بهترین زمان سفر با تور تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند برای خرید و یا گردش و تفریح، یکی از سئوالاتی است که بسیاری از علاقه مندان به تور تایلند می پرسند و درباره آن راهنمایی می خواهند. البته این مسئله بستگی به خود شما نیز دارد و باید این را در نظر بگیرید که هدف از رزرو تور تایلند برای شما و همراهانتان چیست؟ خرید یا گردش و تفریح؟ 

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید در تایلند هستند، معمولا در جستجوی ارزان ترین زمان مسافرت به تایلند و یا زمان حراج در تایلند هستند که هر یک از این دو بستگی به برگزاری جشن ها و فستیوال ها و از طرف دیگر وضعیت آب و هوای تایلند و فصلی که در آن می خواهید به این کشور سفر کنید، نیز دارد.

لذا تا حد زیادی فصل ها و زمان سفر به تایلند در این مسئله دخیل است. تایلند کشوری است با آب و هوای گرم و مرطوب که معمولا تابستان ها ریزش باران در آن شدید است. به خصوص در نواحی جنوب تایلند. البته این به این معنی نیست که در فصل تابستان نمی توانید به تایلند سفر کنید. بلکه از لحاظ آب و هوایی بهترین زمان سفر به این کشور در ماه های خشک و کم باران است یعنی بین ماه های نوامبر (November) تا ماه آپریل (April) یعنی از اواسط آبان ماه تا اواخر فروردین ماه در تقویم ایرانی.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که آب و هوای جزایر و سواحل غربی تایلند (از جمله پوکت، ساموئی) با آب و هوای نواحی شرقی این کشور (مانند پاتایا) متفاوت است. بطوری که بهترین زمان برای سفر به سواحل غربی تایلند جهت غواصی و ورزش های آبی، فصل زمستان است. از طرف دیگر سواحل شرقی تایلند تقریبا در بیشتر ایام سال دارای آب و هوایی مناسب جهت گشت و گذار و لذت بردن از جاذبه های مختلف هستند اما بطور میانگین در ماه نوامبر در این نواحی شاهد بیشترین میزان بارش باران و در ژانویه و فوریه شاهد کمترین میزان ریزش های جوی هستیم.

در فصل ها و ماه های مختلف سال جشن و ها و مراسم مختلفی در سراسر این کشور برگزار می شود که می توانید در صورت تمایل در آن زمان با تور تایلند سفر کنید. در اینجا هر یک از این ماه ها و همچنین جشن ها، فستیوال ها و یا مراسمی که می توانید در آن زمان از نزدیک ببینید و یا در آنها شرکت کنید را به شما معرفی می کنیم با این امید که بتوانید در بهترین زمان مورد نظرتان به تایلند سفر کرده و از آن لذت ببرید:


- سفر به تایلند در ژانویه:

در این ماه، هوا در سراسر تایلند نسبتا خنک و ریزش باران کم است به خصوص نواحی شمال تایلند. در ژانویه سواحل غربی تایلند جهت شنا، آفتاب گرفتن و یا ورزش های مختلف آبی و یا غیر آبی بسیار مناسبند و در بهترین حالت قرار دارند.

مناسبت ها و  جشن ها:

 سال نوی چینی که البته زمان رسمی آن متغیر است و با اینکه جزو تعطیلات رسمی تایلند نیست ولی در بسیاری از شهرها و نقاط مختلف این کشور برگزار می شود. به خصوص در بانکوک که در محله چینی ها (Chinatown) سراسر خیابان ها را به رنگ قرمز در می آورند با نمایش ها و اجرای مراسم جالب از جمله نمایش اژدها، بسیاری از توریست ها و گردشگران تور تایلند را به خود جلب می کنند.


- سفر به تایلند در فوریه:

در این ماه ریزش های باران کمی در برخی نقاط این کشور به خصوص در سواحل شرقی این کشور صورت می گیرد اما هوا در مجموع همچنان خشک و رو به گرم شدن است.

مناسبت ها و  جشن ها:

- فستیوال گل چیانگ مای: (Chiang Mai Flower Festival) این فستیوال سالیانه که در چیانگ مای تایلند در هفته نخست ماه فوریه برگزار می شود، در زمان برگزاری آن می توانید انواع گلهای زیبا و رنگارنگ را از نزدیک ببینید و لذت ببرید.


- سفر به تایلند در مارچ:

در این ماه گرما باز هم بیشتر می شود و اگر قصد رزرو تور تایلند جهت آفتاب گرفتن در سواحل زیبای این کشور و یا شنا و ورزش های مختلف آبی را دارید، می توانید در ماه مارچ هم اقدام به سفر کنید.

ناگفته نماند که گاهی میانگین دما در نقاط مختلف این کشور در ماه مارچ به 30°Cs نیز می رسد.


- سفر به تایلند در آپریل:

هوا در این ماه همچنان مناسب سفر به تایلند است و به خصوص با برگزاری جشن سال نوی تایلندی ها (سونگ کران) براحتی می توانید از نزدیک با فرهنگ و سنت های محلی کشور تایلند یشتر آشنا شده و از تور تایلند لذت بیشتری ببرید.

مناسبت ها و  جشن ها:

جشن سال نوی تایلندی ها به نام "سونگ کران" (Songkran) در این ماه برگزار می شود و می توانید از نزدیک شاهد نمایش ها و مراسم سنتی مردم تایلند که لباس های سنتی و محلی زیبا بر تن کرده اند را ببینید. به ویژه آرایش های جالب زنان این کشور در زمان برگزاری این جشن.


- سفر به تایلند در می:

در این ماه کم کم ریزش باران ها افزایش پیدا می کند ولی در مجموع آب و هوای نواحی مختلف این کشور به گونه ایست که همچنان می توانید با خیال راحت اقدام به رزرو تور تایلند کنید. به خصوص نواحی شرقی این کشور.


- سفر به تایلند در ژوئن:

این ماه تقریبا آخرین ماهی هست که در سراسر تایلند ریزش باران های شدید هنوز آغاز نشده و تا این ماه تقریبا فرصت مناسبی برای سفر با تور تایلند و دیدن جاذبه های گردشگری این کشور وجود دارد. از طرف دیگر همچنان بسیاری از توریست ها در این زمان از سال هم به این کشور سفر نمی کنند و بسیاری از مراکز و نقاط دیدنی تایلند خلوت تر هستند.


- سفر به تایلند در جولای:

سفر به تایلند در ابتدای این ماه مناسب است و به مرور در طول این ماه با افزایش باد و ریزش باران گرمای هوا متعادل تر می شود. البته هوا در نواحی ساحلی تایلند به ویژه سواحل شرقی همچنان گرم و آفتابی است و بسیار مناسب گذراندن جهت تعطیلات تابستانی.


- سفر به تایلند در آگوست:

در این ماه بارش باران تقریبا در سرتاسر این کشور گسترش پیدا می کند تا جایی که در نواحی شمال باران های زیادی می بارد البته در نواحی جنوبی و ساحلی تایلند (به ویژه جزایر و مناطقی مانند ساموئی و یا هواهین) هوا بارش های کمتری را خواهند داشت و هنوز هم فرصت سفر با تور تایلند و لذت بردن از نقاط توریستی مختلف این کشور وجود دارد.


- سفر به تایلند در سپتامبر:

این ماه یکی از پر باران ترین ماه های سال است. به همین جهت تعداد توریست ها در سراسر کشور معمولا کمتر از ماه های دیگر سال است و بسیاری از افرادی که قصد رزرو تور تایلند را دارند، مدتی صبر می کنند. با این حال کاهش قیمت تورهای مسافرتی تایلند و خلوت تر شدن بسیاری از مکان های توریستی این کشور موجب می شود که سفر به تایلند در این ماه برای بسیاری از افرادی به دنبال آرامش و طبیعت گردی هستند، لذت بخش و جذاب باشد.


- سفر به تایلند در اکتبر:

در طول این ماه باران به ویژه در نیمه اول آن همچنان ادامه پیدا می کند. البته در نمه دوم ماه اکتبر معمولا رطوبت و ریزش های جوی کمتر شده و از این لحاظ از اواخر اکتبر ببعد براحتی می توانید اقدام به سفر با تور تایلند به ویژه نواحی ساحلی آن کنید.

مناسبت ها و  جشن ها:

فستیوال گیاهخواری (Vegetarian Festival) که در پوکت به مدت نه روز برگزار می شود و دلیل برگزاری آن این است که بنا به اعتقادات و سنت های کهن چینی ها اگر در ماه نهم سال چینی برای مدت نه روز از خوردن گوشت اجتناب شود، سلامتی و انرژی مثبت برای افراد به ارمغان خواهد داشت.


- سفر به تایلند در نوامبر:

در ماه اکتبر هوا در نقاط مختلف تایلند آفتابی می شود. به هیمن جهت بسیاری از طرفداران تور پوکت و برخی نواحی ساحلی دیگر این کشور در این ماه عازم تور تایلند می شوند. در طول این ماه بسیاری از توریست ها از فرصت استفاده می کنند و با رزرو تورهای ارزان قیمت به این کشور سفر می کنند.

مناسبت ها و  جشن ها:

جشن لوی کراتونگ: (Loy Krathong) فستیوال و جشنواره ای است که هرساله برگزار می شود و به نوعی نشان دهنده آیین ها و سنت های جنوب غربی تایلند است. برگزاری این جشن نیز بسیار جالب است بطوری که مردم محلی سبدهای دست سازی را با نان، موز، شمع و گل را تزیین کرده و سپس به رودخانه ها و یا کنار آبهای اقیانوس می برند و پیش از رها ساختن این سبدها، آرزو می کنند.


- سفر به تایلند در دسامبر:

تقریبا هوا در سراسر کشور تایلند مناسب است و خبری از باران نیست و از طرف دیگر با توجه به اینکه هنوز سال نوی میلادی و تعطیلات کریسمس از راه نرسیده است، سفر به تایلند و رزرو تور های تایلند در این ماه نیز بسیار مناسب است. به ویژه نیمه اول آن که هنوز توریست های کشورهای اروپایی عمدتا به تایلند سفر نمی کنند و منتظر آغاز سال نوی میلادی و تعطیلات آن هستند.