مراکز تفریحی در تور صوفیا بلغارستان

در بلغارستان به خصوص در دو شهر صوفیا و وارنا تعداد زیادی مراکز تفریحی برا ی مردم محلی و همچنین کسانی که با تور بلغارستان به این کشور سفر می کنند، وجود دارد که موجب جذب تعداد زیادی از توریستها و حتی مردم محلی خود این کشور به این تفریحات و سرگرمی ها شده است.

این مراکز تفریحی شامل انواع کلوب های بازی، سینماهای معمولی و یا سه بعدی، پیست کارتینگ، پارک های تفریحی، آکواریوم، پارک آبی، استخر و مجموعه های ورزشی و غیره می شود. در کنار این مسئله برگزاری تورهای مختلف در این دو شهر هم نظر بسیاری از توریست های تور وارنا و تور صوفیا را به خود جلب کرده است. به خصوص اینکه اکثر این تورهای تفریحی بسیار ارزان و حتی بعضی از آنها رایگان هستند.

در اینجا تعدادی از معروف ترین و مهم ترین مراکز تفریحی در تور بلغارستان که هنگام سفر به صوفیا در آنها می توانید ساعت ها سرگرم شوید و یا کودک و نوجوان همراه خود را در آنها سرگرم کنید، به شما معرفی می کنیم:

- پیست کارتینگ صوفیا (Sofia Karting Ring) :

پیست کارتینگ صوفیا در تور بلغارستان


این پیست سرپوشیده کارتینگ (کارت سواری) بزرگترین پیست کارتینگ سرپوشیده بلغارستان است. طراحی این پیست بسیار جالب و دقیق صورت گرفته و با داشتن حدود 20 پیچ، می تواند برای شرکت کنندگان، هیجان انگیز و مهیج باشد. مسیرهای حرکت کارت ها، بسیار امن و بی خطر با استفاده از بهترین مواد الاستیک ساخته شده و خود دستگاه های کارت هم توسط یکی از بهترین تولید کنندگان آن به نام "Sodi kart" ساخته شده اند. این پیست توانسته با موفقیت تمام استانداردهای ایمنی لازم را رعایت و تمام کسانی که در سفر به صوفیا بلغارستان از این پیست استفاده و اقدام به سوار شدن و راندن هیجان انگیز کارت کرده اند، از آن رضایت کامل داشته و بیش از 98% افراد نمره "عالی" را به این پیست کارتینگ داده اند که همین مطلب هم نشانه دهنده نهایت هیجان انگیز بودن و مناسب بودن آن برای توریست های تور بلغارستان است.

فضای این مرکز کارت سواری، در حدود 7000 متر مربع می باشد و شرکت در آن برای زنان و مردان محدودیتی ندارد. ضمنا نکته جالب توجه دیگر این است که یک کافه در فضای کناری این پیست قرار دارد به نام "café club" که هنگام نشستن در آن می توانید حین خوردن و یا نوشیدن انواع نوشیدنی ها یا دسرها، از دیدن رقابت افراد شرکت کننده در پیست هم لذت ببرید. دکور و تصاویر نصب شده در این کافه هم همه بسیار جالب و مربوط به مسابقات مختلف اتومبیل رانی و یا رقابت های هیجان انگیز مشابه هستند. اگر به هیجان و تفریح علاقه مند هستید، هنگام سفر با تور بلغارستان و شهر زیبای صوفیا، پیست کارتینگ آنرا فراموش نکنید.

آدرس: ul. "Okolovrasten pat" 214, 1434 Simeonovo - Sever, Sofia, Bulgaria

ساعت های کاری: هر روز 10AM–11:59PM

شماره تماس: +359 89 990 7981

وب سایت: http://www.sofiakarting.com



- شهر سینما یا سینما سیتی (Cinema City) :

سینما سیتی در تور صوفیا بلغارستان


یکی از جاذبه های پرطرفدار مرکز خرید معروف Mall of Sofia ( یکی از بهترین مراکز خرید صوفیا) بخش نمایش فیلم آن یعنی "سینما سیتی" است. پس از خرید و گشت و گذار در این پاساژ بزرگ، می توانید به سینما سیتی رفته و جدیدترین فیلم های سینمای جهان - از جمله جدیدترین فیلم ها و یا انیمیشن های هالیوود - را بر روی پرده بزرگ ببینید و لذت ببرید. این مرکز در طبقه بالای مرکز خرید Mall of Sofia قرار دارد و دارای صفحه نمایش IMAX نیز هست. هر روز از یک بعدازظهر الی یک شب می توانید از امکانات این مجموعه سینمایی استفاده کنید.

آدرس: Sofia 1303, Al. Stambolyiski Blvd. 101

ساعت های کاری: 13:00 - 01:00

شماره تماس: +359 2 929 29 29

وب سایت: http://en.mallofsofia.bg/cinema



- آفلاین اینترتینمنت (Offline Entertainment) :

آفلاین اینترتیمنت صوفیا در بلغارستان


این مرکز تفریحی، یکی از مراکز بسیار جالب بازی در صوفیا است که امکان اجازه نوعی بازی را به تیم های شرکت کننده می دهد که به آنها escape game می گویند. بازی هم به این ترتیب است که شما و دوستان تان را به اتاقی می برند و در آنجا به مدت یک ساعت در آن اتاق به سر می برید و باید  شما و دوستان تان با حل کردن معماها و انواع پازل ها و انجام چندین چالش مهم، بتوانید در نهایت به کلید باز کردن درب اتاق برسید. از معماهای مربوط به دزدان دریایی گرفته تا معماهای مربوط به مصر باستان. یک بازی بسیار هیجان انگیز و جذاب برای جوانان. نکته جالب اینجاست که اجرای این بازی پر هیجان و جذاب برای سنین 10 سال ببالا است و افراد هم به صورت دوستانه و هم خانوادگی می توانند در آن شرکت کنند. تعداد افراد هر تیم در هر اتاق بین دو الی شش نفر می تواند باشد. ضمنا برای حل معماها، که درجه سختی متفاوتی دارند، گاهی نکات راهنمایی (hint) هم جهت کمک به شما داده می شود که اگر خودتان را فردی باهوش می دانید و می توانید به کمک دوستان و هم تیمی هایتان، معماها را به آسانی حل کنید، می توانید این راهنمایی ها را نادیده بگیرید. این سرگرمی به حدی برای توریست های تور بلغارستان جذاب بوده که بیش از 95% آنها در نظرسنجی های اینترنتی به این بازی نمره "عالی" (Excellent) را داده اند.

آدرس: ul.Rusalka No. 4 Sofia 1505, Bulgaria

ساعت های کاری: +359 87 640 0055

وب سایت: https://offline.bg/en



- مرکز فرهنگی G8 (Cultural Centre G8) :

مرکز فرهنگی G8 صوفیا بلغارستان


این مرکز، یکی از مراکز فرهنگی هنری جالب شهر صوفیاست که برای توریست هایی که اهل هنر به خصوص سینما هستند، بسیار مناسب است و در آن علاوه بر نمایش فیلم، مجموعه ای از آثار هنرهای معاصر و سینمایی این کشور به نمایش گذاشته می شود. اگر دوست دارید در سفر با تور بلغارستان با فرهنگ، هنر و سینمای این کشور آشنا شوید و از یک محیط هنری آرامش بخش لذت ببرید، رفتن به این مرکز را فراموش نکنید.

آدرس: ul. "William Gladstone", 1000 Sofia Center, Sofia, Bulgaria

شماره تماس: +359 2 995 0080



- کلوپ موسیقی زنده صوفیا (sofia live club) :

کلوپ موسیقی زنده در تور بلغارستان صوفیا


این مرکز فرهنگی که عمدتا جوانان بلغاری و خارجی مشتریان آن هستند شبها به اجرای برنامه های شاد از جمله موسیقی زنده می پردازد. محل آن در "کاخ ملی فرهنگ" یا Natioanl Palace of Culture (NDK) شهر صوفیاست. این مرکز بزرگترین مرکز اجرای زنده موسیقی در این شهر است و از سایر مراکز مشابه بسیار معروف تر و پر طرفدارتر است. به خصوص نزد توریست هایی که با تور بلغارستان از چنین مراکز تفریحی و فرهنگی دیدن می کنند.

در این مرکز، نوازندگان مختلفی از بلغارستان و یا سایر کشورهای جهان در ژانرهای مختلف مانند موسیقی جاز، پاپ، راک و غیره قطعات موسیقی خود را اجرا می کنند.

آدرس: площад България 1, 1000 Ndk, Sofia, Bulgaria

ساعت های کاری: از دوشنبه الی شنبه 8PM–4AM و یکشنبه ها: 8PM–12AM

شماره تماس: +359 88 666 1045

وب سایت: https://sofialiveclub.com/en



- باغ وحش صوفیا (Sofia zoo) :

نقشه باغ وحش صوفیا بلغارستان


قبلا در مقاله مفصلی به معرفی این باغ وحش که یکی از قدیمی ترین و بزرگترین باغ وحش های کشور بلغارستان و بلکه کل بالکان است، پرداختیم. اگر به طبیعت و حیوانات علاقه مند هستید، زمانی که با تور بلغارستان به صوفیا، پایتخت این کشور زیبای بالکان سفر می کنید، حتما سری هم به این باغ وحش بزنید که در آن بیش از 1899 عدد جانوران و پرندگان مختلف،  شامل بیش از 281 گونه های مختلف را می توانید ببینید. دیدار از این باغ وحش، تجربه ای کم نظیر و بسیار فرح بخش را برای شما جوانان و خانواده ها به ارمغان خواهد آورد.

آدرس: ул. "Сребърна" 1, кв. „Хладилника”, ПК 67, Sofia, Bulgaria

ساعت های کاری: هر روز 9:30AM–7PM

شماره تماس: +359 2 452 1300

وب سایت: http://en.zoosofia.eu