و اکتبر نیز هوا گرم و مرطوب و بسیار مناسب فعالیتهای گردشگری در فضای باز میباشد.