برج مناره کوالالامپور

مالزی (Malaysia) در جنوب شرقی آسیا قرارگرفته و مانند کشورهای دیگر آسیایی دارای جاذبه های گردشگری فراوان است و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. کوالالامپور (Kuala lumpur) پایتخت مالزی و بزرگترین شهر آن است. امروزه تعداد زیادی از مسافرت های خارج از کشور ایرانیان به تور مالزی و تور کوالالامپور اختصاص دارد که دلیل عمده آن، آب و هوای گرم و مرطوب و تنوع فرهنگی، هزینه‌های نسبتا پایین و فروشگاه‌های متنوع مالزی است .علاوه بر این جاذبه ها از مهمترین نقاط دیدنی این شهر برج های معروف آن هستند که مهمترین آن ها برج های دوقلو پتروناس  (Petronas Twin Towers) و برج منارا هستند.


برج منارا کوالالامپور (Menara KL Tower)


برج منارا مالزی


درباره ی برج منارا

در کنار برج های دوقلوی پتروناس، برج مناره کوالالامپور نیز از معروفترین و برجسته ترین نقاط شهر است. این برج در سالهای 1991تا 1995 ساخته شده و با 421 متر ارتفاع هفتمین برج بلند مخابراتی جهان بعد از برج میلاد تهران (با 435متر ارتفاع) به شمار میرود. ارتفاع ساختمان 335و ارتفاع آنتن این برج به 86متر میرسد. اگر با تور مالزی به کوالالامپور سفر کردید حتما به تماشای برج منارا کوالالامپور بروید چرا که تماشای شهر و مناظر اطراف کوالالامپور از ارتفاع 276متری (ارتفاع عرشه ی دید این برج ) بسیار لذت بخش است. معماری خاص و ویژه این برج مخابراتی برگرفته از معماری اسلامی است و نکته جالب توجه این مجموعه استفاده از هنر ایرانی توسط هنرمندان اصفهانی در طراحی و تزیینات این برج مشهور است. حتی دسترسی به بالاترین نقطه برج مناره به آسانی انجام میشود، این برج دارای 4 آسانسور است که تنها 54 ثانیه طول میکشد تا به بالای برج برسند و این زمان در برگشت به 52 ثانیه کاهش میابد.

4طبقه ی بالایی برج برای استفاده های مخابراتی و تکنولوژیکی طراحی شده است .


امکانات برج منارا کوالالامپور


عرشه ی دید:

عرشه ی دید برج منارا در ارتفاع 276متری، دید بسیار خیره کننده و جذاب از شهر کوالالامپور را ارائه میدهد .هر روزه از ساعت 9صبح تا 10شب امکان دید 360درجه ای با دوربین های ویژه را برای گردشگران تور کوالالامپور فراهم میکند.


باغ وحش:

 در باغ وحش برج منارا میتوان طیف گسترده ای از حیوانات عجیب و زیبا را مشاهده کرد، اعم از انواع میمونها و خرگوش ها و طوطی های رنگی.


آکواریوم مرجانهای آبی:

این آکواریوم  از سال 2012 راه اندازی شد، شامل انواع ماهی های عجیب و کمیاب ، انواع کوسه ها و ستاره های دریایی است.


اکو پارک بوکیت ناناس:

یک مقصد محبوب برای گردشگران تور مالزی منطقه ی جنگلی و طبیعی است که به عنوان ریه طبیعی برای مناطق شهری اطراف عمل میکند.


رستوران:

رستوران گردان (atmosphere360) برج منارا که در بالاترین قسمت برج (ارتفاع 282متری) قرار گرفته ، دارای انواع گسترده ای از غذاهای بین المللی در وعده ها ی ناهار و شام است. البته در این برج چند رستوران و فست فود دیگر نیز وجود دارند.


مراکز تفریحی:

جدیدترین مرکز بازی این برج، خانه وارونه است که نه تنها خانه بلکه تمام مبلمان و لوازم آن نیز به صورت وارونه قرار گرفته و نظر بسیاری از گردشگران تور کوالالامپور را به خود جلب میکند.

.در برج منارا همچنین سالن تئاتر، آبشارهای زیبا و انواع مراکز خرید نیز وجود دارد


مکان برج منارا

این برج بر روی تپه بوکیت ناناس (Bukit Nanas) ، که از قدیمی ترین ذخایر جنگل موجود در کوالالامپور است ساخته شده و به نظر می رسد کمی از برج های دوقلوی پتروناس بلند تر باشد ولی در حقیقت اینطور نیست. گردشگران تور کوالالامپور به راحتی میتوانند از طریق حمل و نقل عمومی به برج منارا دست پیدا کنند. (ایستگاه بوکیت ناناس در مترو و ایستگاه دنگ ونگ در اتوبوس)

Address: Jalan P Ramlee, Kuala Lumpur, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia