بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

ایتالیا در سال 1861 به یک کشور ملی تبدیل شد زمانی که ایالت های منطقه شبه جزیره، همراه با جزایر ساردینیا و سیسیل، تحت پادشاهی Victor EMMANUEL II متحد شدند. دوران حکومت پارلمانی در اوایل دهه 1920 به پایان رسید، زمانی که Benito MUSSOLINI یک حکومت دیکتاتوری فاشیستی را تاسیس کرد. اتحاد او با آلمان نازی منجر به شکست ایتالیا در جنگ جهانی دوم شد. یک جمهوری دموکراتیک در سال 1946 جایگزین رژیم سلطنتی شد و به دنبال آن اقتصاد کشور رونق گرفت. ایتالیا عضو هیات ناتو و انجمن اقتصادی اروپا (متعاقبا عضو کمیته و اتحادیه اروپا) شد  و در سال 1999 به اتحادیه اقتصادی و پولی اروپا پیوست. 

در قسمت شمالی اروپا، شبه جزیره ایتالیا در قسمت مرکزی دریای مدیترانه قرارگرفته است. در بیشتر قسمت های کشور توزیع تقریبا منصفانه ای از جمعیت وجود دارد؛ جمعیت ایتالیا در سال 2018 برابر62میلیون نفر بوده؛ البته در مناطق ساحلی، دره رود پو و مراکز شهری (به ویژه میلان، رم و ناپل) تراکم جمعیت بیشتر است. اقتصاد ایتالیا شامل شمال صنعتی توسعه یافته (بدلیل وجود شرکت های خصوصی فراوان) و جنوب سنتی با درآمد پایین است. اقتصاد ایتالیا به طور عمده با تکیه بر تولید کالاهای مصرفی با کیفیت بالا توسط شرکت های کوچک و متوسط که بسیاری از آنها متعلق به خانواده های ثروتمند است، رشد کرده است.


گردشگری ایتالیا

در دهه های اخیر گردشگری به صنعت پیشرو ایتالیا تبدیل شده است، به طوری که در سال 2017 ورود حدود 58 میلیون گردشگر تور ایتالیا به شهرهای مختلف این کشور ثبت شد؛ (با 4.4درصد رشد در سال گذشته) بالاتر از میانگین کشورهای اروپایی. ایتالیا در میان کشورهای گردشگر پذیر، در اروپا رتبه سوم و در دنیا رتبه پنجم را دارد، و بیشترین گردشگران ایتالیا از کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا هستند.

محبوب ترین مکان های گردشگری ایتالیا ؛ جدای از مراکز بزرگ فرهنگی، شامل استراحتگاههای ساحلی، جزایر کوچک و بزرگ، تپه های کوههای آلپاین، دریاچه های شمالی، روستاهای ساحلی Amalfi و Ligurian، پارک ملی Gran Paradiso و Abruzzo هستند. شهرهای بزرگ ایتالیا به دلیل داشتن مناظر طبیعی بینظیر، جاذبه های گردشگری تاریخی و باستانی، موزه ها و البته غذاهای عالی در لیست برترین مقاصد تور اروپا هستند، علاوه بر اینها دسترسی به این شهرها نیز بسیار راحت است.


برترین شهرهای توریستی ایتالیا


رم Rome:

پایتخت ایتالیا با 4میلیون و 200هزار نفر جمعیت در قسمت مرکزی کشور قرار گرفته است. استان رم به نواحی مختلفی تقسیم شده و بازدید از جاذبه های گردشگری شهر برای گردشگران تور ایتالیا در یک سفر چند روزه امکان پذیر نیست؛ اما میتوان از برترین آنها دیدن کرد. مهمترین جاذبه های توریستی رم، آمفی تئاتر Colosseum، کلیسای St. Peter's، میدان رومی Roman Forum، پانتئون Pantheon و شهر واتیکان هستند.

در افسانه ها مشهوراست که هر کس در چشمه Trevi سکه ای بیندازد مجددا به رم بازخواهد گشت. بهترین زمان سفر با تور رم ، در فصل بهار (مارس- می) و اوایل پاییز (سپتامبر-اکتبر) است زیرا آب و هوا در وضعیت خوبی قرار دارد و جشنواره های مختلفی نیز برگزار میشود. در این زمان میتوان با تور ارزان ایتالیا به رم سفر کرد و از جاذبه های گردشگری خلوت تر و هوای دلپذیر لذت بیشتری برد.


شهر رم یکی از بهترین شهرهای ایتالیا


میلان Milan:

میلان دومین شهر پرجمعیت ایتالیا (1میلیون و 400هزار نفر) و صندوق بورس و مرکز صنعتی کشور است که در قسمت شمالی ایتالیا قرار دارد. معماری میلان به تنوع موزه ها و گالری های شهر است، از اوایل قرون وسطی تا قرن معاصر. این شهر زادگاه و محل رشد هنرمندانی مانند میکل آنژ و لئوناردو داوینچی، آهنگساز وردی، انریکو کاروسو و طراح جورجیو آرمانی بوده؛ همچنین شهر میلان هرساله میزبان بسیاری ازجشنواه ها و نمایشگاههای بین المللی طراحی و مد لباس است که عامل مهم جذب گردشگر تور بهار و تور پاییز ایتالیا هستند. 

از برجسته ترین جاذبه های توریستی میلان میتوان به کلیسای جامع میلان Milan Cathedral، محله ناویلی Navigli، کلیسای سانتا ماریا Santa Maria Delle Grazie، کاخ Sforzesco، موزه هنر Pinacoteca di Brera و پارک سمپیون اشاره کرد. بهترین زمان مسافرت به ایتالیا از نظر آب و هوایی و قیمت تور میلان در فصل بهار و پاییز است؛ و در ماه آگوست شهر میلان عملا خالی است و اغلب فروشگاهها و مکان های دیدنی تعطیل هستند.


شهر میلان ایتالیا


ونیز Venice:

این شهرکوچک با جمعیت حدودی 262هزار نفری در آبهای دریای آدریاتیک، با کاخ های هنری، کانال های زیبا، تاریخ قابل لمس و معماری پیچیده، بیش از 1000 سال است که ساخته شده. ونیز شامل دسته ای از جزیره هاست که در اطراف کانال بزرگ قرار دارند و از آنجایی که هیچ ماشینی در شهر نیست برای بازدید از جاذبه های گردشگری ونیز باید پیاده روی کرد یا با تاکسی های قایقی به نقاط مختلف شهر رفت.

علاوه بر جذابیت کانال بزرگ شهر ونیز، جاذبه های توریستی تاریخی نیز در شهر وجود دارد که مهمترین آنها میدان سان مارکو Piazza San Marco، کلیسای Saint Mark، پل Rialto و کاخ دوگ Palazzo Ducale، مرداب Venetian، آمفی تئاتر La Fenice و موزه شیشه در جزیره مورانو هستند. ونیز مقصد همیشگی تور تابستان ایتالیا (اواخر ژوئن تا اواخر جولای) است، اما ماههای فوریه و مارس هم به دلیل برگزاری کارناوال ونیز (جشنواره موسیقی، هنر و لباس های محلی) جزء زمان های  پرطرفدار تور ونیز محسوب میشوند.


شهر ونیز ایتالیا


فلورانس Florence:

فلورانس یک شهر فرهنگی ایتالیایی است که با معماری زیبا، طلسم هنری و قرنها تاریخ در شمال ایتالیا قرار گرفته و 383هزار نفر جمعیت دارد. موزه ها، کاخ ها و کلیساهای فلورانس دارای برخی از بزرگترین گنجینه های هنری در جهان است البته این شهر ازنظر جاذبه های گردشگری طبیعی هم کم ندارد. مکان های دیدنی فلورانس بسیار زیادند و برای گشت و گزار حداقل دو تا سه روز زمان لازم است.

از مهمترین جاذبه های گردشگری فلورانس کلیسای جامع Santa Maria del Fiore، موزه هنر Uffizi، Palazzo Vecchio، برج Giotto's Bell، باغ رنسانس Giardino Bardini و Giardino Bardini هستند. فلورانس در تمام طول سال پذیرای گردشگران تور ایتالیا است زیرا اغلب جاذبه های توریستی فلورانس در فضای سرپوشیده هستند، اما در اواخر بهار و اوایل تابستان بهترین زمان بازدید از فلورانس است و چندین جشنواره محلی نیز در این زمان برگزار میشود.


شهر فلورانس ایتالیا


سینکو تره Cinque Terre:

سینکو تره (به معنی پنج زمین) مجموعه ای از پنج شهر در امتداد ساحل Ligurian در شمال غربی ایتالیا است؛ این پنج بخش عبارتند از: Monterosso, Manarola, Vernazza, Corniglia  و Riomaggiore؛ که کل منطقه به عنوان پارک ملی مشخص شده. در این 5 روستا حدود6000نفر زندگی میکنند که علاوه بر گردشگری اقتصادشان به ماهیگیری نیز تکیه دارد و دارای رستوران های فوق العاده ای هستند. راه ارتباطی این پنج روستا تنها از طریق قطار است و مهمترین جاذبه گردشگری آنها پیاده روی در روستاها و مناظر خیره کننده آنهاست.

از دیگر جاذبه های توریستی این روستاها پارک محافظت شده سینکوتره، کلیسای San Giovanni Battista، موزه Technical Naval، قلعه Doria، کلیسای Santa Margherita di Antiochia، قلعه Riomaggiore، موزه Civico Amedeo Lia و تنها ساحل شنی منطقه، ساحل Monterosso هستند. جولای گرمترین ماه در سینکو تره (با دمای 24درجه) و ژانویه با 8درجه سردترین ماه است. بهترین زمان سفر با تور ایتالیا به سینکو تره در ماه می تا سپتامبر (برای شنا و سواحل) و ماه مارس تا اکتبر (برای پیاده روی و گشت و گزار) است.

شهر سینکو تره  ایتالیا


آژانس الماس نشان مجری بهترین تورهای اروپایی آماده است تا شما را به سفری رویایی به بهترین شهرهای ایتالیا و اروپا راهنمایی کند.منظم ترین خدمات و درخشان ترین سابقه