راهنمای سفر با تور پوکت

پوکت، نام ناحیه ای در جنوب غربی تایلند است که یک جزیره اصلی به همین نام و 32 جزیره کوچک دیگر اطراف آن را شامل میشود. جزیره پوکت یکی از برترین مقاصد تورهای تایلند در سالهای اخیر بوده و هرنوع گردشگری را به خود جذب میکند به طوریکه برای مسافرتهای انفرادی یا سفرهای خانوادگی تایلند و بویژه ماه عسل نیز گزینه مناسبی است. پوکت به دلیل اقامت ارزان، سواحل شنی، اقیانوس گرم و آفتاب فراوان، به بهشت فوق العاده ای در تایلند برای گردشگران شناخته شده. جاذبه های گردشگری پوکت به قدری زیاد هستند که در هر بار سفر به این جزیره جاذبه جدیدی برای کشف کردن وجود دارد.


ساحل پوکت


22 نکته مفید که قبل از سفر با تور پوکت باید بدانید :

1. گردشگران ایرانی تور تایلند برای سفر به این کشور احتیاج به گرفتن ویزا دارند، که اخذ آن 7 تا 10 روز کاری طول میکشد. ویزای تایلند ، دو نوع یکبار ورود و دوبار ورود دارد، که نوع اول 3 ماه اعتبار دارد با 58روز اجازه اقامت در کشور و نوع دوم 6 ماه اعتبار و هربار 58 روز اقامت در کشور تایلند.


2. در پوکت آب و هوا همواره گرمسیری و آفتابی و در طول سال مناسب سفر است. با اینکه  تقریبا همیشه احتمال کمی از بارش باران لحظه ای وجود دارد، اما بهترین زمان سفر با تور پوکت در ماههای دسامبر تا مارس است. از ماه سپتامبر تا اکتبر در جزیره پوکت بارش باران به صورت پیوسته رخ میدهد و در این جزیره استوایی باید انتظار رطوبت زیاد را داشته باشید.


3. حشرات یکی از طرفداران آب و هوای گرم و مرطوب هستند و به طبع در همه جای شهر پوکت وجود دارند، البته عمده آنها پشه و بی ضرر هستند. در هتل ها و مراکز تفریحی از مواد دافع پشه استفاده میکنند، اما برای استراحت در کنار ساحل باید خودتان محصولی تهیه کنید.


4. یکی از مهمترین نکاتی که در سفر با تور پوکت باید بدانید این است که آب شهری در پوکت مناسب آشامیدن نیست و آب های آشامیدنی خوب در تمامی فروشگاههای بزرگ یا غرفه های کوچک با قیمت ارزان وجود دارد. اگر قبلا با تور پوکت سفر کرده باشید، در اتاق های هتل ها به بطری های آب آشامیدنی برخورد کرده اید، که به همین دلیل در اتاق ها به وفور یافت میشود.


5. بهترین راه برای گشت در اطراف شهر یک تاکسی است. تاکسی خود را بیرون از هتل پیدا کنید و قبل از سوار شدن در خصوص کرایه با او به توافق برسید. البته اتوبوس ها، توک توک ها و مینی ون ها نیز هستند که ارزانترند، اما سرعت آنها نیز کندتر است. (در بعضی موارد توک توک ها از تاکسی ها مبلغ بیشتری دریافت میکنند.)


6. در تایلند ماشینها در سمت چپ حرکت میکنند، در زمان عبور از خیابان و سوار شدن به تاکسی ها مراقب باشید.


7. غذاهای تایلندی در سراسر جهان معروفند، اما در پوکت غذاهای بین المللی از هر کشوری به وفور یافت میشود. با توجه به اینکه غذاهای تایلندی متفاوت از سلیقه گردشگران ایرانی تور پوکت هستند، و تند و پر از عطر و طعم اند، حواستان باشد که کدام را انتخاب میکنید. همچنین غذاهای خود را از رستوران های معتبر سفارش دهید.


غذاهای تایلندی در پوکت


8. اگرچه در زمان سفر با تور پوکت به مردمی برخورد میکنید که با زبان انگلیسی آشنایی دارند ، اما تعداد بسیار کمی از آنها بر انگلیسی مسلط هستند، برای سفری راحت و بدون مشکل تعدادی از اصطلاحات پایه تایلندی را یاد بگیرید.


9. بات Thai Baht پول رسمی تایلند است. در پوکت تعداد بانکها و صرافی هایی که ارز خارجی (دلار، یورو و پوند) را تبدیل میکنند بسیار زیاد است؛ نگران تبدیل پول خود نباشید. بهترین کار استفاده نکردن از کارت اعتباری و ارز خارجی در هتل هاست، زیرا آنها کارمزد بالاتری برای تبدیل از شما دریافت میکنند.


10. در زمان سفر با تور پوکت به راحتی میتوانید سیم کارت های اعتباری مناسب با نیاز خود را با قیمت ارزان تهیه کنید، DTAC Happy، TRUE و AIS از برترین برندها هستند. البته در بیشتر جاذبه های توریستی، هتل ها و رستوران ها اینترنت رایگان وجود دارد.


11. شما میتوانید حیوان خانگیتان را به همراه خود با تور پوکت همسفر کنید، برای این کار باید مدارک زیر همراهتان باشد: فرم حمل و نقل حیوانات خانگی، آخرین گزارش بررسی بهداشتی، مجوز خروج و گواهی بهداشت حیوان.


12. برای جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جویی در هزینه رفت و آمدها، هتل خود را در منطقه درستی انتخاب کنید؛ در نزدیکی سواحل یا جاذبه های مورد نظر.


13. در زمان سفر با تور پوکت باید به فرهنگ و رسوم مردم احترام بگذارید، به عنوان مثال: با پا به کسی اشاره نکنید، در زمان پخش سرود ملی بایستید و به هیچ وجه در خصوص پادشاه تایلند و خانواده اش اظهار نظر نکنید.


14. علاوه بر فروشگاههای کنار جاده ها، در پوکت بازارهای فراوانی وجود دارد که بهترین زمان خرید در آنها برای فرار از گرما و رطوبت، در شب است. نکاتی برای خرید: برندهای موجود در بازارها اکثرا جعلی هستند، سایزها از استاندارد کوچکتر هستند و با چانه زدن و صحبت کردن فروشنده ها تا یک چهارم قیمت را تخفیف میدهند.


بازارهای پوکت


15. اگرچه پوکت شهر امنی است اما امکان سرقت توسط موتورسوارها مخصوصا در شب وجود دارد، پول نقد و جواهرات زیادی همراه خود به بیرون از هتل نبرید. همچنین در هتل مدارک و پول خود را در جای غیرقابل دسترس و امنی قرار دهید.


16. اگر در تور پوکت به مشکلی برخوردید با پلیس توریست (با شماره 1155) تماس بگیرید، آنها در این زمینه بسیار باتجربه هستند و گردشگران را به بهترین شکل مشاوره و راهنمایی میکنند.


17. در فصل غیر گردشگری (می تا اکتبر) احتمال طوفان در دریای اندامان وجود دارد و شنا کردن ممکن است خطرناک باشد. علائم هشداردهنده در این موارد را جدی بگیرید، مانند پرچم های قرمز که به معنی ممنوعیت شنا هستند.


18. با توجه به آیین مرسوم در شهرهای تایلند، در زمان بازدید از معابد این کشور باید لباس مناسب به تن داشته باشید، در ورود به معابد کفش خود را دربیاورید و با لباسهای ساحلی در شهر تردد نکنید.


19. جزیره فی فی یکی از محبوب ترین جزایر در نزدیکی پوکت است و توسط هزاران گردشگر تور تایلند بازدید میشود، در پوکت نیز تورهای یک روزه برای بازدید از این جزیره وجود دارد که بهترین آنها با استفاده از قایق های امن و سرعت بالا به اسم Catamaran می باشد.


20. در نزدیکی سال نو میلادی، تایلندی و چینی جزیره پوکت بسیار شلوغ است و توصیه میشود که از سفر به پوکت در این زمان اجتناب کنید. در این دوره تمامی جاذبه های گردشگری شلوغ و هزینه هتل های پوکت کمی گرانتر خواهد بود.


21. در سفربا تور پوکت حتما خدمات تایلندی را امتحان کنید، انواع ماساژ و سالن های زیبایی که تنوع زیادی دارند و با قیمت های مناسبی یافت میشوند.


22. اگر در طول تور پوکت ، جت اسکی سوار شدید، حتما مراقب حقه جت اسکی خراب باشید! صاحبان جت اسکی ادعا میکنند که شما درطول سواری به آن صدمه زده اید، حتما قبل و بعد از سواری سلامت آن را چک کنید.