نکات سفر به تایلند

تور تایلند یکی از جذاب ترین و محبوب ترین تورهای مسافرتی برای ایرانیان و بلکه بسیاری از توریست ها و جهانگردان است. 

تورهای تایلند با داشتن مزایای فراوان برای جهانگردان و توریست ها موجب جذب بسیاری از علاقه مندان از سراسر جهان به این کشور شده است. به همین جهت تایلند به عنوان یکی از کشورهای توریستی جهان شناخته می شود. اما برای اینکه لذت بیشتری از سفر با تور تایلند ببرید، باید چند نکته مهم درباره این کشور، مردمش و همچنین مسائل مخنلف دیگر را در نظر بگیرید تا در زمان اقامت در این کشور با استفاده از تورهای تایلند بتوانید بدون هیچ گونه مشکل یا دردسری از سفر خود لذت بیشتری ببرید.


به همین جهت و با توجه به اهمیت نکات سفر با تور تایلند تلاش کردیم تا مهمترین نکات مربوطه را گردآوری کرده و جهت آشنایی هر چه بیشتر شما در این بخش به شما معرفی می کنیم:

1.      تایلند نقاط توریستی و گردشگری متعددی دارد که با تور تایلند می توانید بر حسب تمایل اقدام به رزرو هر یک از آنها کرده و حتی بارها از یک شهر یا یک منطقه دیدن کنید.

2.      جهت سفر به تایلند باید جهت اخذ ویزای تایلند اقدام کنید.

3.      پیش از سفر به این کشور با مطالعه جاذبه های توریستی و گردشگری مقصد،  خود جهت استفاده از آنها آماده کنید. برای مثال جاذبه های توریستی بانکوک، جاذبه های توریستی پوکت، جاذبه های توریستی پاتایا، جاذبه های ساموئی و غیره.

4.      درباره مسائل سیاسی (مانند پادشاه و خاندان سلطنتی تایلند و یا دولت آن کشور) به هیچ وجه صحبت نکنید و کوچکترین بی احترامی نکنید. تایلندی ها به این مسائل بسیار حساس هستند.

5.      استفاده از قاشق و چنگال اهمیت زیادی در خوردن غذا دارد ولی در این کشور از قاشق بیشتر جهت رساندن غذا به دهان استفاده می کنند و از چنگال صرفا جهت کمک به جابجایی تکه های غذا در بشقاب. در تایلند رساندن غذا به دهان با استفاده از چنگال کار درستی نیست و توصیه می کنیم که در رستوران ها و سایر مکان های عمومی به هیچ وجه این کار را انجام ندهید چرا که به گفته برخی از توریست هایی که با تور تایلند سفر کرده اند، این کار نوعی توهین تلقی می شود.

6.      بیشتر مردم تایلند بودایی هستند و راهب های بودایی و معبدها احترام خاصی در این کشور دارند. لذا هنگام دیدار از معبدها به قوانین آنها احترام بگذارید، لباس پوشیده و مناسب بر تن داشته باشید، سکوت را رعایت کنید، هنگام ورود به بخشهای اصلی معبد در صورتی که از شما خواسته شد کفش یا صندل خود را در بیاورید، حتما این کار را انجام بدهید.


معبد بودا در تایلند


7.      آب لوله کشی در برخی از نقاط تایلند قابل شرب نیست لذا سعی کنید تا حد امکان از آب معدنی که در هتل ها، فروشگاه ها و برخی مغازه ها به فروش می رسند استفاده کنید.

8.      در تایلند می توانید جهت گشت و گذار در سطح شهر از مترو، اتوبوس،اتوبوس های BRT، تاکسی و یا وسیله نقلیه سه چرخه ای بنام "توک توک " (tuk tuk) استفاده کنید. توک توک در واقع وتورسیکلت های سه چرخه با فضای سرپوشیده هستند و بسیاری از مسافران تور تایلند از آنها استفاده می کنند. چرا که سوار شدن به آنها تجربه ایست لذت بخش و هم ارزان تر از تاکسی ها هستند.

9.      شبها هنگام برگشت از مراکز توریستی به هتل کمی مواظب باشید تا به افراد مست بر نخورید، به خصوص در پاتایا و بانکوک. متاسفانه بسیاری از توریست های اروپایی و یا آمریکای شمالی ممکن است ضمن افراط در نوشیدن الکل، در کوچه و خایبان دعوا براه بیندازند. سعی کنید حتی الامکان به آنها نزدیک نشوید.

10.  تایلند کشوری است با امنیت مناسب اما به جهت اینکه جهانگردان و گردشگرانی از بسیاری از نقاط جهان به آن سفر می کنند بهتر است هنگام ورود به این کشور جواهرات و لوازم با ارزش با خود حمل نکنید.

11.  حمل و استعمال مواد مخدر و حتی برخی از داروها جرم سنگینی در تایلند دارد در این زمینه کاملا مواظب باشید. در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید پیش از سفر به تایلند حتما در این باره با راهنمای تور و یا سفارت تایلند در تهران مشورت کنید.

12.  برخی از اغذیه فروشی های محلی در تایلند غذاهای مناسبی از لحاظ بهداشتی نمی فروشند. توصیه می کنیم که از آنها غذا و خوراکی خریداری نکنید و در این زمینه کاملا مواظب باشید. خوشبختانه در تایلند مانند بسیاری از کشورهای توریستی دیگر بسیاری از کافه ها، فست فودها و رستوران های بین المللی معروف دارای شعبه هستند که در صورت نیاز می توانید به آنها مراجعه کنید از جمله: مک دونالد(McDonald)، برگر کینگ(Burger King)، کی اف سی (KFC)، ساب وی (Subway)، پیزاهات (Pizza Hut) و...

13.  در بسیاری از بازارهای محلی تایلند می توانید از فروشندگان تخفیف بگیرید. از چانه زدن در این بازارها نترسید و اگر وقت کافی داشتید قیمت های فروشندگان دیگر را نیز بررسی کنید. در نهایت با کمی گشتن در بازارهای محلی می توانید اجناس مورد نظر خود را با قیمت های مناسب و ارزان خریداری کنید.


بازار محلی شبانه در تایلند


14.  در هیچ شرایطی به سر مردم تایلند دست نزنید. سر عضوی مقدس از بدن آنهاست و با دست زدن به آن موجب عصبانیت آنها را فراهم می کنید!

15.  بهتر است در صورتی که در فصل تاسبتان با تور تایلند سفر می کنید، با خود اسپری های حشره کش با خود به همراه داشته باشید.

16.  به میمون ها و سایر حیوانات  دلایل متعددی غذا ندهید. ضمنا اگر در جنگل ها پیاده روی می کنید مراقب باشید که میمون ها ناگهانی وسایل شما را ندزدند. (هر چند که این امر معمولا بسیار کم اتفاق می افتد)

17.  هنگام ورود به تاکسی ها مراقب باشید که حتما تاکسی متر را روشن کنند و اگر راننده تاکسی - که معمولا با خوشرویی و محبت با خارجی ها رفتار می کنند – به شما گفت که مکانی که می خواهید بروید بسته است، بهتر است به حرف های او توجه نکنید و پس از پیاده شدن از تاکسی خودتان از باز یا بسته بودن جاذبه های توریستی مورد نظر خود از نزدیک بررسی کنید. (این شگرد را برخی از رانندگان تاکسی ها جهت رساندن مسافر خود به مکانی دیگر و طبیعتا درآمد بیشتر از طریق دریافت کرایه تاکسی بیشتر از مشتری خود انجام می دهند)

18.  در بسیاری از شهرهای تایلند امکان کرایه موتور سیکلت و یا دوچرخه وجود دارد.

19.  هنگام سفر با تورهای تایلند به خصوص در پاتایا و یا پوکت تفریحاتی مانند پیاده روی در جنگل، اسب سواری، فیل سواری، غواصی (در صورت تمایل)، دیدن جزایر زیبای تایلند و... را فراموش نکنید.

20.  پیش از سفر لوازمی مانند کرم ضد آفتاب، اسپری حشره کش، عینک آفتابی، چراغ قوه، کیف کمری (جهت قرار دادن پول)، بطری یا قمقمه آب و اگر از شامپوی خاصی استفاده می کنید، تهیه کرده و با خود به همراه داشته باشید.

21.  درباره پروازها و همچنین هتل مورد نظر و اینکه جهت سفر خانوادگی مناسب است یا خیر تحقیق کنید.

22.  در سفر به این کشور تا حد امکان به حیوانات و محیط زیست احترام بگذارید و طبیعت را آلوده نکنید.

23.  هنگام تابستان و نیمه دوم فصل بهار ریزش باران در تایلند به ویژه نیمه جنوبی این کشور بیشتر است لذا اگر در چنین زمانی اقدام به رزرو تور تایلند می کنید، بهتر است که با خود چتر به همراه ببرید.

24.  در صورت بروز هر گونه مشکل قانونی می توانید با سفارت ایران در تایلند تماس بگیرید و از آنها یاری بخواهید.

25.  و در آخر اینکه تور تایلند آنقدر جذاب و جالب است که بیشتر توریست هایی که حتی یک بار به این کشور سفر کرده اند برای سفرهای بعدی به این کشور نیز برنامه ریزی می کنند.


سفارت ایران در تایلند:

آدرس: 215,sukhumvit road,soi 49/11,klongton nua,wattana,bangkok 10110-thailand

شماره تماس:  3-3900871-00662

وب سایت: bangkok.mfa.ir


امیدواریم با رعایت نکات سفر به تایلند بتوانید سفری خوش به مقصد این کشور زیبا در پیش داشته باشید.