بهترین سواحل آلانیا

ترکیه دارای 7200 کیلومتر خط ساحلی میباشد، جای تعجب نیست که هرساله میلیون ها نفر از هر جای جهان در طول سال با تور ترکیه همسفر میشوند. آلانیا Alanya در استان آنتالیا و در 135کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد و با آب و هوای معتدل خود در تمام طول سال گردشگران فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب میکند. آب و هوای آلانیا مدیترانه ای با تابستانهای معتدل و زمستان های بارانی میباشد و هر زمان از سال، بهترین زمان سفر با تور آلانیا محسوب میشود. آلانیا در نزدیکی کوه های توروس قرار گرفته و یک شهر کوچک قرون وسطایی است که ساحل های طولانی شنی بسیاری دارد و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سفرهای خانوادگی با تور ترکیه میباشد. آلانیا با ارائه میراث تاریخی و فرهنگی غنی و امکانات مدرن، لذت عالی از آفتاب، شن و دریا توانسته جای خود را در بین توریست های داخلی و خارجی باز کند.


بهترین سواحل آلانیا

سواحل آلانیا به پاکی مشهور هستند و هر ساله پرچم آبی را برای رعایت استانداردهای ساحلی و آب دریا دریافت میکنند. پرچم آبی توسط یک اداره کنترل بین المللی برای سواحل استاندارد و تمیز اهدا میشود، بطوریکه هر دو هفته یکبار خواص فیزیکی و شیمیایی آب دریا در سواحل شهر را مورد بررسی قرار می دهند. تمام سواحل در آلانیا متعلق به دولت هستند و ورودی آنها رایگان است؛ با این حال، برخی از قسمت های ساحلی قابل اجاره و مجهز به صندلی و چترهای خورشیدی، کافه ها و رستوران ها می باشد که هزینه بردار خواهد بود. سواحل در آلانیا بسیار امن، آرام ، بدون جزر و مد و در بیشتر طول سال گرم هستند و جزء برترین جاذبه های گردشگری در تور آلانیا محسوب میشوند.

بهترین سواحل آلانیا عبارتند از :


ساحل کلئوپاترا (کلوپاترا) Cleopatra Beach


ساحل کلئوپاترا در آلانیا


ساحل کلئوپاترا معروف ترین و محبوب ترین ساحل برای همه بازدید کنندگان تور ترکیه و مردم محلی آلانیا است. این ساحل به طول 2 کیلومتر در قسمت غربی آلانیا قرار دارد و یک ساحل عمومی بدون هزینه ورودی میباشد. در این ساحل بسیاری از هتل های آلانیا ، پارک ها، زمین های ورزشی ، کافه ها و رستوران ها، در کنار ورزش های آبی مانند اسکی روی آب قرار دارند. ترکیبی حسادت برانگیز از زیبایی های طبیعی و امکانات بسیار عالی ساحل کلئوپاترا در آلانیا را به یکی از بهترین ها در ترکیه تبدیل میکند. آب های مدیترانه ای کم عمق و شفاف این ساحل برای شنا و ورزش های آبی در بیشتر ماههای سال مناسب است. در طول ساحل چتر و صندلی های آفتابی برای استفاده عموم گردشگران تور آلانیا با هزینه های بسیار کم وجود دارد.


ساحل داملاتاش Damlatas Beach


ساحل داملاتاش در آلانیا


قسمتی از شرق ساحل کلوپاترا به ساحل کوچکتر اما هنوز هم وسیع داملاتاس یا دامالاتاش تعلق دارد که یکی از معدود جاذبه های گردشگری در ترکیه است که برای افراد با صندلی چرخدار (ویلچیر) مناسب است. یکی از مزیت های این ساحل نسبت به سواحل اطرافش خلوتی و سکوت آن و دیگری امکان غواصی فوق العاده در آن است. با وجود امکانات محدود این ساحل نسبت به ساحل کلئوپاترا، بسیاری از گردشگران تور آلانیا ساحل داملاتاس را بهترین مکان برای غواصی میدانند زیرا آب آن بسیار تمیز و شفاف است. ساحل داملاتاش یکی از بهترین گزینه ها برای مسافرینیست که به صورت خانوادگی با تور آلانیا همسفر شده اند، زیرا  یک زمین بازی بزرگ برای کودکان و پارک های زیبا در آن قرار دارد. این ساحل در جنوب غربی آلانیا قرار دارد و علاوه بر لذت شنا و غواصی میتوان با کشف غارهای بینظیر آن لذتش را دو چندان کرد؛ علاوه بر غار داملاتاش که درست در پشت این ساحل قرار دارد گردشگران تور آلانیا میتوانند از موزه باستان شناسی آلانیا در نزدیکی ساحل نیز بازدید کنند.


ساحل کیقباد Keykubat beach


ساحل کیقباد در آلانیا


ساحل شنی کیقباد با طولی حدود 3 کیلومتر واقع در شرق آلانیا است؛ البته برخی از قسمت های ساحلی سنگی هستند. ساحل دارای همه امکاناتی است که هر گردشگری برای استراحت نیاز دارد، از جمله چتر و صندلی آفتاب، زمین های بازی و پارک، کافه ها و رستوران ها؛ در واقع این ساحل با ساحل کلئوپاترا رقابت تنگاتنگی دارد. ساحل کیقباد یکی از محبوب ترین سواحل در تور آلانیا میباشد و بدلیل طولانی بودن یک منطقه خانوادگی یا مناطق مخصوص ورزش های آبی و حتی قایق رانی در آن وجود دارد. یکی از نکات برجسته این ساحل کم عمق بودن آب آن است، که آن را به جای خوبی برای شنای کودکان تبدیل میکند. ساکنان محلی به دلیل وجود گلهای فراوان در این ساحل در فصل بهار و تابستان به آن گل کاغذی Bougainville میگویند. فانوس دریایی آلانیا و مجسمه یادبود آتاتورک در نزدیکی این ساحل قرار دارند.


ساحل پورتاکال (پرتقال) Portakal Beach


ساحل پورتاکال در آلانیا


لذت بردن از منظره زیبای پس زمینه کوه توروس در ساحل 1 کیلومتری پورتاکال که از شرق خط ساحلی کیقباد ادامه می یابد یکی از برترین چشم اندازهای آلانیا به شمار میرود. در این ساحل نیز کافه ها و رستوران های بسیاری وجود دارند، اما نکته عالی آن وجود ورزش های آبی مانند جت اسکی است که برای گردشگران تور آلانیا که بدنبال هیجان هستند گزینه بسیار مناسبی میباشد. رودخانه دیم Dim در این ساحل به دریا میرسد و لذت شنا در آب سرد آمده از این رودخانه را دوچندان میکند. کف دریا در این ساحل  شنی و سنگی است و با شفافیت خود زیبایی بینهایتی را به علاقه مندان هدیه میکند.


ساحل اولاس Ulas Beach


ساحل اولاس در آلانیا


ساحل اولاس به خاطر موقعیتش شناخته شده است که نزدیک به خرابه های قلعه باستانی آلانیا قرار دارد. برخلاف دیگر سواحل، ورود به این ساحل و منطقه پیک نیک رایگان نیست و هزینه کمی دارد. ساحل اولاس در 6 کیلومتری غرب آلانیا قرار دارد و توسط حمل و نقل عمومی قابل دسترسی میباشد. این ساحل شنی با سنگ های کوچک میباشد در حالی که کف دریا سنگ ریزه های سفید قرار دارند که کاملا قابل مشاهده هستند. ساحل اولاس به دلیل امکانات کمپینگ، پارکینگ و پیک نیک، دربین گردشگران داخلی تور آلانیا بسیار محبوب شده است. بهترین بخش درمورد این ساحل خلوت بودن آن است و این مورد که قیمت ها در مقایسه با سایر سواحل کمتر میباشند.