ویزای صربستان

تور صربستان و دریافت ویزای این کشور شاید برای بسیاری از علاقه مندان به سفر به اروپا و به خصوص تورهای مسافرتی به مقصد شبه جزیره بالکان، جالب و حتی وسوسه انگیز باشد. دیدار از جاذبه های توریستی صربستان و سفر به اروپا و شبه جزیره بالکان و از طرف دیگر هم مرز بودن این کشور با کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا (از جمله مجارستان که عضو پیمان شینگن نیز هست و همچنین کرواسی) موجب محبوبیت هر چه بیشتر تورهای صربستان نزد هموطنان ما در سالهای اخیر شده است. 

اما مسئله ویزای صربستان را هم نباید فراموش کرد. چرا که امروزه جهت سفر به هر کشوری افراد نیاز به ویزای مسافرتی و گذرنامه (پاسپورت) دارند. جمهوری صربستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. جالب اینجاست که برای مدتها جهت رزرو تور صربستان و دریافت ویزای این کشور نیاز به مدارک متعددی بود که آماده کردن آنها گاهی چند روز طول می کشید و به همین جهت برای بسیاری از افراد دریافت ویزای صربستان و سفر به این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر شبه جزیره بالکان چندان در اولویت نبود. مخصوصا اینکه صربستان راه به دریای آزاد ندارد و هنگام سفر و اقامت توریستی در این کشور می توان از برخی دیدنی های بلگراد و یا گشت و گذار در بهترین مراکز خرید بلگراد استفاده کرد.

اما در تابستان سال 1396 شمسی خبری جالب توجه بسیاری از هموطنان مان را به خود جلب کرد: لغو ویزای صربستان.

این قانون از ماه آگوست سال 2017 میلادی (مرداد 1396 خورشیدی) برقرار شد و از آن زمان تا مهرماه سال 1397 خورشیدی برقرار بود. بطوری که در طول این مدت شهروندان ایرانی می توانستند با رزرو هتل های صربستان و البته به شرط داشتن بلیط دوطرفه رفت و برگشت به مدت حداکثر 30 روز بصورت توریستی با تور صربستان به این کشور سفر کنند.

در این صورت شهروندان ایرانی جهت دریافت ویزای صربستان نیاز به ارائه هیچ مدارکی نداشتند. نکته ای مهم که موجب سرازیر شدن بسیاری از هموطنان مان با تورهای صربستان به این کشور شد.

اما از آنجا که متاسفانه عده ای از هموطنان مان در این مدت با استفاده از همین قانون زمانی که به این کشور سفر کردند، تلاش می کردند تا بطور غیرقانونی به کشورهای اروپایی سفر کنند و همچنین تلاش برخی از افراد جهت اقامت غیرقانونی در صربستان و کشورهای دیگر (از جمله بوسنی هرزگوین) پس از مدتی این قانون لغو شد و در مهرماه سال جاری (1397 خورشیدی) دولت صربستان رسما اعلام کرد که قانون ویزا برای اتباع ایران بازنگری شده و از این پس مجددا شهروندان ایرانی جهت سفر به صربستان نیاز به اخذ ویزای این کشور دارند. در این رابطه وزیر کشور صربستان در پارلمان این کشور اعلام کرد که دلیل این تصمیم عبور غیر قانونی بسیاری از ایرانیان از مرزهای این کشور بوده است.


دریافت ویزای صربستان:

در حال حاضر جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت و سفارت صربستان در تهران مراجعه و یا با مسئولین این سفارتخانه تماس بگیرید.

آدرس سفارت صربستان: تهران- ولنجک- کوچه نهم- پلاک ۹

شماره تلفن سفارت صربستان:   88 09 15 29021

شماره فکس سفارت صربستان: 88 57 82 91  021

وب سایت سفارت صربستان:  http://tehran.mfa.gov.rs/index.php


با آرزوی دیدار شما عزیزان در تور صربستان. آژانس هواپیمایی و مسافرتی الماس نشان برگزار کننده و مجری مستقیم تورهای صربستان.