رفتینگ در تور آنتالیا

یکی از پرطرفدارترین تورهای خارجی برای ایرانیان، تور آنتالیا در کشور ترکیه می باشد. سواحل بینظیر و جاذبه های گردشگری آنتالیا توریست های زیادی را به تجربه ی این زیبایی ها فرا می خواند. در این مطلب می خواهیم یکی از تفریحات پرهیجان تور آنتالیا را به شما معرفی کنیم. 


از رفتینگ چه می دانید؟

رفتینگ یا رافتینگ ( Rafting ) تفریحی مهیج و فوق العاده و از تورهای پرطرفدار ترکیه می باشد. رافتینگ ، قایق سواری به صورت گروه های 2 تا 10 نفره بر روی رودخانه خروشان و در میان طبیعتی چشمگیر است که لذت هیجان را به شما هدیه می دهد. در این تفریح بینظیر صحبت از پاروزنی گروهی در رودخانه و عبور از کنار سخره های بزرگ و برخورد با آنها در هنگام خروش رودخانه است. صحبت از طبیعتی ناب و شنا در آبهای سرد و هوای معتدل و پر از اکسیژن است. هر کدام از قایق های مخصوص رفت ، توسط مربی حرفه ای هدایت و کنترل می شوند و تمامی رده های سنی بالای 5 سال سن می توانند در آن شرکت کنند. در ادامه به توضیحات مربوط به تور رافتینگ آنتالیا می پردازیم.


رفتینگ آنتالیا


درباره رافتینگ آنتالیا

تور رافتینگ آنتالیا از سال 2010 بر روی رودخانه کوپرولوکانیون ( Koprulu Conyon ) در منطقه کِمِر آنتالیا راه اندازی شده است. این رودخانه 14 کیلومتر است و رفتینگ بر روی آن از برترین تورهای یک روزه ترکیه مخصوصا برای ایرانیان به حساب می آید. نمایندگی های زیادی در کشور ترکیه وجود دارند که از طریق آنها می توانید برای شرکت در رفتینگ هنگام سفر با تور آنتالیا اقدام کنید اگرچه برای ثبت نام ، از راهنمایان ایرانی ( MBA ) نیز می توانید کمک بگیرید. تمامی تورها شما را از هتل در آنتالیا که محل اقامتتان است تا رودخانه و همینطور بالعکس ، همراهی می کنند.

مدت قایق سواری بر روی رودخانه حدودا 2 ساعت و کل زمان این تور صبح تا بعد از ظهر خواهد بود. در طول مسیر ایستگاه های مختلفی برای استراحت و میل کردن غذا و نوشیدنی ها قرار دارد که فرصت مناسبی برای شنا و شیرجه و همچنین عکس گرفتن با همراهان و بهره بردن از طبیعت زیبای کوهستانی می باشد.

ابتدا راهنماهای تور شما را در ساعت معینی به رودخانه می رسانند. این مسافت در حدود 2 ساعت به طول می انجامد. سپس ماجراجویی شما آغاز می شود. به وسیله اتوبوس ، تمامی شرکت کنندگان را از مسیری زیبا و جنگلی به بالای کوه می رسانند. همگی به گروه های چند نفره تقسیم می شوند و هر قایق نیز توسط یک مربی هدایت و کنترل می شود. قبل از هر چیزی لوازم ایمنی مثل جلیقه نجات و کلاه ایمنی در اختیارتان قرار داده می شود و برای پوشیدن آن ها به شما کمک می کنند. در آخر هر نفر پارویی به دست دارد و سوار قایقها می شوید. قایق ها را به آب انداخته و تور رافتینگ بر روی آبهای خروشان شروع می شود. گهگاهی شاید نیاز باشد تا برای حرکت قایق پارو بزنید ولی در بیشتر مسیر جریان آب شما را با خود همراه می کند. رودخانه ای پرتلاطم و طبیعتی زیبا ، تجربه ای نیست که هر روز با آن روبرو شوید. در میانه راه به تخته سنگهای بزرگ وسط رودخانه برخورد خواهید کرد و جوش و خروش رودخانه باعث تکان های شدید قایق می شود و همین ترس و دلهره لذتبخش ترین قسمت رفتینگ در تور آنتالیا است. البته نگران نباشید زیرا خطری وجود ندارد. در بین مسیر دو یا سه بار به صرف غذا و یا برای شنا کردن و شیرجه و بازی توقف خواهید داشت. معمولا یک یا دو انتخاب برای نهار خود خواهید داشت و همه همان غذاها را میل خواهند کرد. اگر غذای دریایی بخواهید، کمی گرانتر برایتان حساب می شود. پس از اتمام مسیر رودخانه، خیس و خسته پا به خشکی گذاشته و با تحویل گرفتن فیلم ها و عکس هایی که در طول تور رافتینگ از شما گرفته اند، تجربه ی شیرین سفر بر روی رودخانه را برای همیشه زنده نگاه خواهید داشت.


رفتینگ آنتالیا


آیا رفتینگ تفریح امنی است؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که آیا واقعا چنین گردشی خالی از خطر خواهد بود؟ حقیقت این است که در این تفریح هم مانند تمام طبیعت گردی ها احتمال خطر و آسیب وجود خواهد داشت. رودخانه در بیشتر مسیر خروشان است و قایق های رفت با تخته سنگهای بزرگ که سر از آب بیرون آورده اند، برخورد می کنند. گاهی احتمال دارد که قایق در این برخوردها واژگون شود و مسافرانش در آب بیفتند ولی جای نگرانی نیست و کاپیتان حرفه ای هر گروه اوضاع را در کنترل خودش دارد. همچنین جلیقه نجات و کلاه ایمنی شما را از هرگونه آسیبی دور نگه میدارد. درواقع می توان گفت که افتادن به درون آب رودخانه یکی از قسمت های مهیج و لذت بخش رافتینگ است که تجربه آن خالی از لطف نخواهد بود. پیشنهاد می کنیم که اگر شنا بلد نیستین از شنا و پریدن در آب رودخانه خودداری کنید. در پایان اطمینان داشته باشید که با رعایت نکات ایمنی به مشکلی برنخواهید خورد و هنگام سفر با تور آنتالیا ، رفتینگ را از دست ندهید.