بهترین زمان سفر با تور ایتالیا

کشور ایتالیا شامل شبه جزیره ایتالیا و جزایر سیسیلی و ساردنیا، در جنوب قاره اروپا قرار دارد و مساحت آن چیزی حدود یک پنجم ایران است. امروزه ایتالیا جزء ده کشور بزرگ صنعتی محسوب میشود و صنایع خوردوسازی، طراحی و مد، کشاورزی و گردشگری ارکان اصلی اقتصاد ایتالیا را تشکیل میدهند. با حدود 59میلیون گردشگر تور ایتالیا در سال 2017 ، این کشور در رده پنجمین کشور پر بازدید جهان قرار دارد. ایتالیا دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری است؛ و بر اساس محاسبات یونسکو، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا قرار گرفته است. از مهمترین جاذبه های توریستی ایتالیا برج کج پیزا، قلعه سن آنجلو، شهر واتیکان، دریاچه کومو، شهر روی آب ونیز، شهر فلورانس، آمفی تئاتر رم باستان و بسیاری دیگر هستند.


آب و هوای ایتالیا

به دلیل وسعت ایتالیا، از شمال تا جنوب آب و هوای متفاوتی در این کشور وجود دارد که در مجموع معتدل محسوب میشود و در هر زمان از سال مقصد گردشگران تور اروپا است. به ندرت می توان دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد در تابستان، یا کمتر از 5 درجه سانتیگراد در زمستان پیدا کرد. ایتالیا توسط دریای مدیترانه احاطه شده که تاثیر زیادی بر آب و هوای کشور، به خصوص شهرهای ساحلی میگذارد. آب و هوای مدیترانه ای باعث میشود تا زمستان گرم تر و تابستان خنک تر شود. در شمال کشور، در نزدیکی آلپ، آب و هوای سخت با زمستان های سرد و تابستان های گرم و مرطوب وجود دارد، در حالی که ایتالیای مرکزی در طول سال دارای آب و هوای ملایم؛ و در جنوب ایتالیا، در تمام طول سال درجه حرارت گرم است.


تور بهار ایتالیا

در فصل بهار(مارس-می) ایتالیا دارای آب و هوای معتدل، اما کمی غیر قابل پیش بینی است. در حالی که بسیاری از مناطق ایتالیا در ماه فوریه کاملا سرد و گاهی بارانی هستند، در ماه مارس روزهای آفتابی بسیاری حتی در مناطق شمالی کشور وجود دارد و در شهرهای جنوبی هوا گرم تر میشود. در ماه های آپریل و می قیمت ها کمی افزایش پیدا میکنند، اما همچنان یکی از بهترین فصلهای سفر با تور ایتالیا، بهار است.


تور ایتالیا در بهار


جشنواره های بهاری ایتالیا:

هر ساله در فصل بهار مراسم و فستیوال های بسیاری در شهر های مختلف ایتالیا برگزار میشوند که مهمترین آنها عبارتند از: فستیوال La Festa della Donna، جشنواره های تولد رم، Vinitaly، سن مارکو، جشن Procession of Mysteries، روز آزادی، جشن عید پاک، مراسم La Corsa dei Ceri و جشنواره Festa della Sensa .


تور تابستان ایتالیا

تابستان(ژوئن-آگوست) در سراسر ایتالیا گرم است و شهرهای جنوبی بسیار گرم تر، اما در ماه ژوئن هنوز دمای هوا خیلی گرم نشده و سفر با تور ایتالیا ، مخصوصا به شهرهای شمالی و مرکزی بسیار لذت بخش است. درجه دمای بسیار بالا معمولا در اواخر ماه ژوئن و اوایل جولای در همه جا آغاز می شود، که اغلب تا اوایل ماه اکتبر ادامه می یابد. فصل تابستان در ایتالیا شلوغ ترین زمان سال است و تقاضای تور تابستان ایتالیا بسیار افزایش میابد؛ اما در ماه آگوست نه تنها هوا بسیار گرم و آزاردهنده است بلکه به دلیل تعطیلات Ferragosto (تعطیلات ایتالیایی در هفته های نزدیک 15 آگوست) اغلب رستوران ها، هتل ها و فروشگاهها تعطیل هستند. این تعطیلات حداقل دو هفته طول میکشد و اکثر ایتالیایی ها به سواحل، جزایر و حومه های شهر میروند و جشنواره های فراوان محلی، آتش بازی و نمایش نیز در این دوره انجام میشود.


تور ایتالیا در تابستان


جشنواره های تابستانی ایتالیا:

روز جمهوری ایتالیا، فستیوال هنری گل، جشنواره Vogalonga Regatta، St. Ranieri، مراسم Il Gioco del Ponte، مسابقات اسب دوانی Palio، جشنواره Festa de la Madonna، L'Ardia di San Costantino، Ferragosto، Palio dell’Assunta،Tuscan Sun Festival و Festa della Madonna della Neve ازجمله جشنواره های معروف ایتالیا در فصل تابستان هستند.


تور پاییز ایتالیا

به طور کلی، ایتالیا در اوایل پاییز (سپتامبر-نوامبر) هنوز هم گرم و آفتابی است و دما در شب شروع به کاهش می کند، اما در طول روز گرم (معمولا حدود 25 درجه) باقی میماند. اواخر سپتامبر معمولا به اندازه کافی برای شنا در دریا گرم است و حتی اکتبر در ایتالیا در طول روز دمای حدود 21درجه را حفظ می کند. در اواخر اکتبر و در ماه نوامبر روزهای بارانی به همراه آفتاب، به ویژه در شهرهای شمالی وجود دارند. نواحی میانی ایتالیا معمولا چند درجه گرمتر از همسایگان شمالی خود هستند و جنوب کشور در ماه نوامبر همچنان گرم باقی خواهد ماند.


تور ایتالیا در پاییز


جشنواره های پاییزی ایتالیا:

جشنواره Feast of San Gennaro، جشن روز San Michele، Regata Storica  Eurochocolate، جشنواره Boccaccesca، جشنواره بین المللی فیلم ونیز، White Truffle Fair،All Saints Day، White Truffle Fair، جشنواره رقص، Festa della Salute و هالووین در شهرهای مختلف ایتالیا برگزار میشوند.


تور زمستان ایتالیا

زمستان(دسامبر-فوریه) در شمال ایتالیا سرد، با باران و برف و وزش باد فراوان همراه است. در قسمت جنوبی، آب و هوا خیلی سرد نیست و به طور متوسط دمای هوا به حدود 10درجه  میرسد؛ اما حتی در این منطقه نیز امکان سرد شدن یکباره هوا وجود دارد. این فصل خلوت ترین زمان گردشگری ایتالیا است، البته در اوایل ماه ژانویه در تعطیلات کریسمس زمان بسیار شلوغ و گران در ایتالیا به شمار میرود. جاذبه های گردشگری اصلی ممکن است نرخ های پایینتری ارائه دهند، اما اغلب ساعت های خود را در زمستان محدود می کنند و امکان تعطیلی برخی جاها نیز هست؛ برای مثال تعدادی ازهتل های ونیز در زمستان تعطیل هستند اما در پایتخت این مشکل وجود ندارد.


تور ایتالیا در زمستان


جشنواره های زمستانی ایتالیا:

فستیوال های Immaculate Conception، Santo Stefano، jazz festival،Wild Boar ، کریسمس، روز Santa Lucia، سال نو، Ephiphany/La Befana، فستیوال The Trasimeno Blues، Fair of Sant'Orso، کارناوال ونیز، Saint Agatha's feast day، روزولنتاین و جنگ پرتغالی از معروف ترین جشن هایی هستند که در فصل زمستان انجام میشوند.


بهترین زمان سفر با تور ایتالیا از نظر اقتصادی

قیمت های پرواز به ایتالیا به شدت نوسان دارد ؛ البته در فصول مختلف گاهی پرواز با تخفیف پیدا می شود که بسیار نادر است. گرانترین پرواز به ایتالیا در ماه آوریل، درحالی که ارزان ترین ماه پرواز دسامبر است. بر اساس میانگین قیمت ماهانه هتل ها، ماه می گرانترین ماه برای رزرو هتل است، اما در سال 2017، این قیمت ها در ماه نوامبر 46٪ کاهش یافت، که مقرون به صرفه ترین ماه سال برای رزرو هتل در ایتالیا محسوب شد.

در هنگام سفر با تور ایتالیا برای خرید، "دوره حراج" مناسب ترین زمان است، به طور معمول دوره حراج در فصول تابستان و زمستان، یعنی ژانویه و جولای، انجام میشود. دوره حراج حدود 6 تا 8 هفته طول میکشد و ممکن است در شهرهای مختلف ایتالیا با چند روز اختلاف برپا شود. حراج زمستانی در هفته اول ژانویه، پس از سال نو، آغاز می شود و معمولا تا اواسط ماه فوریه ادامه می یابد؛ زمان حراج تابستانه در ماه های جولای و آگوست است، که تخفیف ها حدود 30 تا 50 درصد هستند.


بهترین زمان سفر به ایتالیا

ماه های آوریل تا می و اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر بهترین زمان سفر به ایتالیا است، زیرا آب و هوا در همه جا معتدل با درجه حرارت عالی، هزینه های پایین و تعداد گردشگران در مکان های توریستی کم است. برای سفر با تور ارزان ایتالیا سپتامبر و اکتبر ماه های مناسب تری هستند، البته شرایط آب و هوایی در فصل بهار و پاییز تقریبا مشابه هستند، اما در فصل پاییز گردشگران کمتری به ایتالیا سفر میکنند و هزینه ها کمترند. همچنین ماه ژوئن نیز برای سفر به شهرهای شمالی ایتالیا (میلان، ونیز و جنوا) به دلیل آب و هوای معتدل مناسب است.


چند نکته برای صرفه جویی در سفر به ایتالیا:

1.      رزرو پرواز و هتل خود را 2 تا 3 ماه قبل از زمان مورد نظر انجام دهید.

2.      غذاها، نوشیدنی ها و خرید خود را در فاصله های دور از اماکن گردشگری تهیه کنید.

3.      هتل خود را در یک منطقه کمتر توریستی (دورتر از جاذبه های گردشگری) انتخاب کنید.

4.      خوردن میان وعده را در کافه ها به حالت ایستاده(بدون میز و صندلی) انتخاب کنید