دلایل محبوبیت تور ارمنستان

تور ارمنستان یکی از بهترین تورهایی است که هموطنان ایرانی می توانند براحتی با آن سفر کنند. سفر با تور ارمنستان و آشنایی و لذت بردن از جاذبه های این کشور فرصتی است برای هموطنانی که تمایل دارند از بهترین کشورهای اطراف ایران دیدن کنند و از نقاط دیدنی آنها و انواع سرگرمی ها وتفریحات آنجا لذت ببرند.

جاذبه های گردشگری ارمنستان آنقدر متنوع و گسترده هستند که براحتی می توانید با داشتن سنین و یا سلیقه های مختلف از آنها لذت برده و استفاده کنید. دلایل محبوبیت تور ارمنستان زیاد هستند و همین امر موجب شده تا در سالهای گذشته بسیاری از هموطنان مان و همچنین تعداد بسیار زیادی از توریست ها و گردشگران از سراسر جهان هر ساله عازم این کشور شوند.

 در این بخش به اتفاق مهمترین دلایل محبوبیت تور ارمنستان را به اتفاق بررسی می کنیم تا متوجه شوید که چرا توصیه می شود که در صورت تمایل به سفرهای خارجی و به خصوص دیدار از کشورهای همسایه ایران، حداقل یکبار سفر با تور ارمنستان را امتحان کنید:

- فاصله کم و نزدیکی به ایران:

ارمنستان در شمال غربی ایران قرار دارد و یکی از کشورهایی است که مرزهای زمینی با ایران دارد. به همین جهت همسایه بودن این کشور و نزدیک بودن فاصله ایروان ارمنستان موجب می شود که مزایای زیادی این امر در بر داشته باشد. از جمله ارزان بودن هزینه تور و امکان سفر با وسیله شخصی، عدم نیاز به معطل شدن زیاد در صورت سفر هوایی به ارمنستان و غیره.

یکی از دلایلی که موجب خستگی مسافران و جهانگردان می شود، مسافت دور مقصد برخی از تورهاست. اما برعکس در مورد تور ارمنستان این مسئله تبدیل به یکی از مزایا و ویژگی های مثبت آن می شود. به خصوص اگر قصد رزرو تور هوایی ارمنستان را دارید، ظرف مدت کوتاهی از تهران (و یا شهرهای دیگر کشورمان که پرواز مستقیم به ایروان دارند) به فرودگاه ایروان ارمنستان می رسید.


- ارزان بودن:

نه تنها قیمت تور ارمنستان بلکه در کل می توان گفت که هزینه های سفر و اقامت در ارمنستان بسیار ارزان هستند. بطوری که قیمت مواد غذایی، نوشیدنی، انواع تفریحات و سرگرمی ها، هزینه حمل و نقل با مترو و یا اتوبوس و ون های مسافربر بسیار پایین است. بگونه ای که شاید تعجب کنید از این که هنگام سفر با تور ارمنستان، زمانی که برای مثال جهت صرف نهار و یا شام به رستوران های ایروان (که بسیاری از آنها در نقاط مرکز شهر و به خصوص اطراف میدان جمهوری و یا اپراهال ایروان قرار دارند) و یا اغذیه فروشی های محلی می روید و در پایان پس از محاسبه قیمت تمام شده به پول کشورمان متوجه می شوید که قیمت آن غذا برابر و حتی ارزان تر از قیمت غذا در کشور خودمان است!

در ضمن کیفیت مواد غذایی و نوشیدنی ها هم در ارمنستان بالاست و به دلیل تنوع لبنیات و مواد غذایی در این کشور، تور ارمنستان توانسته از این لحاظ هم محبوبیت زیادی نزد توریست های ایران و جهان کسب کند.


- عدم نیاز به ویزا:

یکی از دلایل محبوبیت تور ارمنستان برای ایرانیان و در واقع یکی از مهم ترین مزایای سفر به ارمنستان، عدم نیاز به ویزا می باشد. خوشبختانه ارمنستان یکی از کشورهایی است که ایرانیان برای سفر به آن نیازی به ویزا ندارند و ویزای شما در فرودگاه (و یا در صورت سفر زمینی لب مرز) صادر می شود. شما تنها کاری که باید انجام دهید این است که اقدام به رزرو تور ارمنستان کنید و البته توجه داشته باشید که پاسپورت شما حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. همین مسئله از طرف دیگر موجب شده تا امکان سفر با تور لحظه آخری ارمنستان نیز برای هموطنان گرامی فراهم شود تا آنها بتوانند با قیمت مناسب و ارزان تر سفر به این کشور زیبا را تجربه کنند.

عدم نیاز به ویزا برای سفر به ارمنستان (و چند کشور دیگر) یک مزیت بزرگ است چرا که دیگر هیچ گونه استرس و فشاری بر روی شما و همراهان جهت آماده سازی و ترجمه مدارک، مراجعه و یا ارسال مدارک به سفارتخانه نیست.


- هتل های مناسب:

یکی از مزایای تور ارمنستان، وجود هتل های بسیار مناسب آن است. پیشتر در بخش بهترین هتل های ایروان تعدادی از بهترین هتل های ایروان را به شما معرفی کردیم. اما در مجموع این شهر دارای تعداد زیادی هتل های بزرگ و کوچک هستند که اکثر آنها جهت اقامت خانواده ها و جوانان بسیار مناسبند و با داشتن نظافت و نظم و ترتیب بسیار عالی، امکانات مناسب از جمله تهویه مطبوع، تلویزیون، تخت خواب های راحت و تمیز و همچنین فضای کافی در اتاق ها می توانند به راحتی پاسخگوی نیازهای توریست ها باشند.

قیمت هتل های ارمنستان با توجه به امکانات و تمیز بودن آنها و همچنین سرویس دهی عالی بسیاری از آنها، بسیار به صرفه است. بطوری که برای مثال بسیاری از هتل های چهار ستاره ایروان امکاناتی مانند هتل های پنج ستاره کشورهای دیگر همسایه دارند.


- امکان سفر زمینی و هوایی به ارمنستان:

همانطور که بالاتر اشاره شد، به دلیل اینکه ارمنستان دارای مرزهای زمینی با کشورمان است، هم با استفاده از هواپیما و هم با استفاده از اتوبوس می توانید به این کشور سفر کنید. هر چند که به دلیل طولانی بودن مدت زمان سفر زمینی از تهران به ایروان (حدودا بین 22 الی 24 ساعت) ما سفر هوایی تهران به ایروان را که حدود یک ساعت و نیم بیشتر طول نمی کشد، به شما توصیه می کنیم. به این ترتیب با سفر هوایی به این کشور نه تنها در وقت و زمان صرفه جویی می کنید بلکه سفری لذت بخش تر خواهید داشت.

فرودگاه ایروان دارای امکانات مناسب و همچنین فروشگاه های مختلفی است که می توانید در آن انواع سوغاتی ها و کالاهای مورد نظر خود را با قیمت های بسیار مناسب خریداری کنید.


- نقاط توریستی و مراکز خرید:

هنگام سفر با تور ارمنستان می توانید از امکانات مختلف و جاذبه های توریستی ایروان و سایر نقاط ارمنستان به خوبی استفاده کنید. به خصوص اگر جوان هستید و ماجراجو. ایروان شهری است با معماری منحصر بفرد و باشکوه که کسانی که برای نخستین بار به آن سفر می کنند، جذب زیبایی بناها و ساختمان های قدیمی و جدید آن می شوند. بطوری که حتی پیاده روی در ایروان و دیدن بسیاری از بناهای این شهر از نزدیک، یکی از تفریحات بسیاری از توریست ها بشمار می رود.

در کنار این مسئله وجود دریاچه سوان در شرق ارمنستان و امکان شنا و انجام ورزش های آبی در فصل تابستان، کوهستان های سرسبز و زیبا در شمال این کشور، امکانات توریستی متعدد از جمله: پارک آبی، باغ گیاهشناسی، میدان جمهوری و موزه تاریخ ارمنستان، خیابان شمالی (northern street)، پارک های زیبا و بزرگ (از جمله پارک عشاق ایروان)، کلیساهای قدیمی و با شکوه، کاسکاد ایروان، مجسمه های بزرگ و کوچک دیدنی (از جمله مجسمه مادر ارمنستان که در پارک پیروزی قرار دارد)، اپراهال ایروان، شهربازی، تله سیج (در شهر زاخکازور یا دره گلها)، کوهنوردی در کوه های اطراف ایروان و یا شمال ارمنستان، کواد سواری، اسب سواری، زیپ لاین، سگوی سواری (Segway) و... همه موجب می شوند که تور ارمنستان برای جوانان و خانواده به عنوان یک تور مسافرتی هیجان انگیز و متنوع مطرح شود.

از طرف دیگر وجود بازارهای مختلف و مراکز خرید مدرن و جدید (که در مقاله معرفی مراکز ایروان در تور ارمنستان توضیح داده ایم) نیز موجب سرگرم شدن هر چه بیشتر و فراهم شدن فرصت خرید یادگاری ها و یا سوغات ارمنستان را فراهم می آورد.


- امنیت بالا:

یکی از دلایلی که توصیه می کنیم حتما سفر به این کشور را تجربه کنید، داشتن امنیت بالا در این کشور است. مردم ارمنستان مردمانی بسیار مهربان و خونگرم هستند و آمار جرم و جنایت در این کشور از تمام کشورهای همسایه آن پایین تر است. بطوری که بسیاری از توریستهایی که حتی به تنهایی با تور ارمنستان سفر کرده اند، در خاطرات و نوشته های خود اشاره کرده اند که گاهی شبها در خیابان های ایروان قدم زده اند و به هیچ وجه احساس ناامنی نکرده اند. البته مسئله دیگری هم که در این زمینه دخیل است این است که بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها تا دیروقت باز هستند و بسیاری از مردم حتی تا نیمه شب در بخش های مختلف ایروان تردد می کنند. این مسئله مزیت مهمی به حساب می آید به ویژه در قیاس با کشورهایی که حتی در طول روز هم ممکن است توریست ها مورد دستبرد دزدان و یا افراد خطرناک قرار گیرند.

لذا جای نگرانی نیست. مردم مهربان ارمنستان براحتی امنیت شما را در سفر به این کشور تامین خواهند کرد. هر جا که مسیر را گم کردید با استفاده از GPS و حتی راهنمایی های مردم محلی می توانید آدرس محل مورد نظر خود را پیدا کنید. البته همیشه به مسارفان تورهای خارجی، رعایت احتیاط توصیه می شود ولی با این همه تور ارمنستان در مجموع یکی از امن ترین و بهترین تورهای مسافرتی است که حتی بسیاری از خانمها و خانواده هایی که دارای کودکان کم و سن و سال هستند، می توانند از آن استفاده کنند.


- آثار تاریخی:

تور ارمنستان برای کسانی که طرفدار آثار تاریخی و باستانی هستند، بسیار مفید و هیجان انگیز است. دیدن موزه ها، مقبره ها، کلیساهای قدیمی و خرابه های بجا مانده از تمدن ها و یا حکومت های مختلف و همچنین بناهای یادبود بسیار زیبا می تواند هر بیننده ای را به خود جلب کند. به خصوص اگر در چنین مکان هایی بخواهید به تنهایی و یا در کنار خانواده و یا همراهان عکس های سلفی بگیرید. معماری برخی از آثار تاریخی ارمنستان بسیار شگفت انگیز و جالب هستند. برای مثال ستون ها و سنگ های بکار رفته و یا مصالحی که از آنها جهت ساخت معبدها و یا کلیساهای قدیمی این کشور استفاده شده است.

پیشتر در بخش معرفی مراکز تاریخی ایروان برای تور ارمنستان، تعدادی از مهمترین آثار تاریخی ایروان را جهت آشنایی شما علاقه مندان به سفر ارمنستان و تورهای آن، معرفی کرده ایم اما نه تنها در خود ایروان و حومه آن بلکه در سراسر ارمنستان صدها و هزاران اثر تاریخی و قطعات بجا مانده از سلسله ها و تمدن های کهن بجا مانده که برخی از آنها در مکان های تاریخی و برخی را در موزه های این کشور می توانید از نزدیک ببینید.

آژانس مسافرتی الماس نشان سفر خوشی را برای شما آرزو می کند. جهت رزرو تور لحظه آخری ارمنستان و یا تورهای ارزان قیمت این کشور زیبا با ما در تماس باشید.