بهترین زمان سفر با تور صربستان

بهترین زمان سفر با تور صربستان یکی از موارد مهم از دید مسافران و توریست هایی است که عازم دیدار از این کشور زیبای بالکان و شرق اروپا می شوند. البته همانطور که در بخش های دیگر نیز اشاره کرده ایم اینکه بهترین زمان سفر به صربستان (و یا کشورهای دیگر جهان) چه فصلی است، از دو دیدگاه می توان بررسی کرد:

·         ارزان ترین زمان سفر با تور صربستان

·         خوش آب و هواترین فصل سفر با تور صربستان

در هر صورت سفر با تور صربستان، دیدن این کشور و همچنین جاذبه های گردشگری آن را به هموطنان گرامی توصیه می کنیم. تور صربستان مزایای زیادی دارد که البته پیشتر به آنها اشاره کردیم (از جمله عدم نیاز به ویزا برای ایرانی ها، تورهای ارزان و لحظه آخری صربستان، وجود آثار تاریخی و مراکز گردشگری متعدد، وجود مردمانی مهربان و خونگرم، امکانات توریستی مختلف و ...)

اکنون وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی این کشور را بررسی می کنیم:

- موقعیت جغرافیایی صربستان:

کشور صربستان در جنوب شرقی قاره اروپا و شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. صربستان کشوری سرسبز است که بیش از یک چهارم مساحت آن پوشیده از جنگل های سرسبز و زیبا می باشد. از رودخانه های مهم این کشور که نقش مهمی در کشاورزی و فضای سبز آن دارند می توان از رود دانوب (دوناو)، ساوا، تیمیش و درینا را نام برد که از میان آنها دو رود دانوب و ساوا از شمال شهر بلگراد عبور می کنند.

مساحت این کشور حدود 77,474 کیلومتر مربع است و دارای مناطق کوهستانی و کوهپایه ای نسبتا وسیع و قابل توجهی است. بطوری که کوهنوردی در این مناطق تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری صربستان شده است. (شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از توریست های اروپایی و یا نقاط دیگر جهان، علاوه بر دیدن جاذبه های مختلف شهرهای بلگراد و نووی ساد، با هدف طبیعت گردی و کوهنوردی اقدام به رزرو تور صربستان می کنند)


- وضعیت آب و هوای صربستان:

کشور صربستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود در بالکان، دارای آب و هوای قاره ای است و تحت تاثیر دو جریان آب و هوایی اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه است. نواحی جنوب و جنوب غربی این کشور عمدتا پوشیده از کوهستان هستند ولی نواحی شمالی (منطقه خودمختار "ووی دینا") عمدتا جلگه ای هستند. به همین جهت آب و هوا نیز در طول ایام سال در نواحی مختلف این کشور تا حدودی متفاوت است.


- سفر به صربستان در بهار:

بارش باران در این فصل در نواحی مختلف این کشور افزایش می یابد و تقریبا می توان گفت که پر باران ترین فصل کشور صربستان، بهار است. دمای هوا نیز در نقاط مختلف این کشور در این فصل متغیر است و در طی ماه های فروردین و اردیبهشت  دمای هوا به مرور افزایش می یابد. البته سفر نوروزی با تور صربستان با توجه به جاذبه های گردشگری بلگراد و نواحی اطراف آن بسیار مناسب است و می توانید از بیشتر امکانات و موقعیت های گردشگری صربستان در این فصل استفاده کنید.


- سفر به صربستان در تابستان:

تقریبا می توان با قاطعیت گفت که بهترین زمان سفر به صربستان، فصل تابستان است. چرا که در این ایام دمای هوا به حداکثر می رسد و در نیمه شمالی این کشور (به خصوص شهرهای بلگراد و یا نوی ساد) دمای هوا جهت تفریحاتی مانند کوهنوردی، رفتن به جنگل ها، پیاده روی در شهر بلگراد، شنا در رودخانه های دانوب و ساوا و سایر دیدنی های بلگراد بسیار مناسب و مساعد است. به ویژه ماه های مرداد و شهریور که میزان بارش باران در این کشور به حداقل می رسد و بیشتر روزها هوا آفتابی و بسیار مطبوع است. بنابراین به شما توصیه می کنیم چنانچه قصد سفر با تور صربستان را دارید، در درجه اول در تابستان اقدام کنید.


- سفر به صربستان در پاییز:

پاییز فصلی است که دمای هوا به تدریج در نواحی مختلف این کشور کاهش می یابد و سرما آغاز می شود. به همین جهت پاییز فصلی است که معمولا کمترین استقبال از تور صربستان صورت می گیرد و تورهای لحظه آخری صربستان را می توانید با قیمت های نسبتا ارزان تر تهیه و رزرو کنید. هوای این کشور به ویژه در نیمه دوم پاییز بسیار سرد می شود و در برخی نقاط این کشور حتی به صفر درجه نیز می رسد (عمدتا نواحی کوهستانی جنوب و جنوب غربی صربستان)


- سفر به صربستان در زمستان:

زمستان سردترین فصل این کشور است و دما در برخی نقاط این کشور حتی تا کمتر از بیست درجه سانتی گراد نیز کاهش پیدا می کند و یخ و برف بسیاری از نواحی این کشور را می پوشاند. به همین جهت تور صربستان در زمستان معمولا کمترین طرفدار را دارد و به دلیل سرمای شدید هوا اغلب توریست ها در فصل زمستان از سفر به صربستان خودداری می کنند. البته این بدین معنی نیست که در فصل زمستان نمی توانید از جاذبه های گردشگری صربستان استفاده و یا لذت ببرید. خوشبختانه حتی در سردترین روزهای فصل زمستان نیز می توانید مراکز خرید (لطفا نگاه کنید به بهترین مراکز خرید بلگراد)، پارک ها، باغ وحش بلگراد، رستوران ها و سایر امکانات توریستی این کشور استفاده و لذت ببرید.

اوج سرمای هوا در این کشور در ماه های دی و بهمن اتفاق می افتد. 

بد نیست که بدانید تاکنون کمترین دمای هوا در این کشور −39.5 °C بوده که در 13ژانویه 1985 ثبت گردیده و از طرف دیگر بیشترین دمای ثبت شده در این کشور نیز 44.9 °C بوده که در سال 2007 میلادی ثبت شده.

در پایان در یک جمع بندی خلاصه می توان گفت که فصل های بهار و زمستان بهترین زمان سفر با تور صربستان هستند (شامل تورهای نوروزی و یا تابستانی صربستان) به خصوص ماه های مرداد و شهریور که بهترین ماه های سال جهت سفر به این کشور هستند که البته قیمت تور صربستان در این ماه ها به دلیل تقاضای زیاد بالاتر از مواقع دیگر سال است.

امیدواریم از سفر به صربستان و دیدار از جاذبه های گردشگری این کشور لذت ببرید. جهت رزرو تور صربستان با آژانس مسافرتی الماس نشان تماس بگیرید.